Blog
Ma elvittem eredetiségvizsgára. A munkafelvevő/szervizes/akármilyen srác egyből meg is jegyezte, hogy "ez biztos szerelemautó" :) Nem tévedett, tényleg az :) Az autóval minden rendben van, legalábbis az igazolást kiadták :) Egyébként az elején dupla vastag a festék (mert ugye ott körbemérik az autót), de ezt rétegvastagság mérő nélkül is sejtettük pár apró jelből, hogy újra van fújva - szerencsére szépen és jól, nem úgy mint némely előzőleg megtekintett autónál.
Érlelődött bennem a gondolat, hogy kellene fiatalítani a 155-öst, mégiscsak már 16 éves, és az se lenne baj, ha kevesebbet fogyasztana a mai üzemanyagárak tükrében.
Már az is megfordult a fejemben, hogy esetleg nem Alfát veszek, de addig-addig nézegettem a használtautót, hogy ezt a lehetőséget végül kizártam :) Maradt az Alfa, és családi autó tekintetében ésszerű döntésnek csak a 156 jöhetett szóba, abból is az SW.
Megnéztünk pár 10 év körüli autót, de mindegyiken találtam valamit, ami miatt nem tetszett. Természetesen gyűjtöttem pár olyan alanyt is, ami már meghaladta a keretet, de tapasztalatnak jó lesz, mert úgy sincs messze. Na ez is ilyen volt. De annyira megtetszett az állapota a többihez képest (annak ellenére, hogy a belseje nem kicsit dohányos), hogy másnap visszamentünk és megnéztük újra, ki is próbáltuk, a próbaúton minden rendben is volt, így tettünk is rá egy kicsit szemtelennek tűnő ajánlatot, amit persze elsőre elutasítottak. Másnap csörgött a telefon, és egy szett téligumival lemezfelnin megtoldva az autót megállapodtunk a végső árban.
Mikor elhoztam az autót, akkor a haza úton már megszólalgatott a futómű is, gyanús is volt a próba során, hogy tökéletes tűnik:) Ezt leszámítva nincs probléma az autóval, látszólag nagyjából minden rendben van vele. de egy alapos kárpit tisztítás az ráfér.

Nekiestem a féknyergek festésének... Vettem matt fekete és fényes tűzpiros fújós, nem hő álló, de benzinálló, kiváló minőségű festékeket.
A kerék leszerelése után felcsiszoltam, meg drótkorongoztam a nyerget, tárcsát és ezek környékét. TESA szalaggal körbetekertem az érzékeny részeket, majd körbefújtam, aláalapoztam a matt feketével. Ezt 2x megismételtem, majd újabb 2-3 rétegben a nyereg megkapta a pirosat is. Gyors száradás után ment is a kerék a helyére vissza. Ezt mind a 4 keréken megismételtem, egy fél délután alatt kész lett. SOKKAL mutatósabb... :)




Fa mentesítés befejezve. Sikerült szert tennem egy remek állapotú, sötét szürke középkonzolra. Azonnal be is pattintottam.
A hamutál és a szivargyújtó ajtaját megfújtam matt feketére. Kész! :)
Jah és kapott új váltó és kézifékszoknyát is. Nagyon mutatós lett az összhatás! ;)


Ma érkezett meg az első csomag. Tartalma? Két darab 90 ShA keménységű poliuretán stabilizátor szilent az első futóműbe. Kíváncsi vagyok, hogy lesz-e érezhető változás menet, kanyarodás közben. A következő csomagban komplett első lengőkar szilentezés fog jönni, a beépítés és próba majd később következik. A "testreszabás" projekthez tartozik még a keményített lengéscsillapító, illetve 4 centiméteres ültetés. Ez valamikor ősszel kerül beszerzésre, vagy tavasszal, hogy a telet még nagy hasmagassággal "vészelje" át a kicsike.


Valószínű, hogy a múltkori szálszakadt gumitól kezdett el búgni a jobb hátsó kerékcsapágyam! Először még csak alig észrevehetően, aztán már egyre erőteljesebben! Annyira, hogy az utastérben is elég zavaró volt! Nincs mit tenni, cserélni kell! Erhard-tól kaptam a legjobb ajánlatot a csapágyra, így tőle rendeltem meg - figyelembe véve az ABS-esítési projektemet - mindjárt kettőt (Starline csapágy: 13800,-/db)! Merthogy a futómű felújításkor még a simát tettem be! De azon kívül, hogy én úgy gondoltam, hogy az egyik oldal cserélve lesz, akkor legyen a másik is (mégha az jó is), kellett a balt is cserélni, mert már elég gatya volt az is! Aztán még a kerékagyakat tartó konzolokat is cserélni kellett, mert a az ABS nélküli verziókon nincs meg az a rész, ahova a jeladót kell csavarozni! Szóval letudva mindkét oldal! Aztán meg bekötöttem az első és hátsó jeladókat is és csatlakoztattam a klíma berakásakor befűzött kábelköteghez! Az elsőknél oldalanként két-két tartófület kellett még plusszban felcsavarozni (ezeket természetesen Marklartól szereztem be)! Az egyiket a gólyalábra, a másikat a doblemezre! És kész! :-)
Már csak az ABS vezérlőegység és a fékfolyadék tartály várja, hogy beszereljem! :-)
Persze ez már egy kicsit nagyobb volumenű dolog, mert fékcsőátalakítást is igényel!












