Blog
Laci barátom feldobott egy ötletet, tegyek piros öveket az autóba. Először hülyeségnek gondoltam, majd elkezdtem komolyabban gondolkodni a dolgon és végül az lett, hogy kutattam a hirdetéseket, piros övek után. Szlovákián egy hirdetés volt, ahol a hirdető aránylag értelmesen tudott válaszolni nekem, sajnos a többi érdeklődésem teljes kudarcba fulladt. Kérdésemre választ is kaptam az egyetlen épkézláb hirdetőtől, nincs meg mind a 4 piros öve, csak a két hátsó. Rendben van, keresünk tovább. A keresett övek Fiat Cinquecento Sporting övei, lengyel hirdetési oldalon találtam marha jó áron két első övet. Azonnal utaltam az összeget és küldték az öveket. Miután már tudtam, hogy biztosan megjönnek, rögtön hívtam a szlovák pasit, hogy kellene a két hátsó öv is. Időközben szegény elvesztette kommunikációs készségét, így gyakorlatilag magammal egyeztem meg, hogy mikor küldi a csomagot. Végül az is meglett, de a két hátsó helyett két első volt neki is. Na akkor ami a boldogsághoz hiányzik az az, hogy leszedjem a Fiat mechanizmusáról az öveket és valahogy felszenvedjem az Alfa gyári övének helyére. Mielőtt elszaladnék a sztorival, az övek a sok kosztól inkább bordóak voltak, mint pirosak, így egy napos mosóporos, zsíroldós, mosogatószeres vizes áztató kúrát adtam nekik. Ettől szépen visszanyerték eredeti színüket, már lehetett velük dolgozni. A hátsó övek elég rendesen megszívattak szét- és összeszerelésnél is, végül csak sikerült kioperálni a két tekercset. Kihúztuk az öveket, kivettük a biztosítást, majd műanyag szorítószalaggal megfogtuk a mechanizmust, hogy a rugó maradjon feszítve. A Cinquecento övei hosszabbak, mint az Alfa gyári hátsó övei, így le lettek vágva, majd a végek öngyújtóval megolvasztva, ezzel megelőzve azt, hogy szétbomoljanak idő előtt. Aztán az első öveket is kiszereltem, nagyjából 6x könnyebb, mint a hátsókat kiszedni. A sztori ugyanaz, kiakasztani a biztosítást és rögzíteni a mechanizmust. Az összeset elvittem egy cipész bácsihoz, gondoltam a biztonsági övvel nem kellene szórakozni, legyen rendesen megvarrva. Először összeragasztotta az övek végeit, majd mikor megkötött a ragasztó, akkor lettek összevarrva. A felszerelés sem volt egyszerű, főleg fagyban, de csak sikerült. Sajnos a B1 övet rosszul fűztem fel, így ha már kész a garázs vagy ha jobb lesz az idő újra lebontom az egészet, szétszedem a varrást és eljátszom a műveletet ismét, de addig így fogom használni. Szerintem feldobja a belső tér fekete egyhangúságát, illetve a B1 gyári öve már sajnos cafatokra volt szakadva szélen, így mindenféleképpen cserélni kellett.








Mikor megvettem az autót szinte minden tetszett rajta pár dolgot kivéve.
Ilyen példának okáért a pajzs. Az nagyon-nagyon nem. Sőt annál sokkal jobban nem!
Biztos ,hogy van akinek tetszik, szerintem förtelmes. Ezért elcseréltem egy gyárira.
Nem tudom szavakba önteni,hogy mennyire jó így ránézni az autómra.
Gondoltam hatalmas szívás lesz lekapni a lököst, de igazából pofon egyszerű, egy marha szűk garázsban, egyedül 1.5 óra alatt megvoltam az egész mókával.
Az összes csavart visszarakás előtt befújtam, így nem fog a télen berohadni sem.
Kezd úgy kinézni a szekér ahogy szeretném. Haladunk szépen!
Az utolsó kép ékes bizonyítéka annak, hogy a szörnyek nem az ágy alatt élnek . :)
Költség csak a postázás díja.



