Blog
Ma lemerült az akksim, lehet, hogy a csomagtartó nem volt jól becsukva és a lámpa lemerítette? Vagy a rádiót felejtettem úgy (nem kapcsol ki magától)
De hála a Páromnak és a kedves szomszédnak, betoltuk és beröffent :) Aztán kicsit járattuk, és most jó.
Most hoztam el Győrből a kicsikét. A vízszintesen szakadó esőben nem volt könnyű az első közös km-einket megtenni a gumishoz, de csak összejött :)
Egyúttal nyári gumi vásárlás is történt, komplett szett Pirelli Centurato P6 195 55 R15, amit rá is tettek a gyári alufelnire.

Megérkezett az új téli gumi szett: Barum Polaris 3, 195/50 R15
Pénteken mentünk el érte, rátetettem a fém felnire, kicentírozva természetesen :)
Télen "már csak" emelő segítségével át kell pattintani a nyárit télire - nem mintha valaha is csináltam volna ilyet, de a kedves és zseniális Párom majd ebben is segítségemre lesz, ha szépen megkérem :)
Valamint a hétvégén szintén a kedves és zseniális Párom lerozsdamarózta a felnit és szépen le is festette Hammerite fekete homok matt festékkel. Most már a téli szett is tökéletes :)

Fura cseregő-ropogó hangot tapasztaltam, mint kiderült a bal első alsó lengőkar ment szét. Mindkét alsó lengőkart kicseréltettem. Km óra állása: 150560
Lefestettem a levélrácsot, mert az idő és a napfény megtette hatását. Eléggé ki volt fakulva. Vettem festékboltba struktúrafestéket. Most olyan mintha új lenne.
Képek: előtte-utána
Ha már le volt szedve a rács kicseréltem a pollenszűrőt is.


Aki idáig próbálta a gépet, mindenki panaszkodott, hogy kissé keményen jár a kuplung pedál. Ennek ma meg is lett az eredménye, egyszer csak járó motornál nem tudtam sebességbe rakni az autót, és nagyon ércesen viselkedett a kuplung pedál benyomására.
Gondolom már nem a gyári lehetett benne, mert a tárcsa és a szerkezet még nagyon jó állapotban van...
A szerelőknek innen is nagy köszönet érte, hogy ilyen rövid időn belül el tudták vállalni, és ki tudták cserélni...
Ahhoz képest amilyen volt számomra, most vaj puha lett a kuplung kezelése :)








2012.07.24.
Az úgy volt, hogy Bandi megcsinálta a motort...
A kipuff viszont kifújt...
Nahh, majd én. Vettem sortömítést és az Y elé tömítést...
Elbaltáztam az egész délutánom. Az még OK, hogy a tököm leömlő nem jön le a klíma kompresszor konzoljától. Csak, úgy, hogy a faszán hozzáférhető B.felső tőcsavart is kiszedjük. De a sor tömítés meg úgy, ha az alu vízcsövet is leszednénk... F..szom. Maradt a régi. Elég volt az Y al is szívni. Persze, hogy beletört még a tőcsavar is...
Már megvételkor is feltűnt valami miatt nincs annyi erő mint amit vártam tőle, előtte egy off-os autom volt (Peugeot 405 1.9 STDT 94 le), de jobban ment...aztan egyszer felvillant a jol ismert injektoros hibauzenet. Féltem, hogy LMM lessz, mivel a Twin spark-ban is az volt a hiba anno. De mivel az auto szinte ugyanugy ment nem foglalkoztam vele. Első hét után youtube-on belestem hogy hogyan is gyorsul masok jtd-je remap nelkul. Erzet gyengecske volt, illetve kevesebb volt a km/h adott fordulatnal... Aztan nem is tudom mar mikor de egyik reggelre elmult. Esős időben ujbol előjött, akkor tűnt fel, hogy a gázpedál csak nagyobb nyomasra reagal, nem egyből. Interneten olvasgattam sokmindent. Legelőször EGR-re gyanakodtam. Egy tavaszi napon nekilattunk szetkaptuk, hogy kitisztitsuk, de akkor lattuk meg, hogy szinte korommentes és le is volt blombázva, valószínű kivan iktatva...Volt hogy 2 hétig semmi aztan menetkötben előjött itt ott pillanatokra... Az elmúlt 2 het alatt volt hosszbordasszij illetve önindító csere, de nem javult (nem ezek cseréjétől vártam a javulást) de mivel zárt helyen volt így nem ázhatott be). Ma felraktam ujból az oldalsó küszöböket. De nem hagyott nyugodni a gazpedal. A potmetert belottem h hol helyezkedik el, de a kbelt nem tudtam, hogy merre halad. gondoltam, hogy az ECU-ba, de hoppa az hol is van... motorter nuku, kormany alatt nuku...Kiderült a végén, hogy az anyós ülés előtti szőnyeg alatt lapul egy muanyag takaro alatt, amit 2 csavar tart, lehuzva elem kerult a Bosch EDC15c, majd felette kb 15 cm-rel egy ismerős kabel ami csatlakozott egy masikba (kan+nosteny) ami az ecu-ba, vagyis az ecu 1ik kötegebe folytatodott. Angol forumon olvastam egy 156 jtd-nel ugyanezek voltak a tunetek...o szétvalasztotta majd osszenyomta es helyreallt. En is szethuztam bestartoltam...absz. nincs gazpedal :) majd leallitottam a motrot osszedug, ujbol start es helyreallt... a csatlakoton van egy muanyag patent, szoval valoszinu ez valahol stabil helyen van rogzitve, most viszont osszevissza logott, lehet a kisebb mozdulatok se tesznek jot ennek a kontaktnak... holnap megőrobalom valahova felkotni illetve le is szigetelem, de olyan helyre kell, hogyha netan elofrdul ujbol elerheto legyen...Bízok benne, hogy csak erintekezes, vagy szamitogep alltal generalt hulyeseg...nagyon raferne a kocsimra egy diagnosztika, mert nalam meg sose volt... :)))
ja es utoirat amikor nembaszakodik akkor nagyon is jolmegy eg es a fold a fennt emlitett járgányhoz/teljesítményéhez, bár éppen ezért is vettem alfat, mert a benzines megfertozott, de jelenleg az olcsobb fenntarthatosag miatt nincs mas megoldas...
A fogyasztas is igen valtozo nalam ha csak varosban sportosan akkor olyan 7 liter, ha van hosszabb főúti táv az 5,5. Átlag 6- max. 6,5. Szóval nagyon jó. A pug alapbol 7, varosba 8,5 volt :S :DD,