Blog

Új gazdája pár nap és élvezheti! :-) Ahogy kisütött a nap többen is érdeklődtek rá, de lecsapott rá egy szerencsés.

 

A megtett kilométerek szerint most jött el az olajcsere, viszont időben eléggé sikerült elhúznom azt. 261 500 km-t mutat az óra, tehát 11 000 km-t mentem az előző olajjal, amit szerencsétlen módon 2017 márciusában cseréltem. Jót tett neki a friss Motul X-Cess 8100 5W40, azonnal halkabb lett a járása.
Első olyan olajcserém volt, amikor nem sz*ptam le magam az olajszűrő meglazításával. A munkahelyen éppen akadt célszerszám Mann-Filter W714/4 szűrőhöz, így pikk-pakk le is tekertem a régi szűrőt, s mehetett fel az új.

A "lowlife" következő áldozata az olajleeresztő csavar lett. Ahogy ilyen közel a földhöz hajtottam, s ráadásul még volt, hogy leszakadt váltótartó bakkal, természetesen elkopott az olajkád alja és a leeresztő csavar alja is. Lazítást követő első fordulatnál egy pici letört az olajkád aljából, szerencsére teljesen kis darab, de nem volt őszinte a mosoly az arcomon, mikor megláttam. Sajnos elfelejtettem új leeresztőcsavart rendelni, így visszament a régi, természetesen új tömítéssel, az olaj nem folyik mellette.

 
>> SzervizDante // Alfa 156 2.5 V6 24V Distinctive // 2019-06-01

A következő ami sorra került az olajteknő tömítés cseréje volt. Gyárilag pasztázott, így vettem Loctite tömítő pasztát + egy rakat rézanyát a kipuff csonkokhoz illetve tömítéseket a kipufogóhoz. Képek között láthatóak a szerelési kellékek. :)
Amit bontani kellett:
1. Szervó olaj csövek
2. kipufogó csonkok
3. Hosszbordás szíj

Mindemellett cseréltük a főtengely ékszíjtárcsát is, mivel a gumi ágyazása elengedte magát. Félelmetesen nézett ki.

>> SzervizDante // Alfa 156 2.5 V6 24V Distinctive // 2019-05-09

Volt az autón egy állítólag Ragazzon hátsódob ami iszonyat hangos volt. Legfőképp alapjáraton. Fordulaton már szép hangja volt, de ez kevésbé kárpótolt ha alapjáraton elhánytam magam tőle. Amúgyis undorító hegesztések hada volt a kipuff cső a középdobtól, így kapott egy zsír új közép + hátsó dobot az egész helyett. Hurrá, katalizátor is benne van mint kiderült a felrakás közben. Ez így már guszta!

>> SzervizDante // Alfa 156 2.5 V6 24V Distinctive // 2019-05-16

Jobbos visszapillantó tükör ellenállás nélkül forgott, illetve mint utólag néztem ilyenkor felfele le is emelhető a kis háromszögről az egész tükör (csak a kábeleken múlik hogy le lehessen venni teljesen). Na ha más is találkozna ilyennel, akkor a tükörben lévő fogasgyűrű ugrott ki a horonyból.

1. lépés 3 imbusz csavart kiteker belül a tükör mögötti kis háromszög takaró műanyag alatt, + ott a csatit széthúz.
2. tükör szétszed: tükörlapot óvatosan kipattintani a házból. A ház alján 3 torx csavart kell kitekerni, illetve 2 csillagcsavart a tükörházon belül.
3. Satuval + egy 24-es krova fejjel a gyűrűt visszanyomtam a tengelyre. A legelegánsabb az lenne ha előtte új hornyot reszelnénk neki tűreszelővel, de én szimplán csak rányomtam, és ahol megállt a gyűrű ott a fogait kalapácsal és csavarhúzóval belevertem a tengely anyagába. :) Egyelőre bírja! Ha feladná a harcot jön az elegáns megoldás.

>> EgyébNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2019-06-03

A kilincsek és a "B" oszlop díszléce matt fekete fóliát kapott.

 
>> SzerviztheBanyai // Alfa GT 1.9 JTDm 16V // 2019-06-02

A hetveget az autoink alvazara forditottam, ha mar lett aknam.
Igy felmertem a tel okozta karokat.
A gt-n volt egy keves feluleti rozsda , azokat amennyire tudtam eltavolitottam. Korant festekkel 2 vastag retegben atfestettem. Hagytam 1 napot szaradni.
Vasarnapra szepen befeketedett mindenutt. Epoxyval a kritikusabb helyeket meg atfujtam, ugyanezt apa offos kocsijanal is. Majd jott a rücsi vegig az aljara. Szerintem jo lett. Parom 147-es Alfaja ujszeru, keresgetnem kellett a minimalis hibakat (2005) 2 evvel ezelottig olasz volt.
GTV-vel (1995) is ramentem aknara , az is ujszeru. GTV es a GT is kapott a kuszobokbe uregvedot is pluszban. Osszel a 147et is ki uregvedozom. Vegul lett egy csoportkep is :)

 
>> Szervizgergo_155 // Alfa 155 1.8 T.S. Sport // 2019-06-02

Rég írtam, nem azért mert lusta voltam hanem mert nem igazán volt semmi az 155-el. Jött ment tette a dolgát. Mióta megvan a járkálós autó kevésebbet mozgok vele.

A szezon előtt most már esedékes volt a vízhűtő cseréje, a légtelenítőt is pár hete sikerült beletörnöm. Illetve a gázpedál mellett megláttam egy kis nedvesedést, szétkaptam és egyértelmű volt hogy csak a radiátor csapnál megy el a viz. Mellesleg a csap nem is zárt rendesen eléggé rég. Ez is ki lett cserélve.

Ha már kint van a hűtő le lett fújva a hűtő alsó tartója, illetve a fém vízcső is. Meg persze a hűtő mögött, alatt ki lett takarítva minden.

 
>> Egyébmisike76 // Alfa 146 1.9 jtd // 2019-06-01

A régi tetőantenna randa volt és nagy esőnél be is ázott mellette az autó. Találtam új, gyárit.

 
>> SzervizMiszöszFőnök // Alfa 147 1.6 TWIN SPARK // 2019-06-01

Cserélt alkatrészek: olaj ( castrol professional10w60), olajszűrő, olajleeresztő csavar + alátét, levegőszűrő, pollenszűrő, csomagtér ajtó teleszkópok, vezető felőli első kerékdob betét. Km:210925