Ebay en megrendeltem a katalizátorok utáni dobot.
nézegettem több helyenis.. az autoalkatresz24 67000FT ért tudtam volna megkapni igyen szállítással. de mivel túl nagy ezért nem szálítják ki, Berlin meg picit odébb van. Az AutoGenius 184Euroért adta volna. de Magyarországra nem szállít... Ígyhát az Imasaf dobjára esett a válassztás.

Elöregedtek, a leghátsó szét is szakadt, ideje volt a cserének.
Alkalmi vétel volt. Autómentőn hoztam, mert:
-kell bele egy új hűtő
-fék és kuplunghidraulika felújítás kell
-nincs műszakija
Eddig ezeket szereztem be hozzá:
-Gyárilag ajánlott viszkozitású olaj: Total 10W-50, szűrő
-légszűrő
-szíjak
-3l GL-5 75W-90 váltóolaj
-olajnyomás kapcsoló
-olajgomba
-3db fékcső
-1db középső hardy
-kardánfelfüggesztő csapágyház
-antenna
-légtelenítő csavarok
-hidraulika javítókészletek
-hűtő gumicsövek
Az új hűtő elvileg 1 héten belül érkezik.
Ezek pedig már voltak otthon, nem kellett megvenni:
-1 jó gumi a pótkerékre
-hideg levegő szívócső harmonika
-fékbetétek
-féktárcsák
-Alfa 75 2.0 felirat
-kormánykerék
-szilentek, gömbfejek előre-hátra
-felújított első stabrúd, pálcák, alsó lengőkarok
-belső téri csetreszek
Elérkezett az első generál ideje.
Alfika kapott 4 új lengéscsillapítót, stabpálcákat, két új rugót előre,első, és hátsó fékcsöveket, tárcsákat elől, betéteket. kuplung kinyomó csapágyat (vagy mi a neve), és olajcserét.
Kicserélték a tartályt ami a hűtővizet tárolja, mert eresztett.
És ami hideg vízként ért... kasznist kell szereznem. Sajnos a küszöbök rohadnak :(
Jah, és egy új szerelőt, mert bár a cimborám szereli, most már nagyon mondja, hogy nem szereti szerelni az olaszt.
5600km-nél tartunk közösen.
Jah, és vettem egy donort 45 ezerért, ami főtengelyhibás. A költség azzal együtt értendő :)

Szerencsére Erhard úgy gondolta nincs szüksége a továbbiakban a Novitec boxra, így átvettem tőle.
A bekötése nem bonyolult. A hozzá adott kábelköteget az autó két szenzora és a fojtószelep csatlakozói és ahhoz vezető kábelek közé kell bekötni. A vezérlőelektronika dobozát az ECU akkumulátor felőli oldalára, egy rozsdamentes profilra fogattam fel.

Eddig tartott a felhőtlenség... ezidáig gond nélkül tette a dolgát, szépen is indult, de ma pár indítás után a budaörsi auchan parkolójából már nem akart önerőből hazajönni... nógatásomra a válasza azon túl, hogy nem indul a motor, hogy nem alszik el a műszerfalon a kulcs (code) ikon... :(
Egy kicsit korábban ért ide a Jézuska.
Hozott egy elektromos működtetésű antennát, mert csak egyszerű kézi kihúzhatós volt benne.
Úgy kötöttem be, hogy tettem egy kis kapcsolót a fejegység és az antenna közé, hogy ne tolja ki mindig csak ha rádiót hallgatok.
Újra lett bőrözve a kormány. Nem azért mert nagyon használt volt (100eKm-nél szép is lenne), hanem mert így sokkal jobban néz ki. Új váltószoknya és új kézifék szoknya is jár a kormányhoz, nehogy megsértődjenek. :-)







