Blog

>> Tuning és extradroberto // Alfa 159 SW 1.9 JTDm Distinctive Novitec // 2012-06-06

Jelen „gaztettet” több dolog összejátszása folytán voltam kénytelen elkövetni:
1. A klímatisztító tönkretette a gyári fejegységem.
2. Az előző verdámból valósi, felső kategóriás fej a kutyának sem kell, pedig már bagóért árulom.
3. Zene nélkül utálok utazni.
A beépítés:
Nem egy nagy kihívás, hiszen a gyári fej is tulajdonképpen 1 DIN-es és csak be kell tolni a gyári keretébe. A bekötésnél szükséges volt egy kis átalakítás. A tápszálat össze kendácsoltam a bekapcsolószállal, mivel a fej kábelkötegén pont ott nem volt „Y”-elosztó, az autó kapcsolószálát pedig nem találtam, így maradt a direkt rákötés.
Az ott éktelenkedő lyukat pedig egy 4 mm-es gumi lemezből kivágott lappal takartam el.
UPDATE: 2012.06.13.:
A fejegységet eladtam!

Elérkezett életem első Alfás találkozója, amit már szinte az óta vártam mióta megvettem az autót. A várakozás, a találkozó előtti utolsó hétében, már egyfajta eluralkodott autóbuzériában teljesedett ki. Minden szabadidőmet az autó hiányosságaira befejezetlen és elvarratlan szerviz teendőire fordítottam.
A találkozó több szempontból is fontos volt. Egyrészt szerettem volna azokat az embereket személyesen is megismerni, akik sokat segítettek írásaikkal. Másrészről pedig kíváncsi voltam a cartársak autóira, mert hát a leghatékonyabb információgyűjtés mégis a személyes kontaktus. Tovább szerettem volna érezni azt a felemelő érzést, amit több száz alfa tömeges együttléte ad.
Hát jelentem innen ismét a billentyűk mögül: Nagyon szuperül éreztem magam, fantasztikus és vidám (itt-ott fanatikus és elvetemült) Alfásokat ismertem meg. Csodaszép járgányokat láttam.
Köszönet érte és a szervezőknek pedig gratuláció.
A helyszínen jó néhány dolgot sikerült összevásárolnom, mondhatni igen jó áron!

>> Tuning és extradroberto // Alfa 159 SW 1.9 JTDm Distinctive Novitec // 2012-06-01

Korábban beszerzésre került a képeken látható alfás bőr kulcstartó. A kulcstartót Auto-Trade '91 Kft.-től vásároltam.

Az ár:

3.990,-Ft + 500,-Ft szállítás.

A kulcstartó nem volt olcsó, de az valódi bőr és tökéletesen harmonizál a meglevő bőrkárpittal és a belső enteriőrrel.
A sérülések elkerülése érdekében a gyári fém kulcskarikát bőrre cseréltem. Ehhez egy bőrdíszművestől vásárolt bőrcsíkot 2K-s pillanatragasztóval (Loctite 3090) végtelenítettem (1-2. kép).
Arra viszont figyelni kell, hogy a bőrön levő fém trikolor kétoldalú ragasztója könnyen megadja magát, ha bőr hajtogatva van, pl. nadrágzsebben.
Én ezt a problémát jóval rugalmasabb sziloplasztos ragasztóval (Loctite 595) oldottam meg. Remélem tartósan…

UPDATE: 2012.06.25.:

Sajnos a ragasztás nem volt tartós és bekövetkezett amitől legjobban féltem, elveszítettem a Tricolort, a kulcstartó ékkövét.
2 nappal később a garázsban mókolás közben - a földre térdelve - megtaláltam az aknába hullva a kulcstartómról az elhagyott olasz trikolort (3. kép).

A Loctite szakemberével konzultálva az alábbiak szerint ragasztottam vissza:

1. A régi ragasztó(k) eltávolítása.
2. A felületek érdesítése P320-as csiszoló vászonnal.
3. A felületek zsírtalanítása (pl Loctite 7360-al).
4. Ragasztó (Loctite 454) felvitele, mely zselés nagy réskitöltésű, nagy szakítószilárdságú, mely jól tapad a bőrhöz és a fémhez is.
Sok ragasztót nem szabad felvinni, mert a felesleg kinyomódik, és csúnyán kifehéredik!
5. A fém tricolor felhelyezése a bőrre.
A kötési idő alatt (~12 óra) kerülni kell az igénybevételeket!

