Blog
Már a telet is nehezen viselte,a héten pedig totál elhalálozott.
Csere vadi új 100ah-ra.Azóta ismét pöcc-röff!
Rotinger fúrt/mart tárcsák (elöl 330mm- hátul 292mm)
+ TRW betétek
250.000 km
+ csomagtér ajtó teleszkópok cseréje




- Balos lengőkar csere megvolt, ez most megdolgoztatott. Elötte valaki probálta már leszedni, de hát több kevesebb sikerrek, egy csavart sikerült annyira elnyalnia hogy foglalkozós legyen, de a csavarok kicserélve szépségesekre.
- Hátra felmentek a nagy nyomtávok, szép új csavarokkal.
- Mára volt tervbe a műanyag szívósor cseréje alura, meg is van hozzá minden de nem fért bele az időbe. A hétvégén összerakom.
- Holnap megyünk fényezőhöz és lakatoshoz megnézni, időpont, ár aztán mehet a teli fény ;).


Anno a navit csak az eredeti tartó mókolásával tudtam felrakni a Brodit tartóra. Mivel elég kicsi a felfekvő felület, hajlamos a rezgésre. Már nagyon zavart.
Ma reggel úgy ébredtem, hogy megalkotom a végleges megoldást. Készült egy műanyag "közdarab", amit a Brodit és a tartó közé csavaroztam. Sokkal stabilabb, többé nem fog rezegni. Próbaüzem holnap.
update 2017.04.29.
2e km tesztút után véglegesnek tekintem a megoldást. Tökéletesen működik.






Tavaly augusztusban vettük a 147-et úgymond "pót-autóként". Tudtuk, hogy cirka egy évet álldogállt szegény. októberig napi szinten jártam vele 100km-t. Gond nélkül. Történt aztán, hogy ezzel kellett hazamennünk Magyarországra... 600km.. hát a kis drága másfél óra autópálya után úgy döntött hogy akkor a kuplung beadja az unalmast.. utána hogy, hogy sem, varázsütés, megjavult.. már határon onnan voltunk mikor Sümeg környékén éreztük, hogy valami rohadt büdös.. égett szag... semmi gáz az út szélén égettek valamit, biztos az... pécsre érve láttuk, hogy a lengéscsillapító beleszakadt a gumiba, egy 6centis sávban kimarta... szombaton szerelő, új gumik, lengéscsillapító-párban.. full rozsda, csoda hogy eljöttünk vele hazáig, 100.000... kezdésnek legyen ennyi elég, első körben megutáltam az autót :D persze ez inkább a mi hibánk volt mint az övé, át kellett volna nézetni mielőtt 1200km-t akarunk belerakni... tanultunk belőle... legközelebb írom miket kapott még azóta, aztán mutatom képekkel a most hétvégi embléma-cserét, és a jelenlegi állapotot. :)
Költség: 100000+kuplungszett+szerelés
Szétszedtem a zárat. Időnként nem akart kinyitni, átnéztem, a mechanika teljesen ép, úgyhogy valószínűleg a motor döglődik. Aliexpress-ről megrendeltem az újat.
Szétszedés menete:
Kicsavarni a 3 db kis csavart
Oszlopfúróval óvatosan a két csapszeget lefúrni, nem kell mélyen, csak annyira, hogy a műanyag burkolat engedjen. Összerakásnál elég a három csavar.



2017.04.20-án sikeres műszaki vizsga. Géppel minden rendben van.( kopkopkop) :)
Meglepődve tapasztaltam márciusban mikor lemostam az autót a hátsó küszöbön mind két oldalon fel van hólyagosodva a festék. Ezt nem gondoltam volna. Az autót több mint 4 éve használom nálam nem volt sérülve. Nem is látszik rajta, hogy javították volna előttem. Lehet az volt a baj hogy garázsban áll (minimális fűtéssel télen 16 fok). Elvittem a karosszériáshoz Ő kijavította. Én itthon szétbontottam és hát a kerékjáratban már egy két helyen felületi rozsda volt. Ott ahol ponthegesztéssel volt hegesztve a kaszni, a kerékjárat legalja és a műanyag betét rögzítő pontjain. Ezeket megpróbáltam rozsdátlanítani, alapoztam és az egész kerékjáratot lefestettem alvázvédővel. Küszöböt lefújtam alapoztam, lefújtam rücsivel és fedőfestést kapott. A küszöb üregét kifújtam üregvédővel. Majd új kavicsfólia kell a küszöbökre. Véleményem szerint egy-két év és több mindenkinél elő fog fordulni. Javaslom az üregvédelmet mielőtt még előbújna a rozsda.






Ma 20 éve helyezték először forgalomba! :)