Blog
Megnőtt fogyasztás, akadozó alapjárat, elszaladt lovak. Mint kiderült a probléma összetett volt. A lambdaszonda cseréje után, sikerült megállapÍtani, hogy az autó tényleg iszonyat brutál, minek következtében a turbócső is jobb létre szenderült. Jókora repedés volt rajta és ugyan nyomás volt a rendszerben, de szépen fújt is ki. Csere után minden ok! Ederics- Kicsiszabi very nice!!!
Lambdaszonda, Bosch: 21.840.-
Turbócső:
Km:
Egy nagyobb út után vagyok és szeretném megosztani fogyasztási tapasztalataimat, mivel autóvásárlás előtt én is sokat kutakodtam a 159es alfák fogyasztásával kapcsolatban, remélem tudok segíteni másoknak.
Budapest-Olaszország-Budapest távot egy siklóernyőt túra kapcsán abszolváltam a kocsival, 3 fő +120kg csomagok, telepakolva, 2,4 210LE motor, nagy szerviz után, 19"os 235/40es kerekeken, a sebesség adatok GPS szerint értendőek (mondjuk nálam nincs különbség az órán mutatott és a GPS között)
Az odafele úton társasággal mentünk, több autóval, kisbusz, átlag 95-100-as tempó. 650km 5,8L/100km (óra szerint 5,4)
Ezek után jött egy 200kmes 130-as etap majd Olaszországban 4 napot töltöttünk, többször mentünk hegyi szerpentineken, 1500m szintkülönbségeket, kb 200km autóztunk így.
200km város, piroslámpákkal, falvak között 70-80 tempó.
Hazafele dinamikus 140-150 között, néha beleszaladva egy egy 170-be is.
Végeredmény:
1684km 6,85L/km átlagfogyasztás (óra szerint 6,5L)
Nagyjából ezekből:
95-100km/h 5,8L / 100km (óra szerint 5,4L)
140-150km/h 6,8L / 100km (óra szerint 6,4L)
A fentiektől függetlenül városi fogyasztás sem vészes, csak ha dugóba araszolós, itt simán lehet 11L is.

Van pár leírás az blogok közt, de nekem nem teljesen volt egyértelmű, ezért megpróbálom egyszerűen leírni hogy sikerült a néni hangját németről angolra változtatni a B&Mben.
Nem tudom hogy szükséges e de én első lépésben frissítettem, ez teljesen nyelvfüggetlen:
Fontos hogy a művelet közben nem szabad semmit nyomkodni, gyújtást kapcsolgatni, csukj be minden ajtót hogy a kijelzőn ne az esetlegesen nyitva hagyott ajtókat mutassa.
USB pendrive-ot formázni fat32-re.
Katt az oldalra:
http://www.blueandme.net/blueandme/index.aspx/index.aspx?brand=fga&lang=en#/support/download/
Majd a blue&me kék nyílra, majd a start update-re.
Elsőként le kell tölteni part1 résznél lévő fájlt, ezt kicsomagolva felmásolni a pendrivera.
Autóba berakni, majd gyújtást rákapcsolni, pár másodperc után elindul, majd kicsit később befejeződik a folyamat.
Pendrive vissza a PC-be, majd katt a part2 részhez, itt ki kell tallózni a pendriveot és kiválasztani azt a xlm fájlt amit az előbbiekben létrehozott a B&M (egyértelmű lesz mivel nincs más ilyen kiterjesztés a pendriveon)
Ezek után felajánlja a legújabb frissítést, ezt leöltöd, kicsomagolod a pendrive-ra, kicsomagoláskor engeded hogy felülírjon mindent.
Autóba berakod a pendriveot, gyújtás rákapcsolod és türelmesen vársz, ez lehet akár 10-15 perc is (nekem 4 perc volt)
Ha kész kiírja hogy update succesfull (legalábbis valami hasonlót)
Elvileg frissült a rendszer, már csak a nyelvet kell átállítani.
Törölj mindent a pendriveról.
Innen töltsd le milyen nyelven beszéljen a néni.
http://www.blueandme.net/resources/download/APPLICATIVI/Cambio_Lingua/Page/Html_Lingue/index_en.html
Kicsomagolod a letöltött fájlt, majd a már kicsomagolt fájlok között van még egy zip állomány, azt is kicsomagolod (LANG_UK_V02.zip angol változatnál) ennek a tartalmát másolod a pendrivera. (INASTALL.INF és 3 CAB kiterjsztésű fájl)
Autóba berak, majd gyújtás, pár perc és kiírja hogy succesfull.
Nekem gyorsan ment, remélem érthető volt.
Megtett út: 765 km
fogyasztás fedélzeti számítógép szerint: 6,6 l/100 km
fogyasztás tankolás alapján: 7,15 l/100 km
tankolás OMW Maxxmotion Diesel: 54,69 l
Megtett út: 765 km
fogyasztás fedélzeti számítógép szerint: 6,6 l/100 km
fogyasztás tankolás alapján: 7,15 l/100 km
tankolás OMW Maxxmotion Diesel: 54,69 l
vettem egy gyári új bosch-t lelkem megnyugtatása végett. hibakódnak többször beadta, főleg 5.-ben 90-100km/h-ról finoman gyorsítva....a hiba a következő indításig bent is maradt, teljesítményt pedig erősen vissza vette. Az utóbbi időben már alapjáraton is. Fura volt hogy kisebb szakaszos gázpöccintéssel elketyegett bármeddig, de ha csak alapjáraton járt 1-2 perc múlva már hibát írt, de rögtön el is tűnt.
Kipróbálom gyári új alkatrésszel.
Mivel nem szeretnék már 17-esnél kisebb kerekeket látni a Kiscsikón, így a mai napon újra a Renczes gumiszervízben felkerültek a már megvásárolt téli gumik. Újfent korrekt kiszolgálásban volt részem. Egy Citroennel érkezett, Chevrolet Aveo tulaj fiatalemberrel szóba elegyedve újfent dícséreteket kapott a kisautó. Ő is Alfát szeretett volna, de nem mert venni. Meséltem kicsit. :)

Vártam már ezt a napot!
Esedékessé vált egy olajcsere, és ilyenkor örülök, mert mindig át is nézzük az autót.
No, nem mintha sokat használnám (fél év alatt mentem vele 5.677 kilométert), de szeretném, ha mindig jobb lenne egy picit! Kapott másik K&N légszűrőt, elég koszos volt a régi. Motul olajat először öntöttünk bele, meglátjuk! Az olajleeresztőcsavar feje megadta magát, béke poraira Lefalaztuk az EGR-szelepet és a katalizátor maradékainak is búcsút intettünk, ezért kapott egy módosított motorvezérlőt. Első tapasztalatom, hogy simább a motor járása és nagyon jól húz alúlról, jobb az égés, kevesebbet is fogyaszt! Köszönet Föckös és Manky!
Rossz hír, hogy 2 év használat után megint átégett a kipufogó tömítésem, remélem a tőcsavar nem tört bele a csonkba!? Legközelebb cseréljük a jobb első dobbetétettel együtt, elromlott a hátsó ablaktörlő motor, az is cserés és a bal első ajtókárpiton kell igazítani, mert van egy pici lógása. Ma ennyi fért bele.
A munkáért köszönet CZ Tuningman Gábornak.



Visszakerültek a 16-os Continental WinterContactok. Hogy mennyivel komfortosabb a kisebb felni? Sokkal :) A nyáriakat lemostam, a télieket pedig átkentem gumiápolóval.
Km-óra állása: 166.660 km