Blog
178300km . Ki kellett cserélni a kuplungot, mert néha komolyabb megindulásnál megcsúszott a kuplung. Elvittem
a faluban lévő szerelőhöz. Ott jó 1 és fél nap alatt tudtuk, kivitelezni a kuplung cserét. Még a bölcső is lekerült. Szerencsére nagyon könnyen jött a 156 -oséhoz képest. Ha lenn volt megnéztük milyen a stabrud gumik állapota. Nem volt velük gond, de kapott 4 új kipufogó tartó gumit. Kettöstömegü nem volt rossz de mivel vettem ezért az újat raktuk fel.Fötengelyszimeringet is kapott. Kuplung szett:44000
Kettőstömeg: 106000
Szimering:8000
Váltóolaj: 8000
Szerelés: 50000





Kiiktattuk. Rendesen le lett falazva, természetesen tűzforró motor mellett, hisz úgy jobb a fogása. :) Manky belerakta az átírt EGR táblát az ECU szoftverébe és Shadin mester feltöltötte. Közben sör volt a védőital. Levezetésképpen üzemanyagszűrő és pollenszűrő cserélve lett ... (130.000 km)
Az autó jól húz - bár ez eddig is rendben volt - és nem dob hibakódot. Kis NOx szag sajnos a velejárója, de majd nem járatom egy helyben.
(itt megjegyzem, egy csepp gázolaj nem folyt ki, tehát vagy Shadin ennyire profi, vagy a tankszivattyú nem tartja meg a gázolaj nyomást a szűrőig futó csőben és visszafolyik)
UPDATE: a P0237 hibakód mégse múlt el, 4. fokozat, 3500Giri körül, padlózva túlnyomást ír és letilt ... nyomozás folytatódik ..

18:05 - bejövő hívás: "Nálam van a rendszám."
"Megyek"
PHB-574
:-)
Nem tudom, ki hogy van vele, de eddig még mindig úgy vittem műszakira az autót, mintha csak a közértbe mentem volna vele. Teljesen hibátlan, bármikor kész a hatósági vizsgálatra. Mikor mondtam hogy majd vizsga után viszem 190-es szervizre (ami csak olaj/olajszűrő/légszűrő/pollenszűrő csere lesz) tiszta bolondnak néztek. Azt mondták az az általános, hogy előbb szerviz, és utána műszaki vizsga. Ezt mondjuk nem is értem... :)
Csak röviden, hengerfej 2-3 között átszakadt a tömités. Gyújtásmodul, gyertyák, féltengely csapágy, sok levegőcső, holtponti jeladó, stbstb. Jani helyrerázta, lehúzok, hajtókarcsapágyak, dugok lepucolva.
bejáratos, 10/40-el 1000km aztán megy bele a 10/60. Meglátjuk. Szépen jár, szépen megy, tetszik, szeretem.


Ráfért a fényszóróra a polír már, mert nagyon vakotásak voltak, főleg a bal oldali.
Rendeltem UV fóliát hozzá, amint megérkezik befóliázom, hogy tartósabb maradjon az eredmény.
Megtetszett a nappali menetfény, amit másoknál is láttam, úgyhogy vettem bele, nagyon jó!
A visszapillantó tükörtalpak kaptak egy kis carbon fóliát.






Eltelt megint egy év és bő 10 ezer km, úgyhogy megejtettünk egy olajcserét, a szokásos Selenia WR Diesel 5w40-el. Levegőszűrő és üzemanyagszűrő is cserélve lett.
Km állás: 237994 km



1. Kéziféket behúz
2. Ablakokat kicsit lehúz (vagy ajtókat kinyit)
3. Reteszeket a szélvédő tetején nyit.
4. Gyújtást ráad.
5. A vezetőülés mögötti gombokkal hátsó részt old, fedelet kinyit. (A belső gomb egy motoros zárást nyit, pár másodpercig nyomni kell. A külső csak egy mágnest nyit, elég egy pillanatra megnyomni.)
6. Gyújtást levesz, ezzel a hidraulika rendszerben megszűnik a nyomás.
7. Tető hátsó részét felemel.
8. Fedelet felhajt.
9. Tetőt a helyére behajt.
10. Fedelet visszahajt.
11. Gyújtást ráad.
12. Fedelet lenyomva tart, közben a küszöb felőli gomb alsó szélét nyomva a fedelet lezár.