Blog
Az ajtókban a hangszórók már igencsak rossz állapotban voltak, így megérettek a cserére. Marklarral sikeres és nagyon kedvező cserét bonyolítottunk le. Ő szomjas volt, nekem szakadtak voltak a hangszóróim, így 2L Coca Colaért nyélbe is ütöttük az üzletet :-)

Már ideje volt egy alapos mosásnak. A karosszéria nano keményviasz hidrofób, az ablakok pedig Rain-X vízlepergető bevonatot kaptak.






A nagy kánikulában a klíma elég halványan teljesített, úgyhogy feltöltettem gázzal, meg egy kis fertőtlenítést is kapott.
Május 1. Sokaknak a munka ünnepe, vagy az év első családi piknikjének a napja. Nekem az idei május 1. a klímás gyötrelmeink kezdeteként vonul be emlékirataim hosszú sorába. Ezen a napon töltettem fel a csont száraz klímarendszert gázzal...majd újra...és újra.
Három szerelő elfogyasztása és három hónap után, végre valahára a klíma kész és elvileg hibátlan. Igaz lassan vége a nyárnak, de lesz nyár jövőre is :).
Szóval egy kis rohadt csövön egy még kisebb de annál rohadékabb lyuk volt a ludas. A hosszadalmas folyamat eredménye:
a hibás cső kicserélve,
a teljes csökígyóban az összes nyavajás tömítés kicserélve
a klímagenerátor kicserélve.
(ez utobbi már korábban)
Cserélve: vezérműszíj+ feszítőgörgő, olaj+olajszűrő+levegőszűrő és ablaktörlő lapátok.
Km-állás: 204300 km
Ari és én esküvőn voltunk Egerben. A sajátunkon. :) Utána túráztunk egy jót, hogy végiglátogassuk a rokonságot, és bejelentsük mindenhol a nagy hírt.
Eger után az első megálló Budapest volt, onnan hazajöttünk Fehérvárra, innen tovább Várpalotára, Balatonfőkajárra, Füredre, Ajkára, Csabrendekre, komppal át a Balatonon Földvárra, Tabra, végül Pécsre kirándultunk. Fél év titkolózás után egyszerre okoztunk szívrohamot az összes rokonnál.
A kép az út legelején készült, Egerben, egy benzinkúton. Az Alfa jól bírta, én egy kicsit kevésbé. (Például Tabon pálinkával itattak. Nem kevéssel.)
Csak a rend kedvéért: az esküvő július 17-én volt, a túra vége pedig 23-án, vagyis ma 15 napos házasok vagyunk. :)

A kézifék beragadása nem épp beragadásnak mondható. Elkopott a 2 hátsó fékbetét, így ki kellett cseréltetnem.
Emellett a vezető ülés ajtajának ajtóhatárolója nem működik, úgyhogy tettem egy kísérletet a megjavíttatására...
Elkészült az autó tegnap. A 2 hátsó fékbetétet kellett kicserélni, plusz a bal hátsó bovden is tropa volt így most az is új lett :)
Sajnos az ajtó-ügyben nem történt előre lépés, mert ahogy szétszedték, kiderült, le van törve belül és már így is vmi. tartólemez-megoldással van ellátva, a szerelő szerint csak hegesztéssel lehetne megjavítani, de akkor a festék lejönne, és egy komplett ajtófestét kellene. (25.000Ft) Így ezt most hanyagolom... majd talán egyszer.
Viszont, ami jó hír, hogy kértem a szerelőt nézze át az egész autót, és mindent tökéletesen rendben talált! :) Juhúúú

Pár dologra rájöttem a FES-el való kiolvasgatások során. Az teljesen szándékos, hogy az 1300mg/i-t nem éri el a valós légmennyiség! Ugyanis soha nem éri el egészen az igényelt légmennyiséget a valós. Így van megoldva az egr kiiktatása a remappal. Kellett pár nekifutás mire leesett a tantusz, nagyon valószínű hogy ez a helyzet.
Mindenesetre a kísérlet eredménye pozitív, lényegesen csökkent a fogyasztás, és úgytűnik megszűnt a hol hangosabb, hol halkabb motorműködés.
Tegnap (2012.07.30) Kicseréltem a bal oldali lengőkart, a jobbosra ránéztem. Az állapotuk nagyjából most egyezik, a baloson eléggé kivolt a szilent.
Sikeresen bekerült egy eibach ültető szett az autó alá. Az első rugók már régóta megvoltak, a hátsókat a héten sikerült beszerezni. Ma megyek futóműveshez. Zének és a bandának megint csak köszönöm a segítséget és, a helyet. (Több mint egy fél napot foglaltam a beállót a műhely előtt:)
