Blog
Engem is utolért a mumus, LMM kuka, cserélve gyári Boschra. Köszönet egy kedves Cartársnak érte.
A héten neki ált rángatni, főleg kisebb fordulaton, gázadásra csak késve reagált , akkor is darabosan majd megindult mint állat egy hatalmas korom felhővel. A gázt megtartva bele-bele rántott. Első blikkre a nyomás tartó szelepre gondoltunk, de nem az volt a bűnös.
Este írtam a fórumra, és szinte azonnal jött is segítség, ez úton is köszönöm Kazes, és Föckös tanácsait. Ezek alapján végig ellenőriztem a turbó változó geoját és a hozzá tartozó dolgokat. Szelepeket vákum csöveket és láss csodát egy cső lecsuszott a fojtószelep vákum dobjárol. Vissza tettem és még szünt a támogatás. Még egyszer köszönöm a gyors segítséget. Hétvégén a futómű jőn. 😀
Első feladat természetesen olaj és szűrők cseréje, ezt magam csináltam. Ablakemelö egy bontott egységgel, Csabi kolegám szakértelmével született újjá.
A belső több napos takarítás útán, és a burkolatok ragacstalinitása (nitró higitó) és újra festése után kezd vállalható lenni.
Szeptember elején egy ismerős jött be a bontóba, ( egy Ford bontóba dolgozom) hogy rendeljek pár alkatrészt neki, mert elcserélte a mondeot. Egy 166-ra. Mindig tetszett, gyorsan körbe néztem, bele ültem és .... Nekem kell egy ilyen.
Fel is tettem a 318-ast a netre. Egy hét múlva jőtt egy csere lehetőség, és hát el csábított. Pedig épp ésszel nem vettem volna meg. A hátsó futómű akkorát terpesztet mint egy agyon rakott teherautó, a belső koszos szétbagozott, és a borítás alsó része ragacsossá vált valamitől, némi szilikonnal "javítva" a csomagtartóban kb egy liter olaj kilocsolva, ablak emelő szét szakadva. A váltó csak úgy veszi az ötödik sebességet ha felhuzom a gyűrűt.
egy röpke hazaúton próbáltam ki a világítást a LEDdel
első tapasztalatok:
sokkal szélesebben világítja meg az utat
teljesen fehér a fénye
nem vakít szemből

Megint... Most egy komor esős este sikerült egy Opeles autósnak sávot váltania (mondjuk nem volt arra tekintettel, hogy én is ott vagyok..). Rendőr kellett, mert még el sem akarta ismerni.. Na mind1, végül betétlap lett. Sérülés: jobb oldali első és hátsó ajtó, jobb hátsó sárvédő, jobb hátsó felni.. Szerencsére mindegyiken csak felületi sérülés, így javítani nem kellett csak fényezni.
Ha már ott volt az autó, a kavicsfelverődések miatt a motorháztetőt is lefújattam.
Össz számla: 330.000 Ft (motorháztető nélkül!..) - még jó hogy a biztosító fizette
Saját költség: 45.000 (motorháztető)
Még mindig nem érkezett meg a Kínából rendelt led helyzetjelző.. Így hirtelen felindulásból vettem egy párat a Homasitánál, ki is cseréltem. Hát nem egyszerű művelet, főleg a jobb oldali (nagy kéz kis hely..). Tapasztalat: a fehér fény miatt ezerszer jobban passzol a xenon izzókhoz. Egy úttal megvettem a szettet az ablaktörlőből is. Mivel az átlag hőmérséklet is kezd hasonlítani a télre, felkerültek az előző blogban már ecsetelt téli papucsok is. Hogy tavasszal megint ne legyen kísértés most a nyári szettet hagytam ott kukába.. :)



