Blog
Mai napon elláttam új Hankook Ventus V12 K120 XL FR 91Y gumikkal. Erősített oldalfalúak, mint az előző Kumhok, de sajnos nem annyira merevek. Gyors terhelésváltásra kicsit nyúlósak.
Ez is eljött újra. 137040km
Olaj és szűrő - Selénia 5w30 WRPE
Lambdaszonda - 0 258 017 111 BOSCH
Termosztát - TH6882.88J/LA VERNET
Váltótartó bak
Kézifék kötelek cseréje
Egyebek
Munkadíj: 22500Ft
Sikerült szereznem 4db új állapotú Continental TS850 téli gumit 8-9mm mintával 2015 év végi dátummal.

Ráfért már az autóra ez is, így nem halogattam tovább.
A szomszédos faluban készült és újra jó ránézni az autóra. :)
Videó van róla, de azt nem tudom feltölteni.
Végre eljutottam Mankyhoz és meg lett kicsit okosítva a gép.
kb. 180LE és 380NM
Az Elaforgtól érkezett újra a komplett olaj és szűrő szett a cseréhez.
kb. 28e Ft
munkadíj 6e F
Még a VTT-re hozott nekem "Coyote" Sanyi egy szép új kiegyenlítő tartályt és kupakot. Ugyanis a Selénia Rallyról hazafelé, ha gyorsan mentem az autóval, fogyott a víz. Kazes tapasztalatai nyomán az első gyanúsított a kiegyenlítő tartály volt.
Aztán pont a napokban olvastam a blogját, a csere darab nála nem sokat bírt, úgyhogy óvatosabb lettem. A tartály megy a lassan gyűlő tartalék alkatrészek közé...
Első lépésben levettem a kupakot és szétszereltem. Majd szétszedtem az újat is és ha jól sejtem meg is lett a hiba. A pici rugó, ami a gumi szelepet nyomja a nyíláshoz igen összement az évek során, nyilván nem tartott megfelelő túlnyomást, illetve kifújt.
A szétszerelt új kupakból felújítottam a gyárit, így szép eredeti pajzsos alkatrész maradt ez is.
Körbenézve a motortérben kicsit váratlanul ért, hogy a hűtő ventillátora le van billenve. A vízcsövek fogták, hogy ne essen ki. Két kis gyenge patent és az abba beletekert lemezcsavar fogja gyárilag. Az egyik kis patent egyik füle elporladt, és műanyagostól, csavarostól kidőlt. A túloldalt egy lemezbe tekeredik a csavar, de ez a kis lemez is el volt törve.
Kapott egy kicsit tartósabbnak ígérkező megoldást, kerámia távtartókkal (ha már épp a kezembe akadt).







E-bayen találtam egész jó áron cápa uszony antennát, ami nem gagyi hatású és nem csak dísz antenna. Igaz VW-be való így a csatlakozó nem passzolt, de a gyáriról levágtam és átforrasztottam erre.


Érkezett még pár alkatrész.
Miután a bal oldalon kicseréltem a lengőkart, ott meg is szűnt a kellemetlen zaj. Viszont reggel fekvőrendőrön való áthajtáskor újra jött a hang, ugyan olyan. Érdekes, hogy csak reggelente hallatja magát, délutánra már teljes csendben hajtok át ugyan azon a fekvőrendőrön. Tisztán kihallatszott, hogy a jobb oldalról jön, nem is vizsgálgattam, csak automatikusan rendeltem is a jobb oldalra is az alsó lengőkart.
Beszerzésre került még gumi az első rugók alá, ugyan csak a balos volt nagyon gatya, de cserélem majd a jobb oldalit is mert az újhoz képest némileg az is már el van laposodva. Ennek beszerzéséért köszönet HpeDave kollégának.
Még érkezett új takaró elem a ködlámpák köré, így a régi nappali menetfény kiszerelésre került. Maradtak a ködlámpába építettek (bőven elég)...