UPDATE: 2012.12.16.:

A kulcstartó egy picit besötétedett a szennyeződések hatására. Így az, már majdnem olyan színű, mint az ülések.
A tricolor a ragasztás óta még mindig a helyén van.

>> Tuning és extradroberto // Alfa 159 SW 1.9 JTDm Distinctive Novitec // 2012-06-01

A ti-sítés jegyében egy kis optikai átalakítást végeztem az autón. Vásároltam 2 db utángyártott tükörburkolatot a Mogauto Kft.-től, melyet lefestettem (1-7. kép).
A fent levő gyári burkolatot nem akartam piszkálni. Hátha szükség lesz még rá….
A színnek nem a ti-s krómot választottam, hanem a felnim színét: selyemfényű sötét antracit szürkét.
A burkolatok előre alapozottak voltak, de a biztonság kedvéért szórógittel átfújtuk őket. A vizes csiszolás után következett a bázis, majd a lakk.
A lakkhoz adagoltunk 1:1-ben mattítót, de ez nem igazán keveredett el a lakkal és nem terült szépen.
Ha lesz időm és kedvem, majd átfújom matt 2K-s lakkal.
Típus:
TYC – előre alapozott
Az ár:
2 x 1.488,-Ft
+ 1.500,-Ft szállítás
+ 1.000,-Ft festék
Felszerelés:
A felszerelés nem egy leányálom. Ezt a részt olasz barátaink jobban is megálmodhatták volna.
A burkolatot alul, felül két-két fülecske rögzíti a műanyag testhez. Ez még nem is lenne probléma, de ezek csak igen komoly erőkifejtés és feszegetés árán adják meg magukat és akadnak ki.
A burkolatok leszedése előtt be kell hajtani a tükröt, és a tükörlaptól ellentétesen, arra merőlegesen kell húzni a burkolatot, közben műanyag feszítőszerszámmal szükséges elfeszíteni a fekete – tükörtest részét képző – kerettől. Itt meglehetősen óvatosnak kell lenni a sérülések elkerülése érdekében.

Update: 2017.10.16.

A burkolatot könnyebb leszedni belülről. Ehhez ki kell pattintani -az alsó-belső véghelyzetbe állított - tükörlapot óvatosan, 2 db műanyag feszítővel. Ezután már hozzáférni a 4-ből három pöcökhöz.

>> Tuning és extradroberto // Alfa 159 SW 1.9 JTDm Distinctive Novitec // 2012-06-01

Mivel a csomagtartó viszonylag jól ellátott tároló rekeszekkel, és azokba sok mindent el lehet helyezni, ezért többször előfordult, hogy nem tudtam mit hol kell keresni. Ennek most véget vettettem azzal, hogy a rekeszek ajtajára elhelyeztem a bennük rejlő tárgyak piktogrammját (1-12. kép).
A piktogrammok saját készítésűek. Ha valaki kedvet kap hozzá és szeretne ilyet, az jelezze és szívesen átküldöm őket PDF-ben. Csak ki kell nyomtatni öntapadós matricára, kivágni, majd felragasztani őket a kívánt helyre.

Néhány héttel ezelőtt, a központi kijelző kiírt egy a parkolóradarral kapcsolatos hibát.
Kiolvasás után megtudtam, hogy mi is a hiba oka.
A hiba kód:
1: C1006 - Bal első belső érzékelő. A hiba oka, hogy a vezérlő nem kapott jelet a szenzortól.
Pont arról az érzékelőről beszélünk, amely megvételkor – feltehetőleg egy apró koccanás következtében – be volt csúszva, és amit az első lökhárító levételkor helyre tettem.
A gyanúm az volt, hogy az érzékelő csatlakozóját figyelmetlenség következtében kimozgattam.
Az új Scudetto beszerelésekor, ismét le kellett vennem az első lökhárítót, és a lökös stekkerek szétbontásakor szembesültem az APS csatlakozájának oxidációjával (1-4. kép). Ez ugye annak tükrében érdekes, hogy e stekkernek márciusban még kutya baja se volt.
Segítségül hívtam legjobb barátaimat (kontaktisztító szett) (5. kép), valamint egy drótkefét, melyekkel újjávarázsoltam a kontaktust.
Azóta nem jött semmilyen hiba és rendellenesség…

