Blog
Olajcsere:178.112km.Agip I-sint Professional 10W40+szűrők cseréje
Mikor a nyári gumik le lettek szerelve egy kicsit meggyűlt a bajunk a kerékőrrel, ugyanis a kulcsa alig akart rámenni a kerékőr fejére annyira eldeformálódott. (Elég puha anyagból csinálták...) Így vissza sem lett rakva a téli szettel.
Ma sikeresen beszereztem egy másik fajta kerékőrt, ami első ránézésre is keményebb anyagból készült, remélem nem lesz vele semmi gond :).
Kicsit halogattam a téli gumi felrakást de az időjárás már nem fordul jobbra sőt a héten már havazott is igaz nem nálunk. Végre nem kell fuvaroznom a kereket a meló meg a régi garázs közt mert az új helyen együtt van minden ami már régi vágyam volt. Az ablakmosóba is fagyálló cucc került és a zárak is kaptak egy kis kenést no meg bekerültek a gumiszőnyegek is azonban jövőre ezek helyett új garnitúra kell mert elég viseletesek főleg a vezető-oldali. Km óra állás: 71330.




Felkerültek a téli kerekek. A kédergumik szilikonzsír ápolást kaptak, a téli ablakmosó -22, a fagyálló pedig -38 fokig bírja. Jöhet a tél.

A múltkori szépészeti kezelés során az autó többször el lett indítva, különösebb távolságtétel nélkül. Miután hazahoztam, nem akart a központi zár zárva maradni, mindig visszanyitott. Sajnos nem ellenőriztem, hogy a motorháztető rendesen le lett-e csukva, így nem tudom, hogy
- zár érzékelő probléma
- nyitva maradt mhtető
- kontakthiba a zárakba folyt tisztítószer/víz miatt
De mindezek tetejébe, miután a központi zárat egy 15-ször megjárattam, nem akart az autó indulni, mert lemerült az akkumulátor.
Zárhatatlan, mozdíthatatlan autó.
Segített egy non-stop szervizes, bebikázta, járattam, valamelyest javult az állapot, az autót már lehetett önállóan indítani és zárni is. Hát ma eljött az ideje, hogy megnézessem az akkut egy szakemberrel is, úgyhogy elmentem oda, ahova egy kollégám javasolta. A szaki meglepődve konstatálta nem csak az alacsony teljesítményt, hanem azt is, hogy még gyári akku volt a vasban, azaz 11 és fél éves volt az akkumulátor.
Azt hiszem, ideje volt a cserének :)
Sor került az első fékek komplett felújítására. Kapott:
-új gumiharangokat a csapokra
-új tárcsák
-új betétek
Mostmá megáll.
Óraállás: 300500
Eljött az idő. Sokat vaciláltam mi legyen, egyeztettem Csörivel is, mi lenne a jó méret, de a pénztárca telÍtettsége sok mindent eldöntött. Megmarad a 18-as turbina felni télire és a 225/40 R18 is. Nyáron pedig megvétel tárgya lesz az új papuccsal együtt egy szép felni is.
Dunlop Winter Sport 5-re esett a választásom. Véleményt majd később, ha Tirolban lesz időm kitapasztalni!
Dunlop Winter Sport 5 225/40 R18: 44.000.-/db (176.000.-)
Szerelés: 4.000.-
Update:
Nagyon király, megbÍzható abroncs. Nem bántam meg, hogy ezt a tÍpust választottam. Nem tudtam egyszerűen megcsúszni vele annyira jól tapadt, illetve az elektronika is nagyon megbÍzhatóan tette a dolgát. Szárazon, hóban, fagyban, esőben nálam 5*-ra vizsgázott!!!

215 ezer km-nél már érett a vezérműszíj és a hosszbordás szíjak cseréje. Ezen kívül a sebességváltóban lévő olajról sem volt tudomásom, hogy mikor lett cserélve.
Meglátogattam Csörit, aki beszerezte a szükséges alkatrészeket és elvégezte az autó karbantartását. A sebváltóolaj fekete volt, mint az éjszaka, kicsit olajsaras is. Nagyon ráfért már a frissítés.
Vezérműszíj készlet, vízpumpa, Tutela Matryx olaj, hosszbordás szíj és a munkadíj költségét kellett állnom.