Blog

>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2016-01-10

Klímás rendszer be lett építve (a műszefal ki lett robbantva), még a kábelezés marad későbbre. Nem találtam hozzá bontott klíma csöveket ezért a Fiat Bravo klíma csöve lett beszerelve. Kellett némi igazítás, a vízhűtő hátrébb került a csövek végett illetve kapott szárító szűrőt mert ennek a rendszerében nem volt. Ezen kívül le lett cserélve a vezérmű szíj vezető és feszítő görgökkel együtt, volt még motor-váltó-szervó olaj csere, olaj szűrő - levegő szűrő-üzemanyag szűrő és a pollen szűrő cserélve, a motor tömítésések is ahol nem tömítet megfelelően.

>> Tuning és extrarichard // Alfa 156 SW // 2016-11-16

Mai napon bekerült egy új fejegység: Kenwood KDC-170Y, Kicker komponens szett (CSS-674) előre, Kicker koaxiális hangfalpár (CS-674) hátra. Hifis rakta be, így drágább volt, de megérte.

 
>> SzervizMarekatti // Alfa 159 SW 1.9 8V // 2016-11-16

A májusban vásárolt Alfán gyakorlatilag milyest beültem valami elromlott :) Ekkor kialakult köztünk egy speciális kapcsolat es eldöntöttem, h kap még egy új esélyt a teljes "életre"...
Kötelező olajak, szűrők mellett kapott egy új kormányművet, nyomaskulonbseg mero csere, uj fektarcsak, vezermuszij csere vizpimpaval plissz futomuallitas. Kigurultunk Bordeaux-ba majd vissza :) Ausztriaban inteztem a nyari gumi csereket, bf goodrich 225/40r18.. bal elso gumival ebben az idoben folyamatos problemak voltak... de a dobbenet csak ezutan kovetkezett. bal elso felnim belul 3 helyen is repedezett volt, termeszetesen nem gumiztak fel... specialis helyzet... keves idő a habozasra. jottek az uj Brock felnik. Miutan elhittem, hogy iden nem lesz tobb koltseg jott az akku signal :) uj akku... bemerettem nem tolt vissza... generator felujitas. Kapcsolat hianyaban mindez Alfa Romeo szervizben tortent :) Hetfon megyunk a teligumikert es sajnos a futest is meg kell mutatnom. Kemeny nyarunk volt :)

 
>> SzervizRoll1983 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8v // 2016-11-16

Vettem Osram Night Breaker Unlimited izzókat, mert a téli időszakban karcsúnak találtam a normál izzókat, ráadásul a 156 világításban amúgy sem túl erős, szóval mindenképp javítani kellett rajta.

Hosszú vajúdás után végül elengedtem a kis 146-om kezét. Fáj érte a szívem nagyon, mert az több mint egy gép, de itt volt az ideje. Hogy miért is?
Tegnap lett ez tiszta számomra. Mondhatni évek óta napirenden van az autócsere. Kerestem a méltó utódot, ami fürge, könnyed, elég direkt és agresszív, szóval valamit ami olyan mint a 146.
Hetente egyszer biztos felnéztem az autoscout-ra, mobile-re, használtautóra. És nem, és nem akart jönni az a szikra, ahogy Alfát vesz az ember. Az, ahogy képről megérzed, hogy EZ lesz az autód. És ez egész hétfőig így volt.

Az nem egyszerű történet, hogy végül hogy lelt rám az autóm, egy Cartárs sokat segített ebben. Ha majd szeretné, írok róla. Köszönet neki. Egy éjszakám volt átgondolni. Nagyjából erre is fordítottam, nem mondom, hogy jól aludtam :-) Kaptam pár képet egy fekete TI-ről, ami ha azt nézzük fekete Ti, mint a többi. És ez megérintett.
Másnap ott voltunk megnézni... kipróbálni.

