Blog

>> SzervizTocke // Alfa 159 Berlina 1,9 JtdM 8V // 2016-11-22

Már régóta kijelezte a vas a hibakódot, hogy az izzítógyertyák nem elérhetőek. Multiméterrel kimértem, a második hengerhez tartozó volt kuka. Gondoltam, még a hidegek előtt illene kicserélnem, de akkor már mind a négyet. Forgalmi alapján lett rendelve 4 Champion gyertya, 3500 volt db-ja. A helyi Leier szervízben szerettem volna megcsináltatni, de mivel a hibakód olvasásán kívül azt sem tudták megmondani, hogy egyáltalán a gyertya rossz-e (amit én otthon 10 perc alatt megnéztem), meggondoltam, hogy rájuk bízzam a gyertyacserét. Végül is másodmagammal otthon álltam neki.
Előtte nap délután befújtam a gyertyák tövét csavarlazítóval (miután hosszas keresgélést követően egyáltalán megtaláltam őket:-). Másnap, miután kellően felmelegítettem a motort, leszereltem az egr-t, két okból is jó ez. Ki tudom tisztítani és könnyebb a 3-4 hengerhez hozzáférni. Pici krova + hosszabbító + csuklós fej + hosszú 10-es dugókulcs segítségével és egy ima mormolásával megpróbáltam meglazítani. Picit nagyobb erő kellett hozzá, mint egy átlagosan meghúzott 10-es csavar oldásához, de szépen megindultak! Fél fordulat ki, negyed vissza és simán kijöttek. Levegővel kifújtam a fészkeket, majd mehetett vissza az új, DE NEM! A kapott gyertyák jóval rövidebbek voltak a kiszerelteknél:( Vissza a boltba, ott megint nézik forgalmi szerint, ezt ajánlja a gép! De ez nem ér be az égéstérbe! gyorsan pár telefon, kiderült ebbe a motorba (939A7000) nem 102 mm-es kell, hanem 109. Ok, 2 nap múlva megjöttek, ezek most BOSCH gyertyák, így 4100 volt db-ja. A visszaszerelésnél kaptak egy pici rézpasztát, majd nőgyógyászokat meghazudtoló mutatványokkal sikerült visszatenni. Itt figyelni kell még arra, hogy ha sikerült a gyertyát beleillesztened a fészekbe, az gyakorlatilag egyből elfoglalja a helyét, könnyen bele lehet kapatni a menetbe. Ne tévesszen meg, hogy ha szemből ránézel, akkor egy picit jobbra dőlnek. A meghúzásnem kell túlzásba vinni, érezni, mikor jó. Remélem segítettem, ha ilyen munkában gondolkodtok:-)

 
>> SzervizRolee46 // Alfa Spider / GTV 2.0 Ts 16v // 2016-11-22

Megint elmaradtam az írással.
Alfacity előtti hétvégén elvittem Csörihez a Gtv-t,otthagytam nála és vissza jöttem németbe.Megbeszéltük,hogy pénteken szeretném elhozni és onnan egyből megyek az ALFACITY16-re.
Cserélt rajta komplett vezérlést,vezérlésmódosítót,hosszbordás szíjat meg feszitőket is.Kellet még szervó csövet cserélni mert eresztett sajna,igy az olaj is cserére került.Elkezdett az alapjárat is ingadozni,kipucolta a szívó részt de sajna nem segített.Azt mondta az alapjárati motor lesz valószínűleg.Ennek cseréje elhalasztva!

 

A világ másik felén járva találtam egy Alfa szalont.
Alfát viszont egy hét alatt csak egyet.

 
>> EgyébAxl Trans // Alfa 145 1.9 TD // 2016-11-21

Egy rohadt tépőzárat tehettek volna rá, hogy elemcserénél ne kelljen szétszabdalni az egészet. Remélem nem valami Samsung elemet tettek be.

