Blog
Motorolaj csere(Selenia WR Diesel 5W-40)+Olajszűrő(Gyári)
Főtengely érzékelő csere (garanciában)
Akkumulátor csere (garanciában)
km 11814

A pech sorozat folytatódott.Egy külföldi rendszámú kamion a Csornai körforgalomnál a külső sávból be akart sorolni a belsőbe de nem vette észre hogy ott vagyok mellette.
Ez lett belőle.

Pár nappal karácsony előtt el is készült.Újra KPM vizsga stb.De az eredmény kifogástalan lett.Nem is lehetett látni rajta hogy törött volt.Minden ki lett cserélve még a csavar és az alátét is.
KPM vizsga+Karosszéria munka+Fényezés: 300000,-






Elkezdtük a kár felmérését.sajnos CASCO nem volt az autón).Elég hosszú lett a lista de mindent felírtunk az utolsó csavarig.Minden új gyári cucc semmi bontott mivel az autó kb 1 hónapos volt és 3000 km volt benne-Irány Olaszország és kb 2 hét alatt meg is lett hozzá minden.Az alkatrészköltség így Olaszországból kb 3200000





SAHO műhelyében nekiláttak a feladatnak.Megjavították pedig sok reményt nem adtam neki de tökéletes lett.



Bízva abban, hogy a box által megnövelt turbónyomás okozta P0237-es hibakódot, meg tudom szüntetni egy turbó/szívócsőnyomás (MAP) szenzor takarítással, ezért belevágtam a tisztításba. Több helyen is ezt a megoldást javasolták a szóban forgó motorkód megszüntetése érdekében. Pl. itt is!
Tisztítás lépései:
1. Motor felső burkolatának lepattintása.
2. A szenzor csatlakozójának lehúzása (1. kép) - a nem boxos vasaknál ezelőtt fel kell húzni a stekker sárga biztosító pöckét.
3. Rögzítő csavar kitekerése TX25-ös fejjel (2-3. kép).
4. A szenzor óvatos kihúzása a szívócsonkból. A kivett érzékelő (4. kép).
5. Az érzékelő tisztítása féktisztítóval (pl.: Loctite 7063) és kis ecsettel.
6. Összerakás fordított sorrendben (1-4 lépés).
Jól megfigyelhető az érzékelő szintes teljes koromtól olajtól levő eltakarása (5-8. kép).
Tisztítás után (9-10. kép) pedig az újszerű állapot.
Bízom benne, hogy a tisztítással meg fog szűnni az ECU által jelzett motor hibakód.