Miután másfél hónapos küzdelem után feladtam a Scudetto, és a felette levő bajusz restaurálását, megrendeltem - horror pénzért - Erhardtól a gyári pajzsot, valamint az első és a hátsó emblémát (1-5. kép).
Mégsem mehetek Scudetto nélkül AlfaCity-be…
Az alkatrészek tételesen, cikkszámmal:
1. Scudetto, 156054309
2. Első jel (a jelet tartó krómozott bajusszal), 60690396
3. Hátsó jel (kompletten), 50500393
Az alkatrészek ára szállítással:
43.370,-Ft
Erhard gyorsaságát és rugalmasságát ez úton is köszönöm!
A csere menete (hátsó embléma):
1. Csomagtérfedél kinyitása.
2. Csomagtérfedél világítás kiszerelése.
3. Csomagtérfedél belső műanyagfedél csavartakarók kipattintása, óvatosan, vigyázva a füleire.
4. Csomagtérfedél tartó torx fejű csavarok kitekerése.
5. Csomagtérfedél tartó „T” alakú bolhák kippattintása kellő körültekintéssel patentkiszedő szerszámmal .
6. Hátsó emblémát tartó, 2 db M6-os anyáinak kitekerése belülről. Itt vigyázni kell, hogy az anyák levételekor bele ne essenek az ajtóba.
7. Hátsó embléma cseréje.
8. Összeszerelés: 1-6. pont, fordított sorrendben.
A csere menete (első embléma):
1. Motortér fedél felnyitása.
2. Első emblémát tartó 3 db M6-os anyáinak kitekerése belülről.
3. Az embléma felső részét a motorháztetőhöz tapasztó kétoldalú ragasztó óvatos lefejtése műanyag szerszámmal, vigyázva a fényezésre.
4. Első embléma cseréje (felszerelés előtt nem szabad elfelejteni a kétoldalú szalagról a védő réteg lehúzását).
5. Összeszerelés: 1-2. pont, fordított sorrendben.
A csere menete (Scudetto):
1. Lökhárító leszerelése (7. kép). Másodszor ez kb. 10 percet vett igénybe.
2. Pajzs 6 db tartó csavarjának kitekerése.
3. Pajzs cseréje (az újon már csak 4 db csavar van).
4. Lökhárító felszerelése.

A gyári alkatrészek beszerelésével marad az ideg és a stressz, hogy három év múlva ne nézzenek ki ismét ugyan úgy az autó szóban forgó elemei, amik egyébként a legszebb részei minden Alfának. Ne hólyagosodjon fel a műanyagról a króm bevonat, ne legyen tiszta kavicspötty, az emblémák lakkfelülete pedig ne sérüljön, aminek egyenes következménye az alatta lévő festékréteg mattulása, kopása (6. kép).
Viszont mint autójáért mindent megtevő gondos gazda, azt hiszem, igazán büszke lehetek az oly sok legendás dicsőséget és büszkeségüket magukon hordozó felségjelzések csodaszép állapotáért (8-12. kép).
Most már minden felirat és logo szép és makulátlan. Még a JTDm felirat is.
Az első jelre ideiglenesen egy átlátszó fóliát ragasztottam (11. kép), míg meg nem kapja a Scudettóval egyetemben a kavicsfóliát…

A mai napon a főváros V. kerületében betértem egy parkolóházba. Legnagyobb meglepetésemre ott egy korszerű liftes felvonó működött, mely miután végrehajtottuk a kijelzőn olvasható utasításokat és elhagytuk a „beállót” leszállította, majd elhelyezte az autómat a -2. szinten.
4 óra 2.000,-Ft-ba került...

>> AutóápolásHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2012-06-13

A rozsdás kerékcsavarokat és a fékeket cinkspray segítségével varázsoltuk újra széppé. Köszi a segítséget Misinek!

Nem hűtött, tegnap elvittem klímáshoz, nyomáspróba, és nem tartja meg a nyomást.. a kompresszor alu csöve elrepedt, meghegesztették, feltöltötték a rendszert, az eredmény 5 fokos hideg levegő :). Újra szegényebb lettem pár ezerrel :).