Blog
A hétvégén sikerült lecserélni a rendszert a nagy fékekre. Minden tökéletesen passzolt a gyári helyekre, gond nélkül ment az átépítés.





Postás néni ezzel ébresztett. Ha rendesen kinyílik a szemem, ki is próbálom.
Villámgyors update: Postás néni meghozta a felségjelzést plusz egy pár apróságot. Alig várom, hogy tiszta legyen az Autó, és felnyaljam a kígyókat az oldalára. Mondjuk még mindig jobb nekem, mint a kollégának, aki most a matricához várja az autót. :)


Egy utolsó próba.... hengerfej le irány a Szakál Metal....
Nagyjából a kocsi megvétele óta kotyogott az autó elejében a stabilizátor. Két hete ezért, és egyéb okok miatt felkerestem Csöri Mestert, akivel a mai napban (2012.06.11.) állapodtunk meg a cserében. A csere megtörtént, és hosszú idő után újra nincs kotyogó hang... Köszönet érte Csöri-nek!
Most voltunk először Alfával ezen az eseményen. 2010-ben még kocsi nélkül csak nézelődtünk, 2011-ben a rossz idő miatt el se mentünk. Idén meg bíztunk abban, hogy nem fog esni, kár volt, mert ismét megajándékoztak minket fentről egy kis vízzel. A vegyes parkolóban álltunk meg, mert elég vegyes csapattal érkeztünk.




Konzol kész, már csak némi merevítést és az anyák fixre hegesztését igényli. Később jöhet a szarakodás a többi alumínium csövezéssel.



Pár napja Anyával suhantunk keresztül a városon, amikor a következő történt:
Lámpától való elindulásnál másképpen fogott a kuplung. Olyan érzés volt, mintha a kiemelése nem lenne teljesen perfekt, de ez csak az érzés volt, hiszen tökéletes simasággal vette az első fokozatot. Igazán csodálkoztam, hiszen az adóhengerbe nemrégen faragtam egy vadonatúj "szilentet", amit előtte kb. két nappal ellenőriztem. Tökéletesnek tűnt, nem lógott, stabilan a helyén volt.
A nagyobb baj az, hogy volt, és azóta van egy erősebb remegés is az elinduláskor.
Arra gondoltam, hogy motortartóbak. Sajna nem az tűnik a ludasnak!
Zé Mester is megvizsgálta a problémát, és véleménye szerint a kettős tömegű lendkerék adta meg magát. Hiszek neki, mert van tapasztalata!
És most erősen hezitálok, hogy mit tegyek:
1. leadom bontani
2. olcsón eladom a hibával, azt nem eltitkolva
3. költök rá és megjavítom, utána eladom
Nos, az első gondolat azért fogalmazódott meg, mert már tudjátok, hirdettem, de vevő nem jelentkezett. Volt felrakva drágán és olcsóbban is. Nincs vevő.
Igaz, nem kifogástalan a gép, de én minden napi használatban tartom, és hibátlanul működik / működött.
Van még a karosszérián kisebb javítani való, ami konkrétan mind a négy emelőbakot jelenti. Érdekes, hogy a küszöb minden más területen hibátlan, erős!?
Futóműben is stab-szilent és jobb első felső lengőkar szilent, és alsó lengőkar első szilent csere kezd aktuálissá válni. Még a kézifék beragadást kellene megtalálni: max. másfél éves az összes kézifék bowden! Talán a fékhengereknél van a baj, ami kb. 2-2500.- ft-ból a javítókészlettel orvosolható?
Nem tudom, de nem akarok már feleslegesen rá költeni!
Érdekelne, hogy mi a tapasztalatotok, mit tennétek a helyemben?
Zé Mester nincs kilőve, inkább az anyagiakon gondolkozom. Ma-holnap úgyis váltanom kellene nagyobb rakterűre. Ezért is hezitálok!
Most kapott új vízhűtőt, új fűtőradiátort, most lett felújítva a klímakompresszor - jéghideget fúj. Olaj és szűrőcsere - alig kettő hete.
Két felső,2 alsó lengőkar,és 2 stabilizátorrúd cserélye 55.eFT
Jobb oldali első toronycsapágy és lengéscsillapító cserélye 25.eFt
futömű beállítás:5eFt
szerelési díjj :25eFt
Engedi az olajat a sárkány.....tiszta színe van....váltó gyanús.....kivizsgálásra vár még a hibaforrás.....remélem apróság lesz.....
Az előző tulaj a olajdekni leeresztő csavart is összegányolta......erről a köré kent szilikon árulkodik meg az, hogy nem lehet felismerni a csavarfejet......olajcserénél számolni kell ennek az orvoslásával is......pedig elvileg "autószerelő" volt az eladó......
Azóta orvosolva aprobléma.....nem kellett új menetet vágni, viszonylag ép volt a menet, a megoldás még plussz 3 v 4 réztömítés és...tádámm...tartja az oljat!