Blog

>> EgyébSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2012-06-06

Lecseréltem az izzókat, meg voltam elégedve a Philips X-treme Vision +100%-kal, csak az egyik kiégett 2 vagy 3 hónap használat után. Helyére egy mezei Osram került, aminek a fénye és hatótávolsága messze alulmúlta a Philips izzóját. Lacci33 cartárs kifinomult üzleti érzékének köszönhetően jutottam hozzá H7 Osram Night Breaker izzókhoz, így ki is cseréltem őket.

 
>> EseményLacci33 // Alfa 33 1.7 8V I.E. // 2012-06-01

úton Alfacity felé meggurultuk a 95000-et :)

 
>> SzervizRB // Alfa 156 2,0 TS selespeed // 2012-06-06

Elérkezett az ideje a kuplungszerkezet cseréjének. A cserét a közeli Fiat szervizben végezték, ahol egy kicsit féltek a feladattól, de végül jól megoldották. A programozáshoz egy régi kollégájukat kellett visszahívják, mert anno ő még részesült oktatásban hogy hogyan kell a selespeedet beállítani . A lényeg az hogy minden oké, és érezhetően jobban finomabban és talán gyorsabban vált a seles. :)

 

119.000-nél komlett vezérlés csere
125.000-nél Generátor szabadonfutó csere
126.000-nél Első féktárcsál ceréje Brembo tárcsa Textar betét 310mm a tárcsa
126.000-nél Hátsó féktárcsák szabájzása és fékbetét csere Textar ra
128.000-nél Generátor csapágyazás
128.000-nél Jobb kézifék kötél cere
135.000-nél Mind két belső féltengely csukló felújítás
139.000-nél Vezérműszíj csere Dyco-rol Gates-re
140.000-nél Turbó támcsapágy csere és leőmlő tömítés csre
141.000-nél hosszbordás szij feszítő egység INA és hosszbordás szij csere Contitechre
143.000-nél Automata váltó szeleptömb és új olaj TUTELA GI/E 4L csere
144.000-nél Xenon lámpa állító ball hátul csere
144.000-nél olajcsere Casrtol EDGE 5W-40 TD és Metebond 250ml Légszőró Olajszűrő Pollen
146.000-nél Ablaktörlő lapát csre BOSCH
152.000-nél Vezérlés feszító görgő csere (Breda-ról )INA-ra
152.000-nél Vezérműszíj csere Gates rol Conti ra rossz volt a fogprofilja a Gates nek. Ami jó hozzá trapéz vágva
152.000-nél Generátor csapágyak cseréje ! Fel lett pontozva és ragasztva a kis csapágy nagy SKF kicsi FAG
152.000.nél Hosszbordás szij eltolt furatos görgó csere SKF
154.000-nél EGR-szelep tisztítás
155.000-nél Termosztát csere és fagyálló csere
156.000-nél Fékolaj csere BOSCH DOT 4 és Szervó olaj DEXON 3 csere hátsó féknyereg porvédő csre Autofren
157.000-nél Valvolin Dudblend 5W40 Olaj Olajszűrő Légszűrő Gázolajszűrő
157.000-nél Olajpumpa csere , kartertömítés viktor reinc , Vezétlés feszító csere ,
Vízpumpa csere Aittex
Visszakerült a Gates vezszíj mert nem az volt a recsegős hang és a Contitech vez szij az hibás volt !
Ferdén futott a vezkeréken!
Váltó olaj utántöltés

