Blog
Megtörtént a motorház tető fényezése is. Nagyon-nagyon jó lett! Vittorio, köszi!
(azt mondjuk bánom, hogy elfelejtettem néhány közelit készíteni a kavicsos motorház tetőről... megérte volna
Hirdetések tömkelegének figyelése után felbukkant egy ígéretes darab.
2002-2004-es évjárat között kerestem. És persze megkímélt beltér,karbantartottság volt az igényeim listáján. Igen szűk keresztmetszet.
Szentendrén volt, egy ügyvéd használta nem egész 2 hónapig. Állítása szerint a Boldizsárban vásárolták,2003.10 hónapban,amit a szervizkönyv igazol is.
Majd egy fiatalemberhez került akitől zűrös ügyek miatt elvette az édesanyja :) Szerintem ilyen úton került az ügyvéd úrhoz :)
Hála istennek ráköltött egy kis pénzt és utána eladásra kínálta fel :)
Ez úton is köszönöm....


33. születésnapom alkalmából Feleségemtől két Alfás relikviával gazdagodtam. Kaptam egy „PARCHEGGIO RISERVATO” pólót és egy szép Alfa Romeo órát (olasz design, svájci gyártmány, ETA G10.21A chronographos szerkezet, 5 ATM vízállóság, zafírkristály üveg, nemesacél tokozás, pirossal varrott gumiszíj). Gyönyörű darab. Eddigi legszebb extrám az ’59-hez. A mindennapokban is kifejezi Alfás mivoltomat, még akkor is, amikor a gépem nincs velem!


Sajnos mindkettő emblémám kopott volt. Egy kedves ismerősöm megajándékozott kettő elég jó állapotban lévő emblémával. Elvileg 33-as Alfáról valók. Ma sikerült kicserélni őket. Kaptak egy kis lakkot, csak úgy csillognak.






Mivel a 146 kicsit korosabb időszakába lépett -bár az együtt töltött 8 év alatt hű társ volt- ezért a csere gondolata merült fel.Ez olyan 2012 februárjában le is ülepedett. Nyomtam egy csomó entert és minden reggel mohón néztem az email fiókomat mit küld az autóvadász funkció a hahu-n.
Ment is az agyalás mire lenne szükségünk. Az fix volt 5 ajtós kell. 147 v. 156 lesz amit enged a pénztárca. Motorban én szerettem volna 1.6-nál nagyobbat. Az, hogy benzines vagy dízel nem volt szempont. Nem a fogyasztás alapján veszünk Alfa Romeot,nemde? :DD Mivel nem megyünk olyan sokat így a dízelt nem erőltettem.
Még külföldön tartózkodtam került előtérbe egy gyönyörű 156 2.5 V6 motorral 900ezer forintért. 99-es évjárat kitudja mennyi km, képről gyönyörű volt. Intézkedések sora következett, páromat ráállítva izgalommal követtem az eseményeket.
Elvitték. Hm. Sebaj lesz másik.
Várunk.


Ki sikerült deríteni, hogy hol fúj ki a kipufogó, le volt tépve az egyik tőcsavar vége a kipufogó csonknál. Már számítottam rá, hogy a sortömítést is cserélni kell, így azt egyből megvettem, de nem olyan rendszerű mint a régiek így bizakodtam benne, hogy nem fújta ki. A javítás menete egy anyát hegesztettem a tőcsavar végére, és ki tudtam hajtani. Az volt a szerencse, hogy a gyári anya nem végig menetes, így maradt egy pici csonk amire rá lehetett kapatni a hagyományos anyát, és így könnyen rá is lehetett hegeszteni. Kapott egy másik tőcsavart, erre kettő darab réz anyát húztam rá. Úgy tűnik megszűnt a kifújás, és a ciripelés is.
A sortömítést végül nem cseréltem ki.








Bár még lett volna pár ezer km. a fékekben, de az éppen esedékes műszaki miatt sor került egy nagy felújításra. Ennek keretében ki lett cserélve mind a négy féktárcsa, nagy méretű lyuggatott "racingosra", összes betéttel együtt, a két hátsó féknyereg, meg két kézifék kötél. Kapott a Csini egy balos axiál csuklót is. Történt mindez 306000 km-nél.
A minap kaptam a rendőrségtől egy "csodás" 50 ezer forintos csekket.Az indoklás szerint megszegtem a KRESZ kanyarodásra vonatkozó szabályait.
A gyakorlatban az történt,hogy van itt Szhelyen egy kereszteződés,ahol eddíg jobbra és balra is lehetett kanyarodni.Pár napja kitettek egy "kötelez haladási irány jobbra" táblát,amit én nem vettem észre.Természetesen a rend éber őrei gyorsan oda is álltak egy fényképezőgéppel pénzt szedni.Sikerült beleszaladnom.Semmi figyelmeztetés,ejnye-bejnye..................50 rugó kapásból.Egy "kicsit" soknak találom.
Szabályos terror az autósokkal szemben.Rablás legális keretek közt:-(((!


Ma este Riki közreműködésével elértük a 190.000 km-t :)

Indulás 07.25 egy nappal később mint terveztem, irány Várad-Kolozsvár-M.vásárhely-Szováta. Itt kirándulás(Gyilkos tó Békás szoros) pihenés és 26-án irány Aranyhomok part Brassó-Plojesti-Cernavoda-Constanta majd dél felé Mangalia és át a határon Bulgária.
Visszafelé Várna-Shumen-Razgrad(autópályának erős)-Ruse-Bukarest-Pitesti-Transzfogarasi út(gyönyörű szerpentinek)-Nagyszeben-Sebes(bazi sor szembe, Sebest érdemes elkeülni!)-Vajdahunya-Déva-Nagyvárad(ezt az utat is el kell kerülni, szörnyű)
Közel 2700km és nagyon jó 5,5l/100km fogyasztással autó előtt le a kalappal.
(Futóművet azért eléggé megviselhette)






