Blog

>> SzervizImi // Alfa 156 1.9 JTD Multijet // 2006-07-21

Motorolaj csere(Selenia WR Diesel 5W-40)+Olajszűrő(Gyári)
Főtengely érzékelő csere (garanciában)
Akkumulátor csere (garanciában)
km 11814

 
>> EseményImi // Alfa 156 1.9 JTD Multijet // 2006-03-18

Ismét készen lett.

 
>> EseményImi // Alfa 156 1.9 JTD Multijet // 2005-09-08

Átvettük.

 
>> EseményImi // Alfa 156 1.9 JTD Multijet // 2006-03-16

A pech sorozat folytatódott.Egy külföldi rendszámú kamion a Csornai körforgalomnál a külső sávból be akart sorolni a belsőbe de nem vette észre hogy ott vagyok mellette.
Ez lett belőle.

 
>> EseményImi // Alfa 156 1.9 JTD Multijet // 2005-12-21

Pár nappal karácsony előtt el is készült.Újra KPM vizsga stb.De az eredmény kifogástalan lett.Nem is lehetett látni rajta hogy törött volt.Minden ki lett cserélve még a csavar és az alátét is.
KPM vizsga+Karosszéria munka+Fényezés: 300000,-

 
>> SzervizImi // Alfa 156 1.9 JTD Multijet // 2005-12-02

Elkezdtük a kár felmérését.sajnos CASCO nem volt az autón).Elég hosszú lett a lista de mindent felírtunk az utolsó csavarig.Minden új gyári cucc semmi bontott mivel az autó kb 1 hónapos volt és 3000 km volt benne-Irány Olaszország és kb 2 hét alatt meg is lett hozzá minden.Az alkatrészköltség így Olaszországból kb 3200000

 
>> SzervizImi // Alfa 156 1.9 JTD Multijet // 2005-11-18

SAHO műhelyében nekiláttak a feladatnak.Megjavították pedig sok reményt nem adtam neki de tökéletes lett.

 
>> EseményImi // Alfa 156 1.9 JTD Multijet // 2005-10-31

2005.10.31 M1 autópálya vaddal való találkozás.
km 3000

 
>> Tuning és extraImi // Alfa 156 1.9 JTD Multijet // 2005-10-01

Csomagtérajtó beállítás+hátsó rendszámtábla felragasztás+Kipufogóvég felrakása

km 1638

 

Bízva abban, hogy a box által megnövelt turbónyomás okozta P0237-es hibakódot, meg tudom szüntetni egy turbó/szívócsőnyomás (MAP) szenzor takarítással, ezért belevágtam a tisztításba. Több helyen is ezt a megoldást javasolták a szóban forgó motorkód megszüntetése érdekében. Pl. itt is!
Tisztítás lépései:
1. Motor felső burkolatának lepattintása.
2. A szenzor csatlakozójának lehúzása (1. kép) - a nem boxos vasaknál ezelőtt fel kell húzni a stekker sárga biztosító pöckét.
3. Rögzítő csavar kitekerése TX25-ös fejjel (2-3. kép).
4. A szenzor óvatos kihúzása a szívócsonkból. A kivett érzékelő (4. kép).
5. Az érzékelő tisztítása féktisztítóval (pl.: Loctite 7063) és kis ecsettel.
6. Összerakás fordított sorrendben (1-4 lépés).
Jól megfigyelhető az érzékelő szintes teljes koromtól olajtól levő eltakarása (5-8. kép).
Tisztítás után (9-10. kép) pedig az újszerű állapot.
Bízom benne, hogy a tisztítással meg fog szűnni az ECU által jelzett motor hibakód.