Múlt héten arra lettem figyelmes, hogy a jobb hátsó fefüggesztés irányából nyekergő hang jön, hazaértem, kerék le, szilent szarrámenve...
A vasárnap nekiestünk, hogy kicseréljük, persze annyira össze volt gyógyulva, hogy le kellett bontani a hátsó hidat és flexel lehetett csak "szétszedni"
A jobb első féltengely porvédő gumija is eléggé repedezett volt már, így kicseréltük , meg akkor már bal oldalit is. Ezek a meghibásodások sajnos nem voltak betervezve, így a vez.mű szíj+feszítő görgő és pár tömítés cseréje a következő hónapra marad
Nem akarok sok szót fecsérelni az utolsó szervizről, mert egy kicsit sokáig tartott a szerelő miatt. Jó benne voltam én is, hogy kb. két hétig nem volt meg a csere váltó. Vagyis az első az gyorsan megérkezett, csak nem az enyémbe való volt...de ez akkor se jelenti azt, hogy még 1 hónapig álljon a kocsi. Ami nem tetszett, hogy, amíg váltóm nem volt (ami beállt és csak harmadikban tudtam hazajönni, utána már abból ki sem jött. Lásd előző blogom), addig el lehetett volna kezdeni az olaj, szűrő, levegő szűrő, gyertya, kormány (bőr kormány a fa helyett), első fék, hátsó fék, fék csövek, fékolaj cseréjével. De nem! Először váltó kell és utána a többi.
Az egyik nap szólt, hogy menjek segíteni és ha összerakjuk (persze velem, munkadíjat meg fizessek neki), akkor vigyem el kipróbálni és majd a fékek cseréjével később visszamegyek. Mit ne mondjak, nem csak a fékek hiányoztak akkor. Semmi nem volt kész. Azt hitte hajnalig ott várok. Akkor jeleztem neki, hogy ezt az autót, akkor hozom el tőle, ha minden meg lesz csinálva, amit a kis füzetébe felírtam - én! mert írni se tud! Ezen a nap nem vittem pénzt, hogy nehogy adjak neki, mert már egy 20-as volt a zsebébe előlegként váltóolajra, szelepfedél-tömítésre és még pár szilentre, amit a végén ki se cserélt, mert azt mondta, hogy jó. Csak nem tudom mitől javult meg két hónap alatt (anno mondta, hogy cserés - nem én mondtam, hanem ő)
Március 3.-tól egy kicsit sok víz folyt le a Tiszán április 4.-ig.
Pár nap múlva kész lett a kocsi. Hívott és okoskodott, hogy 96 munkaóra van benne. Ezt azért fejtette ki, mert kérdeztem mennyivel tartozom. Mondta, hogy amennyit gondolok. Tájékoztattam, hogy örüljön, hogy nem verem meg és úgy mentem oda, hogy beülök és elhozom a kocsit fizetés nélkül. Elkezdett számolgatni, meg jöttek a szavak, hogy haverok vagyunk, stb stb. Felvilágosítottam, hogy akármennyit számol, csak annyit fog kapni, amennyi a zsebembe volt. (ott csak 35ezer volt). Számolt 45-öt, mert haverok vagyunk. :-D Ezt úgy, hogy már kapott egy laptopot, vagcom és egy elm327 kábelt. Érdekes, ezeket elfelejtette...Elővettem a 35öt és adtam belőle egy húszast. Mondta, hogy majd behozom a többit. Nevettem megfogtam a vállát és közöltem, hogy majd esetleg 2 hónap múlva és gondolkodjon el.
77.900 HUF
50.000 km gyertya
olaj, olajszűrő, levegőszűrő , fékolaj, első fékcső, Selénia 5L, első fék (betét, tárcsa), hátső tárcsa fék (nagyobb)
Itt meg is jegyzem, hogy hátul lecserélődött a fékem. 251 mm-ről, 276 mm-re nőtt az átmérője. A hővédő lemezzel is kellett játszani, mert a régi szét is volt rohadva és kicsi is volt. Kaptam kettőt. :-D Egyik se volt jó...apám megoldotta, a peremet levágta.
Szóval kész lett a kocsim. A dübbenés indítás után elmúlt. Sokszor beszéltem róla, de sokan hülyének néztek. Helyette lett cicergés, ha a kuplung nincs kinyomva. A kormány enyhén balra áll, mert a szerelő szerint nem lehetett középre rakni. (a kocsi nem húz semerre)
Akihez nem kell vinni a kocsit az: Molnár Sándor sajószögedi műhelye. Úgy tudom nem én voltam az első ilyen. Szívesen idefűzöm más infóját is.