Blog
A vásárlás utáni szokásos szervízelés első lépcsőjében sorra került az olaj és olajszűrő csere, levegő és pollen szűrő cseréje valamint a klíma ellenőrzés és takarítás. A hátsó fékbetétek is kopottak voltak, ezért újak kerültek be.
A segédszíj és görgők is újakra lettek cserélve.
Következik: vezérlés és váltó olaj csere.


A legnagyobb melegben nem indult el a klíma. Frankó. Gondoltam megint elhalálozott a nyomástartó szelep és emiatt nem indul, legalább is legutóbb ez volt a baj. Fel is hívtam a villamosságis kontaktomat és ma el is gurultam hozzá, hogy nézzen rá mi lehet a probléma. Szerencsémre ot volt nála a mobil klímás haverja és még mielőtt bármit is mérhetett volna, a klímás srác rákötötte a mérőóráját... kevés volt a rendszerben a gáz, ezért nem indult. Meg is örültem, hogy "csak" ennyi a baj. Feltöltötte a rendszert, járattuk egy kicsit, de a de a srácnak nem volt őszinte a mosolya, ugyanis 20-25 bar volt a rendszerben a nyomás a 10-15 bar helyett. Mondta, hogy magasnyomású mosóval ki kellene mosni a hűtőt, mert valószínű, hogy tele van a lamellák és a két hűtő közt szutyokkal. Nagyon rendes volt, mert segített leszedni a lökhárítót meg a sallangokat és elmentünk egy kézi mosóba és jó alaposan kimostuk a hűtőt és a két hűtő közti részt. Jött is ki dzsuva rendesen, az ember nem is gondolná, hogy ennyire eltömődhetnek a hűtők lamellái. Szóval ezt is érdemes évenként elvégezni, mert emiatt is romolhat a klíma hatásfoka. Visszamentünk a műhelybe rákötötte a mérőórát, járattuk megint egy kicsit és láss csodát, a megfelelő nyomásértéket mutatta a műszer. Az utastérben érezhetően hidegebb levegőt fújt, mint az első próbálkozásnál. :-)

Új tömítéskészlet beépítve a kormányműbe, új alacsony nyomású és nyomócsövek. Szivárgásmentes és jó lett a szervo :)
Bőrtisztító és ápoló, autó illatosító és egyéb apróságok a shop-ból.
Új könyöklő. Ez nem olyan szögletes és jobban néz ki benne.
Tetőkárpit gőztisztítóval megtakarítva, de nem a végtelenségik.
Aztán gyári első embléma, bontott. Anno 2006-ban Olaszországi bontóból hoztam egy párat és most fel is használom ;-)
A hátsó embléma az csak a felragasztható féle.
Egy két matrica amit megevett az idő lekerült, pl KUL - os is, Alfacity-s és még két matrica viszont felkerült.
Hátsó feliratok módosultak. Vissza került jobb oldalra az 1.6, balra meg átkerült a 16V.












Vasárnap túráztunk egyet a barátokkal és a bátyó el kezdte rángatni a kormányt de ezen kívül szenzációs élményt adott Jó a hugi mert halkabb csendesebb kényelmesebb de valahogy itt érzem azt hogy a gép közel van hozzád és Te kellessz neki minden pillanatban az úton való haladáshoz..Ez az első hiba amióta megvettem!Probléma forrása keresés alatt!
258600 km
Olajcsere, szűrők, jobb hátsó-hátsó lengőkar
Volt az autón 2 sérülés ami rettentően szúrta a szememet. Még tavaly ráborítottak egy elektromos rollert, aminek az eredménye egy elég csúnya horpadás és 2 mély karc lett, illetve egy ismeretlen tárgy ráesett az A oszlopra, ami szintén behorpadt.
Mivel nem szerettem volna, hogy fújva legyen az autó, rendeltem gyári javító festéket ( köszi Halesz a segítséget, ismét :) és elmentem Magyar Zsolthoz Budaörsre. Gyönyörű és nagyon lelkiismeretes munkát végzett zárás után még 3 órát dolgozott az autón, egy olyan "horpadáson" amit én már rég nem is láttam, szóval le a kalappal előtte, mindenkinek csak ajánlani tudom.

-Kicsit nyekeregtek már a betétek, péntekre (07.02.) kértem időpontot cserére Budaörsön, csütörtökön délután már az autó is jelezte, hogy szükségesnek érzi :)
Km: 30160
Elhalálozott az előző tulaj által berakott Jászakku. Nem tudom mennyi idős volt, mekkora amperos, semmi nem volt rajta a név matricán kívül. Ügyesen csak gondoltam az ébresztő beállítását, így mire szombat délután felkeltem már bezárt Tatabányán az akksis. Mivel az autó nem állhat meg, körbenéztem a Tescoban, Intersparban, normál méretű csak 45 és 52 amperos volt, a jts-nek meg minimum 60 kell. Egyetlen db 62 amperos Bannert találtam Tatabányán az Obiban. Olcsóbb lett volna ha rendelek egyet, de akkor hétvégén nem tudok mozogni az autóval, asszony Fiatjára ha megveszem a pályamatricát és teletankolom rosszabbul jövök ki, szóval elhoztam. Kicserélve minden jó lett, kivétel a kulcs távirányítója
Elfelejtette a kódot. Bedugtam a zárba, nyitottam-zártam elfordítással, majd nyomva tartottam a gombot és kb két masodperc után már ki is nyílt. Ennyit a tanításról 🙂

2
586
Fórum
Friss topicok
- Zenebutik
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Filmek
- Giulia
- Alfa tuning
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- MiTo
- Coffee - Minden ami kávé
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV