Blog
Megelégeltem én is a szivargyújtóban lötyögő, rázkódásra kilazuló, kieső szivargyújtó fejeket. Tálca kiszerelését követően a lakásban, kényelmesen, kicsit megszenvedve, de kb 15perces műtétet követően sikerült kibányásznom a szivargyújtó aljzatot.
Helyére a képen látható USB adapter került beépítésre.
Szerelés közben vettem észre, hogy itt is van egy rizsszem izzó. Azért nem tűnt fel, mert amióta meg van az autó, soha nem világított, kicseréltem így azt is.
Az aljzatot eltettem, hátha egyszer még kellhet.
Kötözni, forrasztani, kábelt vágni stb. nem kellett, a gyári stekker tökéletesen passzolt az adapterre.
Működés: az adapter csak akkor világít és tölt, ha legalább a helyzetjelző fel van kapcsolva. Járó motornál, de világítás felkapcsolása nélkül nem kapcsol és nem tölt.
Két darab adaptert rendeltem aliexpress-ről, a jelenleg beépített piros led-eset és tartaléknak egyet fehér led-del.
Nekem nagyon bejön!
UPDATE:
Poló cartárs-tól egy kis plusz info, avagy kiegészítés, amit ezúton is köszönök neki:
" Próbalámpával mérd ki, hogy melyik jön gyújtásról, melyik világítástól és cseréld meg a két pint a csatiban, könnyen kijönnek. A harmadik a test, azt ne bántsd. Így nem csak világítás mellett tudsz tölteni. "





Eltelt 10ezer km. Olajcserére látogattam Csöriékhez Várpalotára.
-Selenia WR Diesel 5W40
-gyári motorolajszűrő
-motorolajszint érzékelő takarítás
Ati átnézte az autót is, mint mindig. Megállapítottuk, hogy hamarosan cseréljük majd a hátsó gólyalábakat. Futómű további elemei egyenlőre rendben vannak.
Km: 222150

A minap volt kis időm kitakarítottam az egrt.
Kuplungcserénél, lekerültek a gömbcsuklok, ezért elvittem futomüvet állíttatni.Hozzáteszem nem volt gond vele, nem húzott semerre. Kicsit korrigált rajta, gyorsan megvolt. Egyenlőre ennyi.Km 179200.
Elkészültek a lyukas csavarok:
- 1 a rádió tartónak - M12/40 egy M5-ös menettel a végében.
- 2 a szélfogó műanyag csavarjainak kiváltására - M12/35 8-as átmenő furattal
Mindegyik a helyére került.
Rádió és szélfogó projekt lezárva :-)




Ritkán járok vele, alig forog bele a km.
Meghirdettem, mert nem tudom úgy és annyit használni, ahogy és amennyit szeretném.
Ha elviszik, jó, ha megmarad, jó.
Kb. két hét múlva téli álomra szenderül; ha addig nem veszik meg, akkor majd áprilisban újra előveszem.
Ma épp mentem vele 80 km-t; élvezet minden perc. Rohadt jó kocsi, baromira szeretem.

Kezdődött úgy hogy kicseréltettem az olajszint jeladót, mert rosszalkodott. Ekkor vette észre Csöri, hogy folyik a víz. Kicsit örültem neki hogy végre tudom miért kell mindig tölteni bele egy keveset. Aztán nem voltam ennyire boldog, mert kiderült, hogy a szívósornál a vízbevezetésnél a gyári összeillesztés ment tönkre. Így szívósor csere kompletten. Ami jó hogy a MAP szenzortól kezdve minden rajta van az új alkatrészen is. Leszedni nem volt egyszerű, mert az EGR vízrendszerétől nem jött le, így azt is le kellett venni. Azt hittem, hogy tele lesz kokszal, de meglepetésemre viszonylag tiszta volt. Köszönhetően az előző tulajdonosnak Piritu-nak Egyedűl az EGR csöve ami a fójtószelep, vagy pillangószelep mögé van bevezetve volt koszos. De beszéljenek a képek magukért.
A szervíz mint mindig gyors, és tökéletes volt, de ezt szerintem itt már nem kell külön ecsetelni.












Egy pár napja erőteljes zúgás és surlódó hang volt hallható, többnyire 80 km/h órától 110 km/h-ig az első tengely irányából. Első körben egy gyors agyvérzés (automata váltó rossz lehet?..), majd egy megkönnyebülés hogy valószínűleg a féltengely vezető csapágy hibája. Ezen kívül a menetirány szerinti jobb oldalon a kerékagy csapágy is hangot adott.
Mindkettő cserélve, hang megszűnt :)
Következő lépés hogy ellenőrozni kell a futóművet, mert nagyobb kátyúk esetében koppanás + ütés hang van. Szerelő átnézte, de nem talált hibát, egy-két hét múlva újra ellenőrizni kell.