Blog
Ami cserélve lett: Váltó, kormánymű, szervocső, klímacsövek újraszigetelése, Tuttela váltóolaj 2Liter.
Természetesen szerviz után futóműállítás.
Télen még bírta az akkumulátor, de mivel nem jártam vele, mostanra meghalt. 70 Amperórás, 640 indítóáramú Baren került bele.

Találtam azonos színű gyári küszöbtoldatokat, melyeket a mai napon fel is applikáltam.
Fincsi Selenia Racing-et öntöttem bele és persze az összes szűrő is ki lett cserélve.
Egy picit jegelve volt a project. Az a helyzet, hogy az elgondolás, hogy ha konzollal nem tudom feltenni a GTA féknyerget, akkor cserélek csonkállványt is, alapból jónak bizonyult. Csak hát nem számoltam a dologgal, miszerint lehetetlen GTA csonkállványt beszerezni. Szó szerint NINCS! Újra át kellett gondolni a dolgot, hogy akár kompromisszum árán is, de meg legyen oldva valahogy a féknyereg cseréje.
EvoDave Lancia Delta Integráléján tervbe lett véve, hogy szintén nagyobb fék kerül fel az autójára. Ő a 166-os 4 dugattyús Bremboját vette meg. Átbeszéltük a dolgot, méregettünk, és kiderült, hogy neki a GTA fék is elfér, úgyhogy végül abban maradtunk, hogy cserélünk. Neki igazából mindegy, nekem meg simán konzollal meg lehet oldani a dolgot. Konzolt is gyártatott már, de az a Deltára nem stimmel, az enyémre hibátlanul passzol. Azt átveszem tőle, neki meg készül egy másik konzol kifejezetten a GTA nyereghez. Még le kell fényezni a 166-os nyergeket, ezt Dave intézi, lévén a GTA-ét én már megcsináltattam. Majd még egy kis távtartót kell esztergáltatni, mert nem akarok alátétekkel bohóckodni, azért ez ettől komolyabb dolog. Úgyhogy végre finisben van a dolog, augusztusban összerakjuk. Hű, már nagyon várom! :-)




Még mindig töretlen lelkesedéssel gyűjtöm a kilométereket, egyszerűen nem tudom megunni. Azt hiszem az élményért, amit nyújt, igazán megérdemli néha, hogy a gazdája gondozza, rendben tartsa. Ezért ma, hogy végre jutott rá egy kis időm, nem sajnáltam az energiát, hogy néhány apró, kicsit bosszantó hibáját kijavítsam.
Elsőként a két hátsó ajtó határoló cseréjét tartottam legfontosabbnak, mert már zavaró volt, hogy nagyon erős kattogást hallottam minden nyitáskor-záráskor. Annyira biztos voltam a dolgomban hogy előre beszereztem mindkét oldalra az alkatrészt. Már javában benne voltam a melóban a jobb hátsó ajtón - az ajtókárpit levételével végeztem is - amikor azt vettem észre, hogy a határoló ajtó felőli oldalán mindkét csavar ki van lazulva. Egy ilyen miatt simán kattoghat nagyon csúnyán, ráadásul így utólag hogy a hangot fejben visszapörgettem, már kezdett összeállni a kép hogy valószínűleg eleve a csavarok ellenőrzésével kellett volna kezdeni, mert akkor most nem bontottam volna le ezt az egész ajtókárpitot.
Azért próbáltam a jó oldalát nézni a dolognak, hogy talán a bal oldalon is csak ez a helyzet. Hát igen, épp ott is a csavarok lógtak csak, úgyhogy minden ügyeskedés nélkül megjavítottam azt is.
Azért az autó összes zárját és ajtó határolóját befújtam WD 40-el ha már kézben volt. Most egy darabig a szokásosnál is finomabban fognak csukódni az ajtók.
A középkonzolt pedig azért bontottam szét, mert a benzin szintet jelző műszerben kiment a háttérvilágítás, a klímakezelőt meg cseréltem úgy egyben, mert kicsit szorulósabban járt a középső tekerője, illetve az újban volt 3 működő izzó ellentétben a régivel, amelyikben három nem működő volt.
Így hát megmaradtak a hátsó ajtó határolók. Most már eladók, illetve szintén eladásra van 4 darab gyári 16-os ötágú alufelnim majdnem karcmentes állapotban. Nagyon vigyáztam rájuk. Kép az oldalamon van róluk autóra szerelve. 55.000 Ft-ra van beárazva.
Megvan a kicsike es meg is lett tegnap az elsö 100 km. Eddig nagyon fasza minden :D
A kipufogó lehetne sokkal hangosabb is de azért nem panaszkodom. 2-3 ezres fodulatnál morog utánna meg olyan mint egy sugárhajtású repülö :).
Szatyi cartársnál kicseréltük a benzinszűrőt, ez még nem volt kicserélve :)). Thx Szatyi.
Mivel csipegette az olajat (valszeg. a rossz visszafolyó miatt(is?)) és nagyjából meg is ette pár ezer km alatt a 3/4 olajat, újratöltöttünk egy vastagabb, sűrűbb olajat tesztelés szempontjából. Ehhez kapott új szűrőt, amit az olajcsere után 1 órával ledobott magáról a blokk és a fele új olajam el is folyt. De szerencsére nem voltam messze Zé.-éktől, így hozták a "régi" szűrőt, és ugyan olyan titokzatos olajat. :D Remélem ezt nem eszi, és mehet bele a 10w40 újra...
Nyaralás közben átugrottunk Várpalotára olajcserére és egy kis átnézésre. Mivel kb. 20e km-rel ezelőtt volt egy fullos olajcsere a Rieglernél (van róla számla) így a gázolajszűrő és a légszűrő cserét elnapoltuk, csak friss olajat (Selénia WR PE 5w30), olajszűrőt és pollenszűrőt kapott. Közben megnéztük alulról és úgy általában. Úgy néz ki nem nyúltunk nagyon mellé, korrektül néz ki minden. Következő szervíznél kicserélünk mindent amit érdemes, most egyelőre ennyi elég volt.
