Blog

>> EseményGábor156 // Alfa 156 2.0 16V Twin Spark // 2011-06-09

Egy ideje rájöttem, hogy az ablakmosó nem működik a legjobban ezért egy alfás barátommal neki is estünk. Hiba meglett az y elosztón azon a kis lyukon jön ki az összes folyadék nem pedig ahol kéne, szóval ezt is felírtam a kis listámra.

Ma viszont bekövetkezett a katasztrófa. Napi első elindulás bepattanok a kocsiba kuplung, próbálom megvizslantani a szokásos jobra balra mozgatással a váltót hogy üresbe vagyok-e de ez mindent csinált csak nem mozgott rendesen. Akár hol sikerül betennem sebességbe csak előrefelé megy. Nem lehet túl nagy probléma mert lehet érezni, hogy a sebesség váltó kar mozog de kb. annyira mint egy fakanál a kondérba. "Sajnos" most elutazom a balatonra és csak augusztus végén érek haza ezért addig pihen a kicsike.

Szóval a nyár végi tervek :
-váltó szervíz
-kerékösszetartás beállítás
-y elosztó cseréje

Azt mongja a klíma hogy : khhhkhhhhh ........ Tanult kollégám a hasonló szituációkban szokta mondani, miafaszmiafaszmiafasz?
Szerencsére egy jóbarát hűtésfűtéssel foglalkozik elvittem vákuum, kontrasztanyag, s kiderül, cserélni kell a klímakondenzátort. 38 e huf nettó :I
Namost namost kiderül mit ér a fél év teljes körű használtautó garancia amit a Ford Hoványtól kaptam :) árajánlatot elküldtem a cégnek, a bibi hogy az összes szervíz Pest és Pesttől keletre van. Remélem engedik itt megcsináltatni.
Más. Kis Fiestámat leadtam autóbontóba, 20 e huf-ot kaptam érte. Majdenem elbőgtem magam ááááááááá hiszen kiszolgált és működöképes volt. Nade, ki is kell ám vonatni a forgalomból, bontási engedély a bontónak képeket csinálni regisztrálni 888 helyen meg szkennelni meg " nemolyanegyszerűezmint ahogyelteccik képzelni" és akkor utánna okmányiroda ahol meg időpontot kapok, nemcsak úgy bemegyek, az snassz volna. Legalább egy hét várakozás........ saddig nem tudom intézni persze a kötelező bónuszát.
Így estére megbontottam a második söröm, megköszöntem a JóIstennek hogy egészségben és ép elmével megtartott a holnapnak, megmelegítettem a spáros lazannyám és mivel Kedvesem barátnőzik lefeküdtem aludni........

 
>> SzervizWikicica // Alfa 156 1,8 TS 16V // 2011-05-29

Mint kiderült, a hűtőventilátornak nem volt kontaktja, nem kapcsolt be 90 fok felett (amit meg nem is tudtam ellenőrizni, mert a jeladóm sem volt jó :-S ). Mivel nem sikerült a hibát megtalálni, beépítésre került egy kis kapcsoló a műszerfal bal oldalába, amivel, ha a jeladó közel 90fokot mutat, kézzel el tudom indítani a ventit. Laikus észre sem veszi hogy nem alapfelszereltség az Alfa Romeoban a kapcsoló....

 
>> SzervizRoliQ4 // Alfa 155 Q2 // 2011-05-28

Éppen az M1/M7 kivezetőjéhez tartottunk , mikor elkezdett dadogni az autó és semmi ereje nem volt!
Motorháztető fel... elég betegen járt a motor csak két henger működött... fasza... találkozó kilőve!

Alfás segítséggel (Gery83) rájöttünk, hogy a gyújtómodul romlott el a zárlatos trafó miatt...

Elvittem kimérettem, ki is derült hogy tényleg az a rossz ... Csere! (5700Ft) FerVill
Na most a trafó vagy magától adta meg magát vagy valami oka volt (gyertya illetve kábel) így cseréltem azokat is.... úgy is ideje volt már!

-gyertya NGK V-line 5E
-trafó 6E
-gyertya kábel Tesla 9E

beszerelés én végeztem... közben vettem még két jófajta csavar a lengőkarhoz, mert hiába cseréltem ki a lengőkart csak kopog valami... kicseréltem a csavart ami a csonkálványhoz fogja... hátha...
Kicsikém szépen beindult... járt mint a 4 henger ... csodás... próbakör szépen jár szépen megy... (jobban is mint eddig) :) lengőkar látszólag jó , nincs kopogás ( később kiderült, hogy mégis)
Járkáltam kicsit a városban... hőfok 90 felett venti nem kapcsol... na jó most már elegem van... irány haza szerelés Marklartól vettem egy ventit a múltkor is az lett zárlatos... mert kicsit közel van hozzá a turbó és megsüti kicsit :) gondoltam akkor most már átrakom a hűtő másik oldalára a ventit és ez a probléma is megoldódik... meg is csináltam ... venti most se kapcsol... az anyádúristenit felgyújtalak:D nah nem a veti volt szar hanem a kábelezése... újból kábeleztem szépen... jééé működik! Most van tartalék ventim... !:)

