Blog

>> Tuning és extraJózsef // Alfa 156 1.8 twin spark // 2017-02-03

Én mindig is a vaj színű belsőért rajongtam és adódott egy lehetőség. Igy sikerült vennem egy belsőt és pont olyat amilyent szerettem volna és eléggé jutányos áron jutottam hozzá. Már csak az ülésfűtést kell bekötnöm és akkor teljesen kész a belseje.
És ha már a belsejét szétszedtem igy mindenhol kicseréltem az izzókat ledesre(nekem sokkol jobban tetszik). Miután mindent beleraktam már csak egy kozmetikára kellett vinnem az autót. Igy bejelentettem és 2 napjára rá már friss illata volt és a bőr is kipuhult és nem volt koszos.

 
>> Tuning és extratheBanyai // Alfa 159 SW 2.4 20V JTDm Q-Tronic // 2017-02-03

Akartam ebbe is egy szép átalakított kormányt,mint amit a GT-be is csináltattam. Krém cérnával varrattam,hogy menjen a belsőhöz.

Hát kész lett. Bár türelmetlenül várnom kellett egy két hetet rá. Ma be is szereltem, illetve a középkonzolt lefóliáztam. Mondjuk azt már pár hete, csak nem írtam róla blogot...

Alakul az autó.

A kormány eredeti állapota a képeken, nem azért lett új kormány csináltatva, mert már szétfoszlott !!!

 
>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD M-Jet 20V TI // 2017-02-04

Kezdetét vette az állítható magasságú sportfutómű beépítése. A hátsó tengellyel kezdtem, ugyebár ott gyerekjáték a beszerelés. Hétfőn még minden csavart kézzel szenvedtem ki a helyéről, majd volt segítség is levegős pisztoly formájában. A hátsó tengely gond nélkül beépült, majd megkezdődött a mélytorok sorozat az első tengellyel. Ugyebár, ha valaki kényelmesen szeretné kiszerelni a lengéscsillapítót, a komplett agyat el kell távolítani. Semmi gond, én is így tettem, majd kivettem a féltengelyt is a bal oldalon. Szétszerelésnél éreztem, hogy a belső csillag már nincs éppen a helyzet magaslatán, de a nyári féltengely móka óta lapult egy csillag, illetve egy gumiharang a szekrény aljában, így ki is lettek cserélve. A bal oldal viszonylag egyszerűen ment, miután levettem az agyat és elkötöttem 2 anyát a toronyban, gyakorlatilag hullott is ki a lengéscsillapító. A bal oldal nem volt ilyen könnyű menet, az eső anya, amihez hozzá lett érve rögtön szépen meg is szívatott. Valószínűleg előző összerakásnál sikerült jó erősen meghúzni a felső lengőkar anyáját, illetve megszakítani a menetet, mert egy órás szenvedés után sikerült lerángatni az anyát a gömbfejről. a 2014 novemberében beszerelt Febi lengőkar gyári szilenttel tökéletes állapotnak örvend, ami a kopást illeti, se nem lóg és egy csepp szabadja sincs a gömbfejnek... ezen meg is lepődtem, mivel nem tartják sokra ezt a gyártót. A többi művelet könnyen ment, hamar kijött a másik lengéscsillapító is. Az igazi verekedés akkor kezdődött, amikor ki szerettem volna venni a villát és lengéscsillapítót összekötő csavart. Egy 10-es imbusz kulcsot a második próbálkozásnál el is törtem és itthoni körülmények között nem is tudtam haladni a dologgal. Bevittem hát munkába lengéscsillapítókat, gondoltam egy kis melegítés használni fog, de teljes kudarc volt ez is. Végül a sarokcsiszoló sem segített rajtam, hiába vágtam le a csavarok fejét, meg se moccantak. Mindkét csavar akkor engedett meg, amikor a 80%-át átfúrtam 10-es fúróval. Ezután a művelet után már könnyen ment minden. A gewinde bepattant a villákba, menet közben kitakarítottam a féltengely belső csukló környékét, mivel mindenhol gépzsírral volt kenve. A stabilizátor összekötőket kicseréltem, nem volt rossz az állapotuk, de jobb került bele (Lemförder) az első lengéscsillapítók felső gumipárnáját is kicseréltem, ez is Lemförder lett. Az utas oldal még hátra van, mivel a felső lengőkar még nem érkezett meg, de ez így is eléggé elhúzódik, mivel hétfőtől péntekig készül a futómű. Az időjárás szerencsére enyhült, így van á némi esély, hogy ki tudom vinni az Alfát egy jó kis próbakörre.

 
>> AutóápolásRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2017-02-02

Az "UV" elvégezte a dolgát.
De Vftsárpi is :D

>> Szervizkrisz.v // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2017-01-04

Egy ideje már hallgattam az indítómotor brutális fémes visító hangját minden indításkor. Eljött az ideje a felújításnak. A kiszerelése nem volt egyszerű, de a V6-nál kevés dolog az. A motor felújításához szükséges összes alkatrészt beszereztem, nem csak a hibásat, hanem mindent ami jellemzően elromolhat benne. Kicseréltem minden alkatrészt, alaposan kitakarítottam és mehetett vissza minden a helyére. Azóta szinte hang nélkül indul a gép.
A 2011-ben cserélt bontott termosztát elég rossz állapotba került az utóbbi időben, max 80°C-on már nyitott, de szobahőmérsékleten sem zárt rendesen, emiatt nagyon nehezen melegedett. Kapott új Behr termosztátot. Azóta nagy hidegekben is max. 4-5km után az előírt 87°C-on áll a mutató.
Pollenszűrőt is cseréltem, már szép fekete volt a régi.:)
214000km

 
>> Szerviz147Smz // Alfa 147 1.6 TS Distinctive // 2017-01-31

198 500 km

Olajcsere + szűrők
Gyertyacsere
Futómű és fékek jók

Tavasszal kell majd:
Antenna
Távirányító
Tetőablak
Fényezés garanciális javítás

 
>> Tuning és extramate59 // Alfa 159 SW // 2017-02-02

Emelt fényerejű Night Braker laser H7-es izzók mellé akartam hasonlóan fehér színű helyzetjelzőket és a Philips White Vision-t választottam.

 
>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2017-02-01

Ma le lett cserélve az olaj, olajszűrő és a légszűrő Silverfox-ban. A szervizelést a Sprintauto Service végezte. Nagyon rendes srácok és ráadásul nagyon értenek az Alfákhoz. Szerelés közben is látszott, hogy pontosan tudják hova kell nyúlni, hogy kell leszedni a jól elbújtatott olajszűrőt és elég gyorsan be is fejeztek mindent. Ráadásul még jót is dumáltunk az Alfákról. A tulajnak egy kb. 300 lóerős 147 JTD-je van GTA optikával. :) De azért nagy Busso fan ő is. :)



És nem voltak drágák sem...

Olaj: Selenia Racing:
Olajszűrő: MANN
Légszűrő: K&N betétszűrő

Km állás: 219330

P.S.: Az olajcsere közben vettük észre, hogy a jobb oldali belső féltengely gumiharang el van szakadva, azt ki kell cserélni (az alkatrész - SKF - már megjött). Az ABS hibára pedig azt mondta, hogy mivel a sebességmérő sem működik, tuti, hogy az ABS pumpa szart be. Fel lehet újíttatni, venni egy újat, vagy egy működő bontottat. Mivel itt Bulgáriában én nem találtam felújító műhelyt (biztos van, csak béna vagyok), az új ára meg horror ezért szereztem egy bontottat, amire fél év garanciát adnak. A következő szerviz alkalmával ezek cserélve lesznek, plusz még megpróbálom rávenni őket, hogy cseréljék ki a két első fényszórót a GTA fényszórókra, amit még régebben vettem.

>> Szervizpmolnar // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2017-02-01

El sem hiszem ket het alatt ket penteken all le alattam az auto, at hittem minden oke csak a gumikat kell meg megoldanom es rendben van. De nem amint hatrafele menetbol tettem volna egyesbe a kormanyszervo nem mukodott es aztan egy csattanas es eltort a hajtas(crankshaft drive belt pulley) es lejott a hosszbordas szij is ezert se szervo se generator se semmi.
Eppen csak bevonszoltam magunkat egy kozeli szervizbe es lehet ujra szervizelni a kicsiket.
Crankshaft (tarcsa es szij csere)

 
>> SzervizSanyi // Alfa 159 SW 2,4 JTDm Q-Tronic // 2017-02-01

Az elmúlt hetek sarkvidéki időjárása szépen megölte az akksit a gépben. Számítottam rá hogy gond lehet, mivel csillaggarázsban áll az autó. Varta Sylver Dynamic volt benne, nálam 2 évet...előző tulajnál ki tudja mennyit. Exide Premium 77Ah kerül holnap a helyére.