Blog
Azt hiszem nem ez az utolsó carbon fóliás posztom. :) Nagyon nem kommentálom..beszéljenek a képek. :)



Ideiglenesen feladva autohifis terveim, a hiányzó Blue@Me, Mp3-as részét beköltöztettem az Alfába, egy Yatour YT-M06 CD tár emulátor személyében.
Köszönöm szosza!
CODE számmal a markomban, már bátran estem neki a csodálatos a fejegység kiszerelésének. Első körben két kiszedő szerszámot gyártottam le 3 mm-es AWI pálcából.
Kiszerelés után a CD/Rádió, CD váltó csatlakozójából el kellet távolítani egy vakdugót, hogy rá tudjak a kis kínaival csatlakozni!
Az Emulátort ideiglenesen a középkonzol oldalsó szoknyája, és a padló kárpit közé szorítottam be.
Miután szóra bírtam az emulátort csalódnom kellet! Az amúgy is gyenge frekvencia tartomány 2/3-ára csökkent minimális alapzaj kíséretében. Az eszköz lassú és nem ismeri az id3 tag-eket.
Szóval elsőre csalódás, de legalább most már a 80 percnél hosszabb zenei anyagok is hallgathatók autómban!
Éljen az Mp3!!!
A kesztyűtartóba beszerelésre - B&M módra - még alszok rá egyet!
Update: 2012.04.29.:
Az emulátort eladtam!






Tavaly év elején megszületett a döntés, saját autó kell. Ekkor már jó ideje böngésztem a használtautót, de nem találtam az igazit. Dízelt akartam a fogyasztás miatt és persze minél fiatalabbat. Az Alfák mindig is tetszettek, de egy ideig elnyomta a racionális énem, a családban sosem volt olasz és ültem már a villamoson olyan mellett akinek a szomszédja szívott vele. Hahu-n nézegettem dízeleket, de csak nem találtam az igazit, a 2 milliós ár körül az évjáratok nagyon közel jártak 2000-hez ami nagyon nem tetszett, illetve szervizkönyvet hírből sem ismerték. Ekkor döntöttem úgy, hogy megnézem az Alfákat. Többet megnéztünk, de mindig találtunk valami kivetnivalót bennük. Aztán a netet túrva találtam, egy fekete 2005-ös SW-t, ráadásul tőlünk kb. 10km-re Környén. Még aznap intéztem magamnak szabadságot, hogy nehogy elvigyék előlem, másnap reggel már ott voltunk, megnéztük, kipróbáltuk, kicsi alkudozás után gyorsan megírtuk a papírokat.
Az elmúlt 1 évben nagyon megszerettük az autót és az Alfás közösség is nagyon jó, illetve találtam egy megbízható, hozzáértő szerelőt a városomban. Eddig valamivel több, mint 17 ezer közös kilométer van a hátunk mögött. Jártunk vele nyáron Olaszországban, majd ősszel elmentünk megnézni Prágát, ami nagyon szép volt, de az autópályájukon lenne mit javítani. Legutoljára Ausztriában voltunk vele síelni. Szóval megjártunk vele néhány országot és egyszer sem kellett trélerre tenni az autót. Kopó dolgokon kívül eddig egy komolyabb szervizt kellett végezni az autón, mégpedig kuplung + kettőstömegű lendkerék cserét. Sajnos letörött a kinyomócsapágy füle, amit bedarált a lendkerék, de ekkor se maradt az út szélén, kuplung nélkül négy kerekén gurult a szervizbe. Ekkor egy kicsit morcos voltam rá, főleg, hogy azon a héten indultunk nyaralni, és nem tetszett a számla végösszege, de miután újra mentem vele, egyből megbocsátottam neki.
Nem bántuk meg az autóválasztást, annak ellenére, hogy a fenntartása az átlagnál drágább. Tudnak valamit ezek az olaszok, ami miatt kialakul valami beteges ragaszkodás a tulaj és a gép között.
Kapott 1 liter Castrol Magnatec 10w40-et utántöltés céljából. Márciusra tervezem az egész motorolaj cserét, akkor majd Selenia-t kap. :) Addig meg beéri evvel is, remélem..

