Blog

>> SzervizDzsozy // Alfa 166 2.0 TS // 2012-02-02

Anno költségtakarékosság, na meg egy kis tuning miatt, ami csak a hangzásban jelenik meg, Parragi Dupla Dtm sportbobot vettem. Eddig bírta. Arra lettem egyik nap figyelmes, hogy igen lóg.Kirohadt a vége. Ennyit ér az egész. Ha esetleg vennék,akkor legközelebb rozsdaálló anyagból. Na de maradtam a gyári dobnál.Vagyis szerettem volna, de 56.000,-Ft alatt egyet se mutatnak. Na ne..... Erhard segített!!! MTS típusú után gyártott dobot küldött,itt volt rendelés után a 3.napon. Először azt hittem,hogy nem lesz jó, mivel az eredetinek hatalmas nagy téglalap alakú dobja volt. De 5 perces munkával fent volt ez is, és PATENT!!!! Megtudtam, hogy a nagyobb kereskedők 120% tesznek a beszerzési árra,beszéltem egy kereskedővel itt helyben. Hát nem pofátlanság? Köszönet Erhardnak,nem is kevés!! :)
Na de azét az jó dolog,hogy ha hátulról nézem a vasat,akkor nem látni azt az irtó nagy dobot, ami a gyáriaknál látszik! :)

 
>> Tuning és extraDzsozy // Alfa 166 2.0 TS // 2012-01-20

Ma megkaptam a vadi új váltó és kézifék szoknyát. Nagyon szép lett! Természetesen piros varrással van! :) Egy bőrdíszműves készítette az eredeti alapján, és nem utolsó sorban a neten talált árak 50%-án. :)
Már csak a kormány bőrözése van hátra, na meg szerezzünk egy váltógombot.

 
>> SzervizDzsozy // Alfa 166 2.0 TS // 2012-01-05

Ma megjött a Vaterán vásárolt horpadás javító szett. Majd meglátjuk! :) Van a Youtubon róla videó, van amit javít 100%-an, 70-80%-an, de van olyan amit nem tud kihúzni. Ha jó idő lesz,akkor megpróbálom,mit vesztek vele? 3000,-Ft volt.

 
>> SzervizRicoe156 // Alfa 146 1.6 TS 16V // 2012-02-04

Az aksi megadta magát. Pontosan 2010.augusztusában vettük. Banner. Persze számla nélkül....

Tököm. :-/

Vettünk bele másikat.

>> SzervizRicoe156 // Alfa 146 1.6 TS 16V // 2012-01-16

Fékcsövet kellett csak cserélni.+fékolaj
Xenon kiszedve. Nehogy gáz legyen.
A bal oldali lámpában a foncsor el van repedve. Csere folyamatban.
Support 10K
Műszaki 28K

>> EseményZolika155 // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2012-02-06

Hát én is elkezdem írni a blogomat.

Kezdett annyi pénzem lenni, hogy már tényleg nézegethessek autót. Az alap volt, h csak ALFA !! Akárkinek mondtam, hogy alfát akarok, egyből jöttek a szövegek: "szar olasz, olaszt ne vegyél, az olaszok szarok, miért nem veszel inkább Suzukit?" Tudom, hogy nem hibátlan típus, főleg nem egy 20 éves, de könyörgöm ez legalább kinéz valahogy... :D Nekem a régebbi típusok közül csakis a 155 jöhetett szóba! Sedan, elférjek benne a 18x centimmel, úgy, hogy azért a mögöttem ülő ne térdelje ki a hátamat. Meg külsőre szerintem az akkori, de a mai autók közül is a legszebbek egyike! Annyira agresszív, sportos de mégis elegáns, szóval tetszik és kész. Szombathelyre mentünk a kocsiért IC-vel, úgy tervezve, hogy haza már 4 keréken jövünk.Véletlen bukkantam rá, fent sem volt HaHu-n. Felhívtam, rendes volt a tulaj, elmondott mindent, a nagyobb hibákat is felsorolta.

- kettesbe visszakapcsolva magas fordulaton recseg a váltó
- bal első ablak kiékelve, kiugrott a sínből
- horpadások és karcolások helyei (annyira nem vészesek)

Amiket csak a helyszínen mondott:
-nincs a klíma feltöltve, ezért a szivargyújtóról megy a légbefúvás...
-szorul, nehézkesen nyomható a gáz, olajozni kell a gázbowden-t..

