Blog
124534 km
Karbantartás Csörinél.
- vezérműszíj + vízpumpa és a többiek cseréje
- olaj + olajszűrő csere (Castrol Edge DPF 5W-40)
- pollenszűrő csere (KAVO)
- üzemanyagszűrő csere (UFI)
- levegőszűrő csere (Starline)
- fékfolyadék csere (Ferodo FBX100)
- váltóolaj csere (SWAG valami)
Sietős távozás miatt csak 200 km-rel később nulláztam a szerizintervallumot a MES-sel. Eddig 35000 km-re volt belőve, ezt visszavettem 15000-re. Jobb a békesség.
Mivel a drágaságom elérte a 130 ezredik kilométerét, vettem egy Einhell rotációs polírozógépet, hozzá egy narancs színű, közepes keménységű, 'csöcsös' 150 mm-es Boll korongot, meg 2 db 3M polírozószert 250-250 ml-es kiszerelésben és egy pár mikroszálas törlőkendőt.
Szerencsére a 4 napos hosszú hétvége szombatján nagyszerű borult ég várt és húsz fok alatti hőmérséklet, ami lévén, hogy nincs garázsom, ideálisnak hatott. Az autót lemostam egyszer kézi mosóban, aztán otthon, kézzel, majd neki álltam a sárga polírozószerrel . Nap végére végeztem, a kékre már nem jutott időm, de így is, összességében lenyűgöző eredményt sikerült elérnem, elsőre, hologram-mentesen! :) Kap majd egy kéket fekete koronggal, aztán kézzel egy Carnauba waxolást is.
Ha megint rossz lesz az időnk :D


Rögtön, ahogy kézhez kaptam (2016 júniusában) 274.000-nél teljes vezérlés, olajok, szűrők kicserélve. Plusz az első pár Vredestein kagylós lett, azokat használt Bridgestonera cseréltük.
140.000 Ft volt, munkadíjjal együtt.

Egy váratlan informálás után tervbe lett véve a Nyír1-i találkozó. Mivel sikerült felpattintani a 19-es gurulókat, így azon zötyögtünk le 100 km-t. Érdekes volt az út, mindig odafigyelek a rossz útszakaszokon, de ezzel a kerékkel extra óvatos voltam (fél órával tovább is tartott az út). 10-ko kezdődött a gyülekezés Sóstón, de kicsit elhúzódtak a dolgaink, így csak délután 1 órakor érkeztünk meg a Tüskevár horgásztóhoz. Kellemes beszélgetés, jó hangulat és szeszélyes időjárás volt jellemző a tegnap délutánra. Miután kiveséztünk pár extrém ötletet, beültünk a Burger kingbe bepakolni valamit a pocakba. Pár óra sétálgatás után a plázában megnéztük a Halálos iramban legújabb részét is, majd egy kellemes zötykölődés után hajnali 2-kor sikerült hazaérnünk és álomra szenderednünk.








Történt 2013 szeptemberében, hogy vettem egy szett 19-es felnit. Telt-múlt az idő, lassan lassan készült a felni - Jó munkához idő kell, a lassúhoz meg még több. Végül is türkiz színre esett a választás, szürke metál peremmel. Eredeti elképzelésem polírozott perem volt, de mivel lusta dög vagyok, így maradt a fújás. A felniről annyit tudok, hogy 5x98 8,5J és R19, ET szám sehol nem volt feltüntetve, így fogalmam sem volt, hogy egyáltalán elfér-e vagy nem a kocsi alatt. A puding próbája az evés, így kapott egy szett 215/35 ZR19 gumit. Mivel olyan lehetőségem volt, hogy vagy zsír új kínai gumi vagy több éves használt márkás, az új kínai mellett döntöttem. Választásom a Sunny SN3970 215/35 ZR19 85W XL-re esett, ami 2 nappal később fel is lett feszítve a felnikre Örült is neki a gumis, mivel felén még nem megszokott az ilyen méretű gumik felrakása. Lőni nem kellett őket, kinézetre pedig enyhén sztreccses, pont ahogy szerettem volna. Felpróbáltam elöl-hátul, épphogy elfér, de elfér, mintha kimatekoztam volna a gumi és felniméretet. Nagyon nagy szerencsém volt, így már másnap el is tudtam vele gurulni élete első Alfa-talijára. A tökéletes kinézet eléréséhez lehet kellene 3-5 mm-s nyomtávszélesítő, na de ezt az elhanyagolható szélesítést nem fogom megcsinálni.