A januári sikertelen gyújtás probléma feltárás után, végül úgy döntöttem, hogy elviszem Novoth Tiborhoz (Novothauto) az autót. A TC-n több cikket is írt a Technika rovatban és ezek alapján kompetensnek és nagyon szimpatikusnak tűnt.
Megbeszéltük, hogy alapvetően az alapjárati egyenetlenségre kellene fókuszálni. Végül csütörtök este 6-ra vittem hozzá. Mondtam, hogy péntek délelőttig maradhat.
Akkor este még neki is állt. (!) Majd este 10 körül hívott, hogy megcsinálta a diagnosztikát, de ha nem bánom, ő kivenné az injektorokat, hogy próbapadon megmérje a szállítási kapacitásukat és ha szükséges, akkor péntek reggel kitisztítja őket (ultrahang). Miután megbeszéltük, hogy ez anyagilag mivel jár, mondtam neki, hogy csinálja, ha már ott van az autó, valószínűleg ilyet még úgysem követett el vele senki. :)
Másnap délelőtt 11-re mentem érte. Az injektorok szállítási kapacitásában voltak szép különbségek, de a tisztítás után szépen helyreállt a rend.
A műhelyben leültetett maga mellé és a laptopon megmutatta, hogy miket mért, milyen eredmények születtek és ezeket hogyan kell értelmezni. Amiket megvizsgált:
- ECU párhuzamos teszt (az ECUbe bejövő ill. kimenő összes jel vizsgálata), erről egyébként adott is egy kétoldalas listát, ami tartalmazza a határértékeket ill. a mért értéket. Ez mind OK.
- Gyújtás: nagyjából rendben, de érdemes lenne kábelszettet cserélni
- LMM jel. Szőrös a jel, de a fő "csapásvonal" rendben
- Folytószelep poti: teljesen rendben
- Alapjárati szabályzó: rendben, de ez is átesett egy ultrahangos tisztításon
- Kipu gáznyomás: ez alapján látható, hogy némely kipu szelep már nem zár tökéletesen, mert néha túl nagy visszaszívás van.
Az alapjárat sokkal jobb lett, de néha még előfordul egy picike bizonytalanság, ez persze nem jelenti azt, hogy az eredeti probléma szűnt meg, de amit csinált, az segített.
Összességében elmondhatom, hogy nagyon korrekt és segítőkész. A Gyömrői úton van most a műhelye, és mivel onnan fogalmunk nem volt hogy jutunk vissza a KÖKIhez így vissza is vitt autóval a KÖKIhez valamint másnap reggel odajött értem.
Ezen kívül sikeresen nála felejtettem az autó elhozalatakor a forgalmit, amit vasárnap elhozott nekem Bicskéig. Szóval korrekt és szerintem egyáltalán nem drága.
Csak ajánlani tudom.. tervben van, hogy a következő két hónap folyamán isméet meglátogatom, hogy egy motorállapot felmérést is csináljunk, esetleg ABS vizsgálatot.
Ha esetleg valaki menne hozzá: a cím ugyan Gyömrői út 150., de fontos, hogy a 10. kerben, ugyanis nem messze a 18. kerben is van egy Gyömrői út 150. :) (minket a GPS persze a rosszhoz vitt, mert nem írtam neki ir. számot)




Országos havazás nálunk valahogy kimaradt és egész tegnap estig, Szombathely és környékét egy csepp hó nem érte. Ma reggelre sem jutott sok, de a szél erőteljesen rádobott egy lapáttal. Így sikerült az olasz design stúdió munkáját megtoldani egy lépéssel és egy teljesen újragondolt morcosítást összehozni a 159 elejére! :) Nekem tetszik! :))) Íme képeken a természet munkája! :) ...és persze az sem utolsó szempont, hogy a fiatal úr most látott életében először havat! :))








Amikor megvásároltam az autót elkövettem egy hibát. Az autónak mindene megvolt, kivéve a Code kártyáit. Tudtam, hogy ez fontos tétel, de jóhiszemű voltam és a kereskedő a kártyák meglétéről való kérdésemre, megnyugtató "igen, bent van a kesztűtartóban" választ kaptam, melyet sajnos nem ellenőriztem le.
Azon a hétvégén öt használt Alfát néztem és mindegyikben benne volt. Nem hittem volna, hogy ilyen "gazdás" autónak pont hiányzik!
Hibáztam!
A hiányt csak itthon vettem észre!
A kártyák pótlása, megközelítőleg 30k Ft lett volna a márkakereskedésekben.
A kereskedőről kérésem lepergett, ő csak az hajtogatta, hogy használt autót vettem és higgyem el, hogy ő sem a Code kártyákkal kártyázik esténként.
Csak akkor azt nem értem, miért mondták, hogy benne van a kocsiban... Ha tudom, alkudok!
Mindegy!
Más oldalról közelítettem meg a problémát!
Felkutattam az autó első gazdáját, egy holland úriembert. Megtaláltam az e-mail címét és írtam neki egy levelet. Hollandul (Köszönet érte: Google fordító :)) A levélre azonnal válaszolt és biztosított affelől, hogy mindent megtesz a kártyák felderítése érdekében!
Így is lett, megtalálta a kártyákat! Úgyhogy Happy End a történet!
Eközben a levélváltások során összebarátkoztunk, és megtudtam néhány fontos dolgot az autóról is! A 159-et cége lízingelte, s mikor lejárt a szerződés lecserélték. Természetesen Alfára. Egy Giuliettára!
Egy igazi úriembert ismertem meg személyében! Ez úton is sok egészséget és örömteli km-t kívánok neki innen Magyarországról!