Remélem most egy időre csöndbe marad a kicsike... ! :)

 
>> SzervizRoliQ4 // Alfa 155 Q2 // 2011-04-23

Régóta kopog valami az autóban ... gondoltam elviszem egy futómű vizsgálatra mert mi nem jöttünk rá, hogy mi a probléma! Lengéscsillapító okés... lengőkar nem annyira! Fasza 5000 km-t bírt... téli kerékkel! Elvittem fel lett újítva a lengőkar! Közben önindítót is cseréltem és kiderült, hogy a jobb hátsó kerékagycsapágy is cserére szorul. Kicseréltem a kormányösszekötő csuklót is arra ami fel lett újítva ennek már stimmel a kónusza!

Tehát:

-lengőkar (régi) gömbfej felújítás 6E per darab + szilentek ez is 5E volt (Willy)
-hátsó kerékagycsapágy 10E
-kormányösszekötő (már megvolt)

Futómű beállítás 7E persze itt is volt némi probléma, de megoldották (Y2000)

 
>> SzervizRoliQ4 // Alfa 155 Q2 // 2011-05-02

Ami elkophat az el is kopik...:) Willy segítségével.... Brembo tárcsa Jurid betét! Én meg kicseréltem! :)

 

Racionális okokból, a GTA motor kikerült az autóból, és vissza lett alakítva a 2.0TS-hez. Mivel sok minden módosítva lett az autón, a visszaalakítás sem volt rutin munka. Teljes vezérlés csere "tette fel a pontot az i-re".

A TS több mint 100 LE hátrányban van a korábbihoz képest, de kárpótol a kellemes fogyasztás, és hogy nem olyan orrnehéz az autó.

Kiváló motornak tartom a TS-t. Nagyon jó a hangja is, semmi nem szól így. Sajnálhatja a világ, hogy leállították a Twin Spark motorok fejlesztését, és gyártását.

A gyári ülések is visszakerültek.

 
>> Eseményingegnere // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2011-06-04

Jandibandi belinkelt az Oldtimer topicba egy felhívást. Balaton Classic, újonc Alfásoknak kedvezmény. Régóta kacérkodtam az 1/100-as versenyek gondolatával, de ez megadta a kezdő lökést.
Érdekelt, hogy miben tud többet egy 1/100-as verseny, mint a Selénia vagy a Yetro versenyek. Röviden: TELJESEN MÁS!

Egyik Selénián a sebességhatárokat 2x túllépve 20 perc késéssel értünk célba. Hasonlóan közlekedő Gergő barátommal csak kamilláztunk. :-)
Az oldtimer verseny nem ilyen. Az etapok között még 30 km/h-s átlaggal is bőven marad idő bámészkodni, várakozni és áthaladni az ellenőrző ponton. No de ha feltűnik a kicsi zászló - pláne ha az itiner nem is írja, mert titkos szakaszról van szó - akkor szökik csak igazán fel az adrenalin! Mert itt nem lehet hibázni. Ha hibázol, azt beírják. Nincs himihumi, meg időkorrekció a célban sorompó miatt. Nem. Ez bekerül az ellenőrzőbe. Folyamatos koncentrációt igényelt tőlünk a verseny és egészségesen el is fáradtunk a végére. És közben nagyon élveztük. Minden századmásodpercét. :-)

Az összesítésnél derült ki, hogy én egy feladatnál több hibapontot gyűjtöttem, mint a győztes az összes alatt. :-)1442 hibapont a Youngtimer kategória 3. helyére volt elegendő 14 indulóból. Oldtimer kategóriában ez kb a 44. helyre kvalifikált volna, ami a középmezőny.
A feladat adott, gyakorolni kell, mégtöbb versenyen elindulni, és a GTV betöltött 30. évét követően OT kategóriában indulni. Van 3 évem. :-)

Köszönet Alex apukájának és Kosik órásmesternek a stopperekért, és Jandibandinak a linkért. :-)

 
>> Eseményingegnere // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2011-05-28

Alex hívott, elmentem.
Ha élhetek ezzel a rossz hasonlattal a GTV volt az OT szekció Volkswagen Golfja, azaz annyi volt belőle, mmint sivatagban a homok. De a szürkeszínű szürkefelnis csoportban az enyém volt az egyetlen. :-)
Jó volt kicsit bandázni a srácokkal.

 
>> Eseményingegnere // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2011-05-17

Kari őrült. De jófajta. :-) Olyan versenyautót faragott a GTV-jéből, hogy múzeumban lenne a helye, ehelyett N csoportban versenyez vele navigátorával, Szözsivel.
A látogatásom alkalmával bekukkantottunk a műhelybe, ahol ott állt a Típus a lenyűgöző vonalaival. Kari mutatott egyedi főfékhengert, beszéltünk E85-ről és arról, hogy "minden autóba kell egy kis Zsiguli".
Jó hangulatú benzingőzös délután kerekedett ebből a napból.