Az elmúlt napokban csak országúton jártunk, így 1.001,4 km-t tettünk meg egy tank nyállal. 54,28 litert tankoltam.
Könnyű kiszámolni a fogyasztást :-)
A következő hetekben kicsit több lesz, mert vagy 3 német út vár ránk egy hónap alatt :-)

Már egy pár hete megvettem az új ajtóhatárolókat ebayről,de csak most volt időm kicserélni őket.Jól megtervezett helyen van ,kb 6 perc alatt kész volt egy oldal.
Szükséges szerszámok: 17-es crova a kárpit tartó anyákhoz. 10-es crova,és T30-as torx az ajtóhatároló csavarjaihoz.
A csere nagyban javította a komfortérzetet,már nem kattognak a nyitás-záráskor.



Olajcsere pipa, Selénia Star 5W40, légszűrő csere pipa, bár K&N volt benne de ma nem volt időm kimosni és olajozni ezért a papírt tettem be, ködlámpákat ki menetfény karikák be, a motortér alja kitakarítva, 1-2 folt lekezelve, festve.Haspajzs cserélve lesz.
F1 style pót-pót féklámpa is a helyén, a sima fényre kötöttem be mert a stroboszkópos villogásért biztos kiszednének a sorból..:-).
Hátsó menetfény is bekerült 04-23.







