Blog

>> SzervizMero // Alfa 145 1.8 TS // 2016-12-16

Sajnos egy gyertya kilazult es kiszakadt a hengerfejbol :( ezert nagy javitas:
hfej javitas sikba csiszolas
uj hfej tomites
uj gyertyak
uj vezerles csere
uj szelepfedel tomites...

De vegre megint hasznalhatom a dragam :)
km 204420

 
>> Tuning és extraJCsabi // Alfa 147 1.9 JTD 8V Distinctive // 2016-12-16

Már régóta bántotta a szemem a 147-es hátsó kipufogódobja és a kipufogóvége. Nem is értem minek kell egy ekkor hátsó dobot tervezni, ami kilóg a lökhárító alól. Nem volt mit tenni, kidobtuk alóla a hátsó dobot és kapott egy szép ovál krómvéget. A hangja egy kicsit sportosabb lett és a látvány magáért beszél. :-)

>> SzervizSettantacinque // Alfa 75 2.0 Nord // 2016-12-15

Bementem az autó alá, a következőket tapasztaltam:
-a küszöbök egész jó állapotban vannak, nem lyukasak
-megvan mind a négy emelési pont és erősek

Aztán a negatívumok:
-az első hardy tárcsa NEM LÉTEZIK (teljesen eltűnt a gumi belőle!!!!)
-középső hardy éppenhogy nem repedt, de cserés
-hátsó hardy szakadt
-kardánfelfüggesztő csapágyház laza (nyilvánvalóan)
-hátsó motortartóbak kuka
-mindkét hátsó rugó törött
-Watt-rudazat szilentjei teljesen rosszak
-De-Dion központi szilent rossz
-két első váltótartó rossz
-hátsó stabilizátor gumik rosszak
-jobb első lengéscsillapító alsó szilentje cserés

 

Végre. Már 3-szor álltam neki, kétféle laptoppal, hogy csatlakozzak az ECU-hoz. Nem sikerült. Aztán leesett a tantusz, nem állítottam át az interfész típust a MES-ben VAG-COM-ról, ezért nem jött össze.
Banális hiba, ez van, ha az ember 5 perces időosztásban csinálja a dolgait. Ma volt normálisan időm, beállítottam, és működik.
Egyúttal nulláztam az olajcsere számlálót és saját megnyugtatásomra az ECU-ban is megnéztem a km óra állást. Ami természetesen stimmel.

Mindenképp megnyugtató, hogy tudtam csatlakozni. Egyúttal megvettem a MES 3.3 regisztrált verzióját. A funkciók miatt is, ennyit meg is ér, és azt mondom, hogy egy ilyen komoly fejlesztést ennyivel támogatni, ez a minimum. Hasznomra lesz ez még biztos.

>> Tuning és extramate59 // Alfa 159 SW // 2016-12-15

Új gumiszőnyegek! :D

 
>> EgyébCoyote // Alfa 146 1,9 JTD // 2016-12-15

Ha már fel volt emelve kicsit jobban szemügyre vettem az alját. Tudtam, hogy lesz vele majd munka, de most legalább látni is Hogy mi lesz majd vele a meló.... Zoli készülj fel ;-)

>> SzervizCoyote // Alfa 146 1,9 JTD // 2016-12-15

A vásárlás után és mivel amúgy is itt volt már az ideje hát miért is ne.... :-)
Bár tegnapra igérték a fiúk, de sebaj. A lényeg, hogy minden meg lett csinálva rajta.
Sajnálatos mód a leeresztő csavar nagyon be volt gyógyulva így sajna erőszakhoz kellett folyamodni. A végén lett rá heggesztve egy másik csavar így kibírja a következő szervízig. (Lásd fotók)

Elvégzett munkák:
- Olajcsere
- Levegő, pollen, olaj, üzemanyag szűrő
- Vízpumpa
- Görgők cseréje

Felhasznált anyagok....lásd képeken ;-)

Km: 278967 km

>> Szervizosee_selespeed // Alfa 156 2.0 TS Selespeed // 2016-10-14

Két éve ejtettem meg a vezető oldali gomb takarítását. Mostanra az utasoldali is rakoncátlankodott esős időben. Így ezt is rendbe tettem. Az ablakemelő egyik műanyag konzolja el van törve. Mire jön a nyár, azt kell kicserélnem.

 
>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.6 Ts, SE, Döme // 2016-12-15

A hétfőn elszenvedett elektromos bogot mára sikerült kibogoznom. :) Sajnos a budaörsi Auchan parkolójában ragadtam és csak estére kaptam segítséget, de este tízre szerencsésen hazaértünk Gyuri barátom segítségével. Persze ebben is volt egy kis nehezítés, merthogy az autóm előző tulajának biztosan nagyon kellett a vonószem, hogy nem adta az autóval, amit meg sikerült kölcsönkérnem, az nem ment bele a helyére... persze lehet, hogy a fogadó menete is kicsit el van görbülve, ezt még később átnézem, ha kell javítom.
Kicsiny topicunkban (145/6) szerencsére kaptam néhány tippet, segítséget, melyből Kau 80%-os ötlete volt a befutó... hál' Istennek, mert ez volt a legegyszerűbb és legolcsóbb is.
Tehát, az aksi előtt helyezkedik el egy konzol, melyen 4 db relé csücsül. 3 piros, egy fekete. Mint kiderült ezek a benzinpumpa, a klíma, a hűtő és a indításgátlóhoz tartoznak. Túrtam a netet, de semmi konkrét. Kau tanácsára ellibbentem egy körútra, merthogy szerinte egy mezei autósbóltban is van... ez annyira nem jött be, de sebaj, mert az érdi Alfa bontós srácok egy vödörrel hoztak, hogy válogassak kedvemre.
Itt tudni kell, hogy a 3 piros relé, két féle:
1 db - A727 12 V 30A 46520422 számú és
2 db - B047E 12 V 30A 46520412 számú van.
Mindkettőből kiválasztottam 2-2 db-ot, 500.-/db áron és reméltem, hogy ez megoldja a gondom. Sötétben értem haza és hideg is volt, ezért csak ma álltam neki az összeszerelésnek és lám... pöcc-röff, szépen indult Döme! Nagy az öröm, vééégre! :)

Köszönöm mindenkinek a segítséget! :)

Pár hete hangos klottyanás hallatszódott hátulról egy-egy buckán való áthajtáskor, főleg ha kanyarodás közben jött a huppanó.
Kértem egy komplett futómű átvizsgálást, beleértve a rugókat, csapágyakat, egyszóval mindent.
Végül elég hamar kibukott, hogy a hátsó stabilizáló kutyacsontok eléggé rossz szőrben vannak, az egyik már kézzel is mozgatható volt.
A csere után elmúltak a zörejek, klottyanások, újra simán gurul a gép.
A többi futómű rész az átvizsgáláskor rendben volt.

TRW kutyacsontok: 6.600 HUF / db + munkadíj (Gumibiznisz)
Km óra állás: 245 750 km
2016.12.14.