Blog
Ezt a szépséget eléggé elhanyagolt állapotban vettem, jó ideje nem volt használva. Lehangoló látványt nyújtott, de én megláttam benne a szépet és a jót! :) Az első napját nálunk úgy kezdte, hogy majd' egy napig ganajoztuk belül... :S
A végcél ebben az esetben sem titok: ez az autó érdemes arra, hogy rendbe tegyem, és valaki más élvezze vele az utat a későbbiekben... Ergo: eladó lesz ez is.
Rövidesen megtörtént a bal első belső féltengely-csukló cseréje Zé-nél, majd nemrégen a "Jano-dob"-nál felhelyeztettem egy hátsó sportdobot. Igyekeztem megtartani a gyári kinézetet, szerintem gyönyörű lett. A nagy hang mellőzését kértem ( öregszem?! ). A rendszer többi része jó állapotú, még a katalizátor is 100 %-on dolgozik.
Általánosságban elmondható, hogy korához képest ragyogó állapotú az alja, az emelési pontok környéke is kiváló kondíciónak örvendenek.
Átírás. ( huhh... durva. )
Beszerzésre került egy komplett ABS, Zé fogja beszerelni más dolgokkal egyetemben.
Pár apróság ( ICS gombok pl. ) cserélve lettek belül.
Folyt. köv.


Összeraktuk a futóművet. Első pár km alapján feszesebb lett az egész, érzékenyebb a kormánymozdulatokra a gépezet.... semmi nem kopog és zörög elöl, nagyon szokatlan. Kíváncsi vagyok, hogy a nagyobb sebességű kanyarokat hogyan fogja venni az autó


Mai nap hivatalosan is megszűntem Alfás lenni. Eladtam. 2 hónapja döntöttünk a családi tanácsban, hogy megérett az idő a cserére. Nagyobb, halkabb, puhább kell. Baromi gyorsan rátaláltunk az utódjára (nem maradtam a márkánál), és meghirdettem a 146-ot. Nagyon nem voltak jelentkezők végül egy barátom vette meg. Alapvetően nem vagyok szentimentális típus, és az Alfás aktivitásom is nagyon gyér volt az utóbbi években, de 8 év az 8 év. Remélem ugyanolyan jó sora lesz a jövőben......
Szívás. Talán ez jellemezheti az összes műveletet. A felső lengőkarokkal semmi gond nem volt, kivéve mikor a csavar nem ment át a perselyen. Fúrás közben elromlott a fúró, leégett. Miután átfúrtuk mind a 4 darabot, már simán felment a helyére. Nagyobb probléma volt az alsó lengőkarokkal. A lengéscsillapító alatti szilent darabokban jött ki, de úgy, hogy a fém kerete összeszokott a lengőkarral, 1 órát kalapálás árán sikerült kiszedni. befelé már könnyen ment. A két pántnál sem volt egyszerű művelet kicserélni a szilenteket, mivel a belső oldalnál egy fém hengeren mozog az egész, amit nagyon kín-keservesen sikerült csak szétpréselni. Mikor leszedtük azt az alumínium pántot, tolómércével átmérve biztossá vált, hogy a szilent 4 mm-vel nagyobb átmérőjű a pántnál. Szerencsére a műhelyben, ahol ezt az egész műveletet realizáltuk volt eszterga, így méretre esztergálva simán belement. Felrakni a poliuretán szilenteket már nem volt nehéz. Sok munkát és időt igényelt a tisztítás és a régi szilentek kipréselése.



Felpróbáltam a konzolra a rásegítőt, remélem jól mértem és elfér mindenhol. :)
Hamarosan meghegesztem a tartóelemeket, rápróbálom a műszerfalra. Aztán ha minden stimmel, jöhet a közdarabok esztergálása, és az elektromos élesztés.




Reggel megvettem a hátsó kerekekre az abroncsokat.
Délben elvittem a gumishoz, kicserélte+centír.
A felnit (is) Viktorra bíztam...nem bántam meg. :-D Nem volt elképzelésem, hogy milyen legyen. Nem is gondolkodtam sose rajta. Csak jelezte, hogy az ezüst nem fogja már adni a fehér alatt...hát jó! Isten vagy!
Már meg lesz a pár centi pénisz hosszabbító! Már érzem, hogy nem fér a gatyába! :-) Hehehe