 
>> EseménySzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2012-06-05

Immáron harmadik alkalommal sikerült eljutni a nagy eseményre, AlfaCitybe. A tavalyi találkozóból, utazásból tanulva, az idén már egy nappal korábban, Pénteken indultunk útnak. Az út kellemesen telt, kivéve egy kis dugót Budapesten, de pár nap távlatából nézve, Alfában ülve még az is elviselhető :) Kissé féltem ettől a hosszú úttól, mivel oda-vissza 800 km azért elég sok. Ráadásul pár nappal a találkozó előtt a futómű megviccelt, jobbra-balra rántja a kormányt, csörög, kopog, csattog, ropog, morog, mindent csinál, amit egy beteg futómű. Viszont az én drágaságom hazahozott minket épségben, egészségben :) Péntek este 7 körül érkeztünk meg Komáromba, csupán az időjárás okozott egy kis problémát, ugyanis kb. fél óra alatt 3 fokot esett a hőmérséklet, ami eléggé nyugtalanított. Szombat reggel 7 körül ébredeztem, nem sok sikerrel, de még így is az elsők között vonultunk be a Monostori Erőd falai közé. Tudtam, hogy az évi is nagyon jó hangulatú találkozó lesz (számomra biztosan). Szerencsére sokan megkerestetek, nagyon örülök neki, hogy személyesen is megismerkedtem jó pár Alfás cartárssal, nagy öröm, hogy nem csak interaktív kommunikáltunk, hanem élőben is. A találkozó fénypontja számomra az volt, amikor egy kis 4-es pózolásból végül egy hatalmas fényképezkedés, pózolás lett. Végül a nap is kisütött eredmény hirdetésre, s húgomnak, valamint nekem is sikerült nyerni a "tombolán".:) A szombat este kellett az új élmények feldolgozására, de nem sikerült teljesen, még vasárnap is a találkozó hatása alatt voltam, csak azt sajnáltam, hogy megint egy évet kell várni AlfaCityre, pedig ha jövőhéten lenne, már csomagolnék is. :) A hazaúton beugrottunk Budapesten az Aréna plázába, Sátoraljaújhelyen is megálltunk. Zökkenőmentes utazás volt. Köszönöm szépen mindenkinek!

Pár videót készítettem a képeken kívül:
Közös dudálás
Gumifüstölés 1
Gumifüstölés 2
A hazaút egy szösszenete

Képeim és videóim az FTP szerveren:
AlfaCity, ahogy én láttam

 
>> EgyébAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2012-06-05

Újabb kerek tízezerhez érkeztünk, ráadásul most olyan helyen történt, ahol meg is tudtam állni egy fotóra.

Egyébként Veszprémben jártam, az Autó Forrásnál. Megkérdeztem, mégis mennyibe fájna egy pótkulcs az autóhoz. Teljesen felesleges kör volt. Jobb helyeken ennyiért egy öregedő, lepattant, de működőképes Alfát is adnak. Azt hiszem, ideje feltúrni az Ebayt egy kulcsért.

Hazafelé beköszöntem Csöriékhez is Várpalotán. Jövő kedden várnak egy kisebb műtétre. Ma csak Csörgő Sr. műtötte meg a szemüvegemet. Hja kérem, lazán élek, én már a szemüvegemet is ott szervizeltetem. :)

Ja meg tegnap autómosóban is voltam. Pár órával később már esett is...

 
>> Tuning és extraMega Alfa // Alfa 147 1,6 Twin Spark // 2012-06-05

Szombaton megérkezett a várt 17-es felni.Ma kisebb nehézségek árán de felkerült a helyére Bridgestone Potenza abroncsokkal.Remélem jó darabig kitartanak és nem lesz velük gond.

 
>> EgyébNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2012-06-05

Munka közben pihenésként, újra behúztam néhány kis apróságot carbon fóliával.

 
>> SzervizCsöri // Alfa Spider / GTV Spider 2.0 TS // 2012-06-05

Egy jó Alfán mindig van valami amit javítani kell.:-)
Most a kuplung munkahenger szállt el, vagyis inkább csak elkezdett némi fékfolyadékot ereszteni magából. Csere lett a vége.

 
>> SzervizHardy // Alfa 156 1.6 16V // 2012-06-05

Volt pár dolog amit meg kellett csinálni, mert nem szeretem ha valami nem tökéletes. A lengéscsillapítóm kicsit "izzadt", így azok cserélve lettek, aztán ha már szét van szedve, és ha már a jobb tengelycsonk szilent ki lett cserélve, akkor a bal is megújul. Aztán a szelepfedél tömítése se az igazi, az is cserélve lett. Végül az injektor lámpám neki állt világítani, még a múltkor, aztán nem, aztán igen. Aztán világítva maradt.
Drága barátom mondott egy olcsó megoldást: Vegyed ki az izzót!. Igazából én nem egészen erre gondoltam.
Csöri, mert ki más, ránézett és az LMM -30 fokot jelzett folyamatosan. Kaptam tőle egy próba darabot ami elvileg rendesen működött. BOSCH volt. És láss csodát! Olyan dolog történt amire soha nem gondoltam, hogy lehetséges, csak álmaimban. Az én vezetési stílusomba Budapest, és vidék felváltva 30 literrel elmentem 410 kilométert. Hozzá tartozik, hogy ami benne volt az egy Pierburg volt. Most kíváncsi leszek, hogy az újjal mit mutat.
Természetesen mint mindig a Csörgő Autószerviz végezte a beavatkozásokat a megszokott minőségben, és hozzáértéssel.