Múlt hétvégén végre bekerült a szerzemény! Az előtte való napokban megérkezett hozzá a díszkeret a 2ISO méretű fém foglalattal, az antenna jelerősítős adapter, a CAN interface, valamint a tolatókamera és az iPhone adapter is.
A munkát egyedül végeztem, szombati napon 6, vasárnap 2 órát vett igénybe:
Szombat délben a tolató kamera telepítéssel kezdtem. Ez egy olyan típus, ami a rendszámtábla világítás egyik buráját cseréli le. Mondanom se kell, Kínában a foglalatot kábé besaccolták, én tehát reszelhettem a lökhárítóból még vagy 3mm-t. Egyébként jól néz ki, csak a rendszámot is lejjebb kellett tennem vagy 1,5 centivel, hogy a kis fekete kocka ne lógjon rá pont a "8-as" számra. A nagyobb fejfájást a kábelezése okozta. Nem néztem meg, a gyári világítás kábel merre megy, inkább a pótkereket rejtő fenéklemezen találtam egy vakdugót. Annak mentén kimentem a kábellel az utastérből, azonban ahhoz, hogy a lökhárító mögött feljussak az üregig, egy alsó csavart le is kellett oldani a lökhárítóról, hogy a behúzószál elmenjen. A hozzá kapott kábel tartalmazta a videó jelet, mellette pedig egy tápcsatlakozót. Ennek +12V-ja végigment a kábelen, a testezést pedig a csomagtartóban, az egyik csomagrögzítő szem segítségével oldottam meg. A kábel előre vezetéséhez gyakorlatilag nem is kellett semmit bontanom a küszöb mentén, olyan vékony, hogy simán el tudtam fűzni nyomtalanul a peremek alatt.
Ezt követően elől leszedtem a jobb első ajtó gumi kéderét, és lepattintottam az A oszlop burkolatát. Ennek tetején kapott helyet az egység mikrofonja a telefon kihangosításhoz. A kábelezés a tolatókamera kábellel együtt a pedálok feletti pici burkolat oldásával, a kormány alatt került a megfelelő üregbe.
A gyári rádió cseréjéhez a középkonzolt teljesen ki kell szerelni. Ki lehet húzni a 4db pozíció benyomásával magában is a rádiót, de a fém tartókeret hátulról van csavarozva a panelre, ezt pedig cserélni kell. A panelt 6db csavar tartja: 2db a rádió mögött, 2db felül a szélső szellőzők alatt, 2db pedig a váltó burkolat találkozásánál. Első lépésként a légbefúvókat kell kiszedni. Ehhez néztem egy youtube tutorial videót, ami nagyon jó tippet adott, hogy nehogy látható helyen megsértsem a szellőzőket: beáldoztam egy fém ruhavállfát, majd két kampót hajlítva belőlük egyenként kirántottam a rostélyokat. Utána jött a rádió, majd a váltószoknya leszedése után egy határozott rántással a váltó körüli műanyag. Minden csatlakozót leoldottunk (természetesen az egész beavatkozás előtt az akkumulátor negatív saruját levettem!), és a panel kint volt. Bent a szobában építettem össze az új multimédia egységgel.
Ennyi fért a szombatomba, mert este programunk volt.
Vasárnap folytattam: ami még komoly megoldandó feladat volt, hogy egy HDMI és egy iPhone kábelt is el kellett vezetnem a pohártartóhoz. Ezeket a váltó bélése mellett tudtam elhúzni, majd a pohártartó teknőt megfúrva a lightning kábel feje is átfért. Azért a 18 ezer Ft-os bruttó árú adapterhez igazán adhattak volna még 30 cm kábelt, nem csak 10-et összesen...
Következett a CAN modul: két kábelt a meglévő gyári csati CAN-A és CAN-B kábeleire kell kötni (Low-CAN és High-CAN). Természetesen állandó tápot és testet is adni kell a készüléknek, ő pedig ad cserébe egy kapcsolt 12V-t, egy hátramenet fokozat szimulátort a kamera képhez, egy kézifék érzékelő kábelt (amit én kikerültem egy sima testeléssel, hogy állandóan mehessen video), valamint a műszerfal fényerő szabályzó bemenetet. Ennek a kapcsolt 12V-jára kötöttem a tolatókamerát is.
Ezt követően minden egyedileg kötött kábelt (kb. 15db) megforrasztottam és szigeteltem, majd némi rendezkedést követően sikerült a helyére pattintani az egész középkonzolt. A kezdeti 6 csavarból a középső kettő (rádió mögötti) többé nem tartja, mert az csak a gyári konzolnál kap furatokat, de szerencsére minden csendben van és jól működik.





Nos nagyjából teljesen bekerültek kicxek is. Bal hátsó ajtón tömni kellett, zörgött.
Megnéztem szinteket ugyanúgy tolja fej, mint elsőket, mégis jóval halkabb.
Nem értem, kisebb az érzékenysége, de nem kellene ennyivel halkabbnak lennie.
Vszont processzor még nincs ráhangolva...elképzelhető, hogy variálja a jelszintet, és nullára teszi mégis halkabb?
Azt hiszem, kap egy processzor resetet, és újrahangolom, az lesz a végső.
Kicx jó tizessel olcsóbb, mint hertz...olcsó húsnak híg a leve....
Nos hallgatási teszt eredménye: hangerőtől eltekintek, ott lehet fej miatt van.
Szóval az olcsó hús kifejezetten finom!
Most kocsi akusztikájára nem tudom mit mondani, nyílván más térben szól, maga ajtó űrnérete is más.
Az én fülemnek finoman egyenletesen szól, nincsenek benne bántó csúcsok, hiányok...nem merek ilyent mondani, hogy tökéletes, de nem vagyok benne biztos nem e a karbonját kellett volna előre tenni.
Úgy szól ahogy nekem kell.
Ereje van...zörgés minimalizálása érdekében teljes közeli hangerőn húztam véglegesre a duplán szigetelt hangszórókat, így vastagabb, összenyomja a szivacsot, de úgy feszítve, hogy ne zörögjön semmi. Van kis mozgástér.
Nos a csavarhúzó hegyét leverte csavarról, kopogott rajt, mint jégeső. Van itt hangerő azért.