Mondta, h felrakja a téli gumit is, gondoltam előre kettőt és ennyi. Hát 4 db téli gumi van a kocsin, és 4 db nyári felnin meg a pincébe! Így nem jártam rosszul szerintem. Legalább nyárira váltásnál és fordítva csak centírozni kell! :)

A haza út lement rendben, motorikusan semmi panasz. A fentebb említett recsegés, lehet hogy a nyugodtabb és óvatosabb vezetésnek köszönhetően egyszer sem jött elő! 5-ben 2500-3500-as fordulaton jöttünk végig, nyomatékosan tette a dolgát. Jah, és szereti a benzint az tény :)

u.i.: 225607 km volt az órában mikor vettük.

 
>> SzervizMarklar155 // Alfa 155 SW 2,0 16V // 2012-02-04

Szóval, törzskönyv még nem lett meg, de az autó már nálam volt. Így elkezdtem az átnézését, javítását, szépítgetését. Az első lökösök le voltak pattogva, hátsó lökös törött, sok-sok kavics nyom. Retek belső. A motor viszonylag kellemesen muzsikált. Kapott belső hűtésű, 257 es AR féket. Jó tárcsákat, kevertettem festéket, Neki álltam doblemezeket is rozsdátalanitani.
Nem hazudtolta meg magát :) A jobb első váznyúlványon, hátsó doblemezen voltak hiányosságok. A Tesco gazdaságos dísztárcsákat helyre raktam (Qka), az egyébként még jó, de virsli gumikat/ acél felniket eladtam. Kapott helyette Alessio F1 et, és 195/50R15" előre, hátra 205/50R15" gumikat. Kénytelen voltam lakatost is meglátogatni. Közben elérkezett a vizsga időszak is. Így kiglancolva, kitakarítva, megszépítve csont nélkül átment. Természetesen a motor sem maradt ki. Friss olaj, gyertyák, szűrők, fagyálló... Az csak természetes, hogy kapott valami rádió félét is...

 
>> EseményMarklar155 // Alfa 155 SW 2,0 16V // 2012-02-04

Szóval nem volt épp épkézláb három ajtós Tipo, így jöttek a Tempra SWk. Meg is találtam őt Bonyhádon. Egy (azóta megszűnt) FIAT kereskedésben állt. A pesti tulaj egy új Cromaba számoltatta be. Még 3 hónap műszaki, külsőleg ütött-kopott, 1,6 EFI (75Le-s) motor. Központi zár, 2x elektromos ablak, vonóhorog, elektromos tetőablak. Az az, az SX ie felszereltség. Meg is alkudtam rá. Mivel nem találták a törzskönyvet, ezért foglaló letétele után 1 hét múlva tréleren Érdre is hozták. Első komolyabb találkozás után megállapítottam már, hogy ez tök akkora, mint a 155. Csak igénytelenebb. Pl a műszerfal anyaga valami ragadós kátránnyá lett 14 év alatt. Ülések is tök olyanok, csak gagyibb anyagúak, s olyan szalmazsák érzetű a tömésük.
Az ajtó kárpitok is jobban mállottak, mint a 155 ben szokás... Viszont hatalmas a csomagtartó. Van vonóhorog ami nem volt kritérium. De jól jött a később ajándékba kapott utánfutóhoz :)

 
>> EseményMarklar155 // Alfa 155 SW 2,0 16V // 2012-02-04

2008 nyár elején elérkezett az idő! A bicolor már majdnem patika lett. Így eldöntöttem, hogy kell még egy autó. Nem is azért mert a 155 kicsi, hanem azért mert szép lett....
Kézenfekvő lett volna még egy 155. (sok alkatrész), de nem akartam (akkor még egy) nagy motoros autót. Meg sedant sem nagyon.
Olasz autós elkötelezettségem miatt, csak is valami olasz jöhetett szóba. A pénz is be volt határolva, így elkezdtem nézegetni a Temprákat és a Tipokat. Tipoból a 3 ajtós bejövős volt, Temprából meg az SW. Úgy voltam vele, hogy cuccolni, futkosni, városban ütni vágni elég az 1,4, vagy az 1,6. Majd valamikor július elején ráakadtam erre:

 
>> SzervizDeezL // Alfa 155 2.0 T.S 16V // 2012-02-04

belekerült az új ballanszos cucc:D tengely feszítő szíj stb...vízpumpám meg jó,csak egy cső repedt el...azt kellett kicserélni...változás nincs egyébként!az autó jó! -10ben is reggel pöccre indul:D

UI: volt itt -23 fok is,akkor sem hagyott cserben,pöccre beindult,bár a fogyasztása így elég magas volt,de hát nem erre lett ez tervezve!