 
>> SzervizSportoswagon // Alfa 156 Sw // 2016-11-21

320.000 km-nél megvolt a vezérlés csere, ékszíjcsere, ékszíjtárcsa csere, fel lett újítva a generátor.
331.000 km-nék megvolt a 2. Szűrő és olajcsere, a vezető és feszítőgörgő csere is (az menetközben megadta magát).
Kicseréltem a kocsin az önindítót (mikor vettem már szórakozott néha), az egr szelepet (takarításnál kiderült a turpisság, le volt falazva), a csomagtatró gázrugóit.
Ki lett cserélve a két stabilizátorrúd szilent polyurethanra. Kicsit nyekereg még valami a bal oldalon, de teljesen jó lett az autó úttartása, ajánlom mindenkinek a polyurethan szilenteket. Én a pirosat rendeltem, és bevált. Illetve ha már ott voltam kicserélte tetem a kipufogó flexicsövét.
Önindító: 25000
Vezérlés: 60000 + 25000 munkadíj
Gázrugók 2db: 3300
Egr szelep (csak mechanika): 30.000
Szilent: 7800 házhozszállitással + munkadíj 60000 (be volt rohadva egy csavar, melegíteni kellett, ezt a műveletet alfa partnerszervíz csinálta)
Olaj+szűrők kb 18000
Kipufogó flexi cső: 12000 + 5000 munkadíj
Generátorfelújítás: 25000
Szíjak, tárcsák, görgők: 25000 + 10000 munkadíj

 

Meló van, menni kell. Nem is akárhová, hanem egy Jéna melletti céghez.
800 km oda, alvás, tárgyalás, majd vissza.
Bepakol, kulcsot elfordít, indulás!
A határ előtt vagy 30 km-el teletankoltunk,matricát vettünk és két megállással teljesítettük a távot. Hazafelé is kettő megállóval és egy takolással.
Végighallgattam a friss és jó pár korábbi Égéstér adást, egy szilveszteri rádiókabarét, pár Hadházi műsort és 1.600 km letudva.
Volt eső, köd, köd esővel, sötét, napsütés, nyálkás út. Nem számít...
Ha kellett 200 felett (hogy az OFF-ok is tudják a helyüket a világban), ha kellett a lámpánál elsőnek indulva, ha kellett satufékkel megállva német autópálya tempóról, ha kellett araszolva a dugóban, ha kellett a legkisebb résbe beférve a városban...
Giulietta tette a dolgát. Pont azt és pont úgy, ahogy azt elképzeltem...

 
>> SzervizSportoswagon // Alfa 156 Sw // 2016-11-21

Hátsó gólyalábak. Kicsit több mint 1 éve már, hogy Egerbe mentem, az 1. nagyobb út, hát nem volt szerencsés, mivel a gólyaláb rugótartó tányérja megadta magát. Párban cseréltem a két hátsó gólyalábat, azóta patika.
Ha nem akartok úgy járni, mint én, nézzétek meg a tárcsát. Ha már a festék lepattogott, azonnal irány a szerviz. Ha nem, kívághatja a tányér a kereket ahogy lefittyen. A mankókerék befér, de jobb az óvatosság.
2 hátsó gólyaláb 35.000.-
Munkadíj 15.000.-

 
>> Tuning és extraV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2015-12-13

Télen kinéztünk a piacra, és mit találtam?! :) gyári alfa 145-146 alufelnit. Irány ára 25.000,- ( jól indult :) ) végül nagy alkudozások végén 19.000 lett egy gyári fényezésű 15 colos alufelni, 1 szezonos gumikkal. Nem ütnek, nem padkanyonosak. Jó vétel volt :) Bár 19.000ért nem vágta hozzám, és szerencsénkre volt nálunk annyi, pedig csak csavarogni meg lángosozni mentünk :) A piac közepéről nem volt kellemes kisétálni de megoldottuk :)

>> Egyébmate59 // Alfa 159 SW // 2016-11-21

Új nyári felnik!!! 2db Új laufenn gumival, 2 db pirelli p zero nero-val (225/40/18). :D +új kerékőrök.

 
>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2016-11-14

Megjavítottam szellőztető motort. Néha meg kellett rugdalni, mert nem indult el. Az utóbbi időben volt, hogy az egész úton rugdosni kellett...
A szellőző ventillátor házába alulról van becsavarozva az előtét ellenállása egy nagy hűtőbordával. Azon keresztül kapja a delejt. Két csatlakozó van rajta, egy a középkonzolról (vezérlő jelek), a másik meg két vastag vezetékkel (az egyik a + a másik meg megy a ventillátorhoz). Na ez az utóbbi cstlakozó teljesen el volt égve. Levágtam a csatlakozót és közvetlenül ráforrasztottam a vezetéket az előtét ellenállásra. Most már üzembiztosan működik és a leggyorsabb fokozaton is jobban megy mint előtte...