Mondanom sem kell, hazahoztam. Nem bocsánat, hazahozott :-) Ott abban az autóban a próbaúton fogtam fel, hogy nem azt kerestem, amit a neten mindenáron ki akartam túrni. Nem feltétlenül a könnyed, teszem-veszem autó az ami nekem kell.
Hazáig nem bántottak, nem piszkáltak, nem akadályoztak, pedig volt forgalom.
Én meg nem az órát néztem, hogy mikor érünk haza, hanem piszkáltam a navit, kapcsolgattam a rádiót, próbálgattam a tempomatot és pihentem. Az autó meg hozott. És a városban sem volt bennem az a mindenáron tépjünk haza feeling. Persze haladtam, soroltam, elértem a zöldet, de jóval szolidabban.

Valahogy leért az autó üzenete, hogy ebben a dugóban araszolni is jó. Egyszerűen annyira kellemes környezet, hogy nincs hova rohanni. Ott benne jó. Nem kell a gyerekekkel rohanni haza és majd otthon beszélgetünk, játszunk. Már ott benne annyira más az atmoszféra. És ehhez az automata "must have".

Szóval így lett, van egy 5 éves autóm 125000km-rel.

>> Tuning és extraBandie // Alfa 166 2.4 JTD, 10v, Progression // 2016-11-15

Pápán, Szökrényesi Zoliéknál másoltattunk egy kulcsot, mivel csak 1 kulccsal vettük a gépet. 45000 volt a kulcsmásolás, fél óra alatt kész is lett. A fizikai sérüléseket leszámítva élettartam gari vonatkozik rá. Az eredeti kulcs kapott új házat 4000 pénzért. Mostmár méltó állapotában van mindkét kulcsunk :))

 
>> EgyébKrisz156 // Alfa 159 Sportwagon 2.0 // 2016-11-15

Egy picit hanyag voltam, nem nagyon irtam amióta meg van a vas. Ezt próbálom pótolni, a megtett kilométerek ez idő alatt kerek 10000. Nyáron egy kis Olaszország, majd találkozó Kaposújlakon, és egy pár Magyar-Ausztria út. Olajat cseréltek a vásárlás után ezért ezzel nem kellett foglalkoznom. Sajnos engem is utolért a 2.0 átok a kipufugódob de Shadin-nal beszélve megrendeltem Németországból az újat. Az autóval kapott nyári gumi egy defekt során sajnos kuka lett, de annyi szerencse benne hogy ez pont a csere előtt történt! Nyáron jön majd egy új szett! Antenna cserre történt még a nyár folyamán mert valami megrágta. Engem nagyon szeretnek ezek a rágcsálok mert még az 56-on is meg volt rágva. Történt még egy kis átvizsgálás ez alatt a bal hátsó fék ki lett takaritva, mert csikorgott. Futómű beállítás. Később ha még valami eszembe jut pótolom, addig élvezem a kilométereket! :D

 
>> SzervizGreentimus // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDm 16V // 2016-11-10

Nem tartotta a termosztát a 90 fokot üzem melegen, ezért cseréltettem.
Most már beton stabilan áll 90 fokon.

Alkatrész: 20.000 Ft
Hűtőfolyadék: 4000 Ft
Munkadíj: 6000 Ft

 
>> SzervizCika78 // Alfa 155 2.0 Twin Spark 8V // 2016-11-15

XADO SL/CI-4 10w-40+ szűrő és Motul Gearbox 80W-90 váltóolaj.

 
>> SzervizPék Sanyi // Alfa 166 2.4 jtd // 2016-11-15

A hétvégén rendbe lett rakva a futomű, végre rendesen áll a hátsó kerék és az eleje is sokat javult. A Kállay Autónak köszönhetően, Imi és Zoli a szombatjukat áldozták be. Cserélve lett a hátsó gr szem mindkét oldalon + egy lengökar. Izzé-porrá kell szedni az egész hátulját a müvelethez, elöl a felső lengőkar szilentjet cseréltük meg egy féltengely gumiharangot. Majd a napot meg koronázva egy vezérlés szettet is kapott a kicsike.