Blog
Eddig tartott a felhőtlenség... ezidáig gond nélkül tette a dolgát, szépen is indult, de ma pár indítás után a budaörsi auchan parkolójából már nem akart önerőből hazajönni... nógatásomra a válasza azon túl, hogy nem indul a motor, hogy nem alszik el a műszerfalon a kulcs (code) ikon... :(
Egy kicsit korábban ért ide a Jézuska.
Hozott egy elektromos működtetésű antennát, mert csak egyszerű kézi kihúzhatós volt benne.
Úgy kötöttem be, hogy tettem egy kis kapcsolót a fejegység és az antenna közé, hogy ne tolja ki mindig csak ha rádiót hallgatok.
Újra lett bőrözve a kormány. Nem azért mert nagyon használt volt (100eKm-nél szép is lenne), hanem mert így sokkal jobban néz ki. Új váltószoknya és új kézifék szoknya is jár a kormányhoz, nehogy megsértődjenek. :-)








Ma végre a nagyobb beavatkozásokon végig értünk. Megtörtént a váltó olaj cseréje. A szerelő szerint igen időszerű volt, ezt valószínűleg sosem cserélték még, a szerviz előírásban nincs is benne. Ronda fekete lötty jött le az biztos.
A cserét átmosással végezte, vagyis az egyik csövön ment be az olaj, a másikon ki, egész addig, amíg tiszta olaj nem jött a kifolyó ágon.
11l Tutela GI/VI olajat használt el a művelethez. Nem egy olcsó játék, de érezhető eredménye van már most, használatban is.
Eddig sem volt (nekem) lassú a váltó, de most észrevétlenebb, gyorsabb lett a váltás.
A szerelő, Zoli erősen javasol egy hasonló átalakítást: AJÁNLOTT OLVASMÁNY minden automata váltós 159 tulajának.
Ezen kívül javasolt egy LubeGuard nevű adalékot is, amit saját maga kipróbált az autójában.
Nem vagyok adalék párti (sőt) de a LubeGuard-ról egyéb vonatkozásban is olvastam pozitívumot. Nevezetesen a hidegben hangos szervopumpa jelenséget oldotta meg vele az illető sikeresen.

237000 km-nél gázolajszagra figyeltem fel a kapubejárón alapjáraton pötyögő autóm mellett. Elvittem egy általam sokra becsült szerelőcsapathoz előre kért időpontra, s megállapították hogy a szivattyút az ülepítővel összekötő csövemet kell kicserélni. A cső beszerzése 1 hétbe került, beszerelés előtt lemostam a motort, s ekkor vettem észre, hogy a csőnek semmi baja. A magasnyomású szivattyúnál folyt a gázolajom. A környékemen csak úgy javítják, ha a szivattyút levetetem, DE Debrecenben remélem még ebben az évben megoldják nekem ezt a problémámat. A szivattyú teljes felújítására fog sok kerülni.
236000 km : szokásos olaj és szűrők cserére megtörtént.
letöltöttem a magyar nyelvű kezelési utasítást
http://aftersales.fiat.com/elum/Model.aspx?brand_code=83&id_language=8&id_model=81774d07-2751-45bf-8f22-1bb45da3ea01&market_code=CS&cat=lib&part_number=#1
Már egy ideje tolódott a takarítás, most végre eljött az ideje. Megkapta télre megint a gyári gumi szőnyegeket. Hát ha előbb-utóbb jön a hó :) U.I.: Kellemes Vanília illatú belül :)












Hogy mi a bizalom?
A bizalom az mikor te igen igen messze vagy otthonról és csak úgy nézelődsz az interneten,majd találsz valamit ami nagyon megtetszik mert régóta szeretnél egyet magadnak és szólsz 2 barátodnak hogy menjenek el és vegyék meg neked! Mert tudod hogy ha nem jó vagy nem szép akkor nem veszik meg! (na jó nem pont ez a bizalom de valami hasonló) :D
Én találtam egy autót ami nagyon régi vágyam volt! Amivel vissza tudok térni az alfás társadalomba! :) Mivel nem vagyok otthon ezért hívtam 2 barátomat akiket nem mellesleg itt amoren ismeretem meg és azóta is töretlen , őszinte a barátsgunk hogy ugyan már legyenek kedvesek és menjenek el , nézzék már meg nekem azt az autót és ha olyan hogy maguknak megvennék hozzák is el!
Így is lett Peti és Gabi kocsiba űltek és Pápáról elautóztak Tiszafüredig csak hogy nekem megnézzék és megvegyék amit kinéztem! hát köszönöm nekik hogy megtették nekem így meglett a régen vár 2.4 JTDm
Svájcból behozott nagyon jól karbantartott autó !
Várom hogy március legyen és otthon legyek amikor is végre megköszönhetem a barátaimnak és végre újra alfával szelhetem a km-eket