A decemberi nagyobb szervíz után, bemelegedve alapjáraton néha köhögött, de csak alapjáraton, fordulaton nem volt semmi probléma. A decemberi szervíz során csak a gyertyák lettek cserélve, ami esetleg beleszólhat a jelenségbe. Feltételezve, hogy azok jók a gyújtókábelek vizsgálata történt sajátkezűleg. Sötétben látszott, hogy az 1. és 2. henger kábeleit összfogó gyűjtőről áthúz néha a blokkra (a képen látható a nyoma is). Először ki lettek szedve a gyűjtőből, majd egyenként közelítettem a kábeleket a blokkhoz (egy megfelelően szigetelt kombifogóval). Meglepő módon így egyik sem húzott át. Ezért kivettem mindegyik kábelt és szakadást kerestem. A 2. henger rövidebb kábele hajlítástól függően szakadást mutatott, ezért jobb híján abból a készletből pótoltam, ami 5 éve kijött belőle, az nem volt szakadt. Valamivel jobbnak tűnt a helyzet, de még mindig köhögött néha, valamint az áthúzás is megvolt párszor.
Egyelőre így maradt, és mivel a kábelszett nem olcsó mulatság, így amellett döntöttem, hogy elviszem inkább szakihoz, aki egyértelműen megmondja, hogy mi okozhatja a problémát.

Már régen tudtam, hogy rossz 1 izzítógyertya, de nem nagyon foglalkoztam vele.
De mivel vasárnap délután az új akkuval is nagyon nehezen indult az autó, így erősen foglalkoztatott a dolog, hogy talán nem 1 rossz gyertyám van...
Ennek tudatában megjött az ihlet, hogy kimérjem, és esetleg kicseréljem azokat.
Na igen, de tudom, hogy nagyon nehezen indul, viszont mindenképpen jobb lenne átvinni Zolihoz az autót.
Hatalmas szerencsémre éppen lett parkolóhely mellette, így rögtön kapott ŐnagySárgától némi elektromos puffert, azaz az új akkura (drága Édesapám által készített, nagyon gyilkos:-)) bikakábel került. Hát biztosan merem mondani, hogy igen sokat segített a furgon 100Ah akkuja, és annak generátora általi segítség, kb 8 izzítás-indítás után nagy nehezen beindult a masina ZIL-hez méltó füstfergeteggel...
1 perc múlva már mind az öt duracell nyuszi megtalálta a saját kis dobját és mosolyogva dobolgatott. Biztos ami biztos alapon további cca 10 percig nem akaródzott a kábelt eltávolítani, hátha több töltést kap két generátorból.
Át Zolihoz.
Burkolat le, na hol vagytok.
Egyes henger, jééé nincs rajta a csati...
Kimértem, jó.
Kettes henger rossz, csere.
Hármas henger jó.
Négyes henger rossz, de úgy szorul, hogy nem volt kedvem este a komoly mínuszokban megtépni, ez később lesz cserélve.
Ötös henger rossz, csere.
Kb egy óra munka volt, és Ferke szavait idézve nem értem, hogy eddig miért nem csináltam meg...
De tipikusan az a hülye állat vagyok, aki ezt nyáron letojta, sőt bármelyik nagyobb szerelés közben kimérhettem volna őket (az kb 10 perc), de nem...
Összegezve: az 5 gyertyából, 2 volt jó, és azokból csak 1 volt megfelelően csatlakoztatva...
5 hengerből 1 kapott izzítást. Na innentől kezdve nem lep meg, hogy nehezen indult -12 fokban. Ami jó hír, hogy ebből arra merek következtetni (már abból, hogy nehezen, de beindult ekkora hidegben is), hogy van még kompresszió a motorban.
Másnap reggel már klasszisokkal könnyebben indult, úgyhogy volt értelme a dolognak.
Köszönet Csabinak, aki jó kis FELHŐ;-)
Természetesen ZÉ nagy mesternek, a technológiai háttér biztosításáért, na meg azért mert pont 3 db jó izzítót kaptam tőle ajándékba :-)