Blog
Kihasználva a viszonylag jó időt felraktam a kárpitokat a helyükre a matt feketére / előző osztrák tulaj által / lefújt belső elemek kaptak 1 karbonborítást nem matrica nem vtn. Köszönet ismét a Mörus Carbon Arte részére.A belső konzolok stb. még folyamatban.
Téli szett is a helyén.





megadta magát az akksim egyre nehezebben tekert az önindító, kapott igy a piroska az 55Ah-s akksi helyett egy új 72Ah-at (ekkora fér bele max)
tutela 80w90
az előzö motorolajcserekor elmaradt váltóolajcserét megejtettem ma
már porosodott a polcon a 2 flakon :)
nem tudom mikor cserélék a váltóolajat de leeresztéskor nem tűnt túl réginek
olajcsere 262400km
selenia20k+olajszűrő-+levegőszűrő
271900km olajcsere
Selenia 20k for AR (megint fémdobozos 2literesek, hogy legyen maradék ismét utántöltésre)
levegőszűrő
olajszűrő
Régóta hallok ütemes,sebességfüggő dobolást az autó jobb hátuljátol.Mara már egészen zavaró lett.Mikor cseréltem a kerekeket télire megforgattam az agyat és csúnya csapágy hangja volt.Így rendeltem Erhard kartárstól egy minőségi utángyártott darabot.Vettem még egy 36-os krovafejet és ma megejtettem a cserét.2 óra alatt megvolt.Alfi most suhan.

Az autóban lévő MAMMUT aksi felmondta a szolgálatot, ha délután leállítottam az autót, másnap reggel már biztosan nem indult be. Lassan 3 éve nálam az autó és már ezzel az akkumulátorral vettem, úgyhogy ideje volt cserélni. A gyári mérettől mindenféleképpen nagyobbat szerettem volna, először VARTA, BOSCH (74Ah, 76Ah) került terítékre, majd egy kedves ismerősömön keresztül sikerült vásárolnom egy AKUMA Komfort+ 80Ah 680A paraméterű aksit, ami méretre akkora, mint a régi 72-es.

a fűtőmotor remekül szuperál az üzemagyag sapka is teszi a dolgát, a hátsó utastéri közép jobbos szellőző rács is illik a helyére :) A szépséghibás kézifék kar (nincs a gombnak burkolata) és a lötyögő jobbos visszapislantó még várja hogy lecseréljék...
Különböző okokból fél éve sajnos utcán parkol az autó, nem garázsban. Eddig megúszta sérülés nélkül. Ma reggel viszont észrevettem, hogy nekimentek. Tiszta ideg vagyok tőle. Az utca másik oldalán van térfigyelő kamera, de szerintem nem lát oda, ahol parkoltam. Hétfőn azért megpróbálok utána járni. Bosszantó a dolog nagyon...
Update: A kamera talán odalátott, rendőrségi feljelentés megtéve. Meglátjuk mi lesz a vége.
Update 2: Bár a kamera látta az esetet, a felvetelen az okozó autó rendszáma nem ismerhető fel. Ezt buktam, erről ennyit...

Heti 1-2 alkalommal a"Hill Holder Unavailable" feliratot írta ki az autó, ilyenkor nem is működött a funkció, zavarni igazából akkor kezdett, mikor a sárga háromszög is felgyulladt, sőt egy alkalommal, a teljesítmény is elment, autópályán....
Kicsit utánaolvastam a neten és megszületett a megoldás hiba elhárítására.
Van egy kapcsoló ami a kuplung pedált kinyomását érzékeli, az működik hibása.
Az alkatrészt ebayről pár ezresért lehet rendelni, gyorsan meg is jött.
http://www.ebay.com/itm/ALFA-ROMEO-147-156-159-GT-BRERA-SPIDER-New-GENUINE-Clutch-Pedal-Switch-/161693676365?hash=item25a5b1b34d:g:VXIAAOSwrklVAXj9
Ha a link nem működni, elég csak ebayen rákeresni "clutch switch alfa 159".
Cseréje rém egyszerű, elsőre kb 10 perces művelet, nekem szerszám sem kellett hozzá.
A pedálsor feletti takarót kell csak levenni, hogy jobban hozzáférj a kapcsolóhoz, ezt 2 fogantyús csavar letekerésével megoldható, majd miután benézel a kuplungpedálhoz látszik kis az alkatrész, a végén egy kábel csatlakozik, ezt könnyebb lecsatlakoztatni miután egy csavaró mozdulattal kiszedtük a helyéről.
Ugyanezzel a mozdulattal rakhatjuk be az új kapcsolót és már el is felejthetjük a feldobált hibaüzeneteket.
Hill Holder Unavailable, VDC Üzemzavar, Tempomat nem működik.
