Blog

Elég kopottak voltak a tükörtartó konzolok! Rendesen dobta le a festéke es szarul mutatott az autón! Attilanak voltak tartalékba azokat oda adta nekem! Lecsiszoltam majd fújható fóliával lefújtam! És ma volt idő kicserelni őket! Amik meg nekem fent voltak oda adtam Attilának igy mindenki jól járt ő kapott kopottat amilyet adott nekem meg nem került semmibe ! :) :)

 
>> SzervizSettantacinque // Alfa 75 2.0 Nord // 2017-04-12

Hátsó futómű felszerelve, fenn az autón, hónapok óta először a saját kerekein áll. Sallangok, fék és kuplung hidraulika felszerelése/feltöltése van még hátra ebben a fázisban, ill. a futómű csavarok végleges meghúzása.

 
>> SzervizTrombozis // Alfa 159 2.4 JTDm // 2017-04-13

Akkor a képek...

>> Tuning és extraCSI // Alfa 147 Selespeed // 2017-04-13

Megérkeztek a lopásgátló szelepsapkák is. Majd képet is készítek róla.

 
>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2017-04-12

Szóval úgy másfél hete, egy jó erős kigyorsításban épp egy Subaru-t aláztam volna le, amikor hirtelen elszáll az erő, a body comp-on megjelenik a check engine, én meg egyre kisebb pontként eltűnök a Subaru-s visszapillantójában. A kocsi vészmódba állt és ott is maradt. Hazaérve kiolvastam a hibakódot: P242A - Turbo bemenő hőmérő szenzor, mint pár hónappal ezelőtt. Több helyen is olvastam és egy itteni cartárs is megerősítette, hogy a szenzorok csatlakozója el szokott oxidálódni, meg kell kicsit kapargatni és utána helyrejön. Így utólag visszagondolva lehet, hogy első alkalommal tényleg csak ennyi volt a baj, mert hol magához tért, hol elmúlt a hiba, tehát anno pont úgy viselkedett, mint ha kontaktos lenne. Most azonban éreztem, hogy másról van szó. Egy durva lepadlózásnál térdelt le és magához sem akart térni. Azért megtisztogattuk a csatit is, de semmi változás nem történt. Pár hónappal ezelőtt egy bontott alkatrész ment bele, mivel nem voltunk biztosak a szerelővel abban, hogy pontosan melyik is rosszalkodik, újakat berendelni pedig elég sokba került volna. Ez pedig eddig bírta...
Ez után az ePer-ből kinéztem az alkatrész cikkszámát, majd - mivel a neten nem találtam belőle értelmes áron, bementem a helyi autósboltba és berendelték nekem. Találtam a neten egy teljesen jó útmutatót a cseréhez, de igazából nem bonyolult a dolog. Le kell venni a motorról a hővédő pajzsot, onnan pedig már hozzáférhető a szenzor. Mivel bő 2 hónapja volt még csak bent, ezért nem volt ideje belegyógyulni és elég könnyen ki lehetett csavarni, bár azért nem egyszerűen hozzáférhető, mivel a turbóról lejövő cső épp felette van. Csere után a MES-ből azonnal törölni tudtam a hibakódot és az autó újra felszaggatta az aszfaltot, ha odaléptem neki.

Képek: az elsőn már le van véve a motorburkolat és a hővédő lemez. Ez utóbbin átfut a lambda szonda, ezért, ahogy látható, csak oldalra kitettük a szonda vezetékén vezetve. A második képen látható maga a szenzor a helyén, a turbó kimenő csöve alatt. Ez csak a 2.0 JTDm motorokon van. A harmadik képen felülről, az előbbi cső és a motor között befényképezve látszik a kulcs, ami már rá van téve a szenzorra. A negyedik képen az új, míg az ötödiken az épp kiszerelt régi alkatrész látható. A hatodikon pedig már a helyére került az új.

Lekopott gyári Alfa Romeom logóinak cseréjére vettem én is a fáradságot. Utána néztem ki mit ajánl..., ezért RomeoOne- nál alkalmazott fúrásos megoldást használtam, csak elektromos verzióban :) a leszedés simán zajlott, bár nem találtam 147-es hátsó emblémával kapcsolatos leszedést vagy feljegyzést... ezért nem sejtettem hogy mi várhat rám :D ugyan is a hátsó embléma NEM 74mm-es és NEM vállas, hanem 71mm-es és lapos... Uánna néztem sajnos 2 félét készítenek 71mm-esben fekete-fehéret és az eredetire hajazó sárga szélűt. Na pont nem ilyet tettem fel a kocsimra :D Nagyjából hoztam a szokásos formámat :D Vissza térve a lényeg hogy feltettem előre nagyon szép mutatós lett, a hátuljára is feltettem a logót, csak sajnos le kellett a széleit nagyon óvatosan, hogy passzoljon kicsit..., nem lett sajnos szép az én kritikus szememnek... ezért csak addig marad amíg meg nem érkezik a hátsó matricás logó. Valószínűleg ezért újra le fogom cserélni az elsőt is hogy párban maradjon :) Illetve még kapott egy 2cm-es alig észrevehető lóherét is ;)

 
>> SzervizJorjie // Alfa 146 1.9 JTD // 2017-04-12

Koppan.

Ott, elöl.

Nem szeretjük.

Szereljük.

>> SzervizTrombozis // Alfa 159 2.4 JTDm // 2017-04-11

Egy "kis" munka volt a gépjárművön. Küszöb megbarnult, lökőt kilyukasztottam hátul. Első lökhárító nem volt megfelelően visszarakva és a motorvédő fosmost elengedte pár csavar...Szép lesz...hamarosan.

>> SzervizBushmaster // Alfa 159 Sportwagon 2.4jtdm ti // 2017-04-11

Egyik napról a másikra nem nyílt a jobb hátsó ajtó kívülről , valamint nálam is volt egy kis rázás 3.-4. Fokozatban padlogazas gyorsításkor. De az még annyira nem is volt zavaró viszont a zár annál inkább ,ezért mivel kaptam garanciát az autora vissza vittem tárják fel a problémákat. Így aztán kaptam új zárat hátra kicserélték a feltengelyt ,és közben észre vették, hogy a bal hátsó rugó el van törve így azt is kapott újat . Most megint minden ok.

>> SzervizArslan // Alfa 156 1.8 Twin Spark // 2017-04-11

Mióta megvettem az autót, törött volt a balos tükör háza, már nagy szélben is hallhatóan zörgött. Ma bementem a tatai bontóba hővédő lemezért a kipufogó fölé, mert az is elengedte magát, és kijöttem egy balos tükörrel. Nem volt a legolcsóbb, de eddig mindenki csak hozta, bontotta, de valahogy soha nem ért ide. Egy úttal megszüntettem a fejegység keretének zörgését vékony kétoldalas ragasztóval. Remélem maradandó lett.