Blog

>> EseményH.Zoli // Alfa 159 1.8 Progression // 2017-04-08

Nyári gumi csere+mosás!Pollenszürő cserélve.

 
>> EseményH.Zoli // Alfa 159 1.8 Progression // 2017-03-20

Az elöző tulaj jóvoltából volt rajta pár parkolási sérülés!Eljött az ideje,hogy orvosoljuk!Hátsó lökös,csomagtérajtó embléma körül festékdudor,első két sárvédőÍv alja+kavicsvédő fólia felrakása.Nagyon szép lett:)

 
>> Tuning és extraHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2017-04-15

Már jó ideje nézegetem a felniket de csak nézegettem.:D De most rászántam magam,hogy kell is valami,volt pár ami szóba jött ez idő közben és olyan is amiről lecsúsztam.De sikerült így a húsvét alkalmával jó áron beszerezni egy szettet,ami gyári Alfa Romeo 7j széles,innen is köszönöm Zsolt cartársnak. Igaz nem volt közel 400km utaztunk oda/vissza de megérte. Lásd a képeket.Most elöl 215/45 hátul pedig 235/45-ös gumik vannak de megvan már a 4db. egyforma 205/45-is.

U.i. Beszereztem a 4db. kerékőrt is M12 *1.25-ös.

>> SzervizPöfi // Alfa 146 1.6 T.S // 2017-04-19

Sziasztok Na múlt héten végre vettem egy szép 146 ost :)

Menetpróbán és az első 200 km -er alatt észleltem pár hibát.
Jobb elölről halottam megálláskor valami ropogó hangot.
Igy tegnap irány szeriz ahol első ránézésre azt látták hogy a jobb első motortartóbak elfáradt ezért cserés plusz 4 szilent.
Aztán napközben hivtak nagyobb a baj, szétszedés közben kiderült a jobb első nyúlvány kuka és a hang is onnan jött.
Összegezve 4 szilent, jobb első motortartóbak , jobb első nyúlvány 2 db fékgumicső csere és némi lakatos munkával most már újult erővel rója holnaptól az utakat :)

 
>> Szervizaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2017-04-18

Idei olajcsere megejtve. 203327km

 
>> SzervizSüni155 // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2017-04-19

Vissza lettek húzva az elment tartók valamint a cooler is ki lett cserélve

 
>> SzervizDadde147 // Alfa 147 1,6 TS Distinctive 120 LE // 2017-04-19

Új gumikat kapott a kicsi, érezhető a különbség.
A bal hátsóval kaptam egy defektet, javításra elvittem a közeli gumiszervízbe, ahol mondták, hogy kuka. Májusban egyébként is terveztem mind a 4 gumi cseréjét, április lett belőle.

 
>> Tuning és extraBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2017-04-15

Azt gondoltam, hogy ez lesz az utolsó felvonás, de sajnos nem így lett! De ne szaladjunk ennyire előre! Úgy gondoltam, hogy a hosszú hétvégén berakom az ABS vezérlő egységet is, és végre kész lesz ez is, lesz ABS a kocsiban! Neki is álltam, de fele annyira sem volt egyszerű, mint ahogy azt én gondoltam. Előre hosszabb fém fékcsövek kellenek, amiket már korábban beszereztem Marklar-tól. Ezeket alulról be is fűzögettem nagy nehezen, de az ABS kockát már nem volt ennyire egyszerű berakni, pedig ez tűnt az egyszerűbbnek. Már a tartó konzolja sem akart a helyére menni a sok kábelköteg miatt, de végül sikerült. Ezzel elment kb. a fél napom. Aztán kicseréltem még a főfékhengert (Brembo) is, ha már ott molyoltam (annyi a különbség a nem ABS-eshez képest, hogy két kis dugót kell beletekerni két fékcső helyett), és ki kellett cserélni a fékolaj tartályt is, mert teljesen másmilyen! Ideje volt már a fékolaj cseréjének is, mert már több éve nem volt cserélve, Ferodo FBZ100-asra esett a választásom. Beraktam, bekötöttem mindent, csatlakoztattam a kábeleket, légtelenítettem és jöhetett a próbaút. Aminek során meglepődve tapasztaltam, hogy nem működik az ABS, fékezéskor blokkolnak a kerekek. Tanácstalan vagyok, minden a helyén, minden kábel csatlakoztatva, a műszerfalon semmi visszajelzés, gyújtást ráadva a motortér felől relé kattanás szerű hangok, amik eddig nem voltak. A vezérlő egységben van 2db relé, gondolom azok lehetnek. Szóval most itt tartok, és nincs ötletem! :-(

És ha már lent volt a bölcső, akkor kicseréltem a fáradt váltókulisszát is, illetve csak a Faudi fejeket. Levágtam a régieket, a váltórudak belsejébe menetet vágtam, tekertem bele menetes szárat és az új Faudi fejeket erre rögzítettem, plussz kapott még egy kis csavarrögzítőt is a biztonság kedvéért. Ki kellett cserélni a váltókart is, mert az a kis műanyag gömb eléggé ki volt már kopva és nagyon kotyogott már. Ezt a törzshelyemen szereztem be Marklar-nál! :-)
Fényévekkel jobb lett a váltás, és már zörögni sem zörög a kulissza. :-)
Aztán még bónuszként kicseréltem a kutyacsontokat is (ez pedig vm kollegától jött).

Költségeim:
- Brembo főfékhenger: 18346,-
- 1L Ferodo FBZ100 fékolaj: 2350,-
- 8-as Faudi fej: 2200,- / 4db
- Mannol csavarrögzítő: 300,-
- váltókar: 2000,-
- kutyacsont: 3038,- / 2db

 

A használhatatlanná vált Bridgestone gumikat ma felváltották újak: Continental Premium Contact 6.
Km óra állás: 62.165 km

 
>> Tuning és extraBiagio // Alfa 159 Tbi // 2017-04-18

Ma bekerült a tolató. Sokáig kutakodtam gyári bontott után, de a bontók árképzés politikája miatt elvetettem. Kb. fele annyiba kerül egy nem gyári új mint a bontott. Bontóban kb50-60eFt lett volna és akkor még nincs színre fújva, beszerelve.
Találtam olyan helyet, ahol gyári kinézetű perem nélküli márkásabb fejeket szerelnek be. 45 volt mindennel együtt és garancia is van. Egyenlőre jól működik.

Szerintem nagyon szép lett. :) (elnézést, kicsit sötétek lettek a képek)