Blog
Végre megjöttek a "reklám" rendszámaim (Ha már igazira nem fussa' még) :)
Talikra, fotózni, ilyesmikre szánom... Nekem tetszik!
Azért remélem mihamarabb lesz már rendes rendszámom amivel útra mehetek :(


Sikerült (nem nekem) összekarcolni.
G techniq P1 és P2 szerrel, pedig a polirozás (ami még folyamatban van)
Eredmények a képeken.




Olaj5W-40 (nem Selenia hanem Coma), olajszűrő, levegőszűrő
óra:165100km
szívósor tisztítás
vezérműszíj készlet csere vízpumpával (vezetőgörgő nem lett kicserélve)
hosszbordás szíj csere (Klíma+Szervó)
hosszbordás szíj csere (Generátor)
olajcsere 5W30 SELÉNIA WR PURE ENERGY
TUTELA TOP 4 fék+kuplungolaj csere
kormány szervó olaj csere TUTELA GI/E
2db első alsó lengőkar csere
Hosszas gyűjtögetés és keresgélés után végül győzött a szerelem. A 156-os formája már régen elvarázsolt, azonban mások véleménye és saját észérveim is néha-néha próbáltak más márkák felé irányítani.
Amint látható mégis itt vagyok :)
Egy nehezen induló szombat reggelen több autókereskedést is megjárva megvizsgálhattam több 156-ost is. 1,9JTD, 1,8TS és 2,0TS egyaránt volt köztük, azonban mindegyiküknél volt elhanyagoltságból adódó probléma. Végül egy elégedett felhasználóval találkozhattam, aki épp most szerzett be egy 159-est, ezért válna meg szeretett 156-osától.
A kocsi egy ezüst darab még a régebbi szériából. Karcoktól mentes, a belső újszerű állapotban. Reálisnak tűnő 150 ezer kilométer, fehér számlapok, sötétített ablakok. 16-os Momo Corse fekete felnik, Dunlop gumik és Momo sebváltókar. Azonnal beleszerettem. A gyári vasfelniken újszerű Dunlop téli papucsok. Szimpatikus eladó és az árban is meg tudtunk egyezni, így nem is kerestem tovább.
Immáron két és fél hete járok a kocsival. Sajnos elkövettem én is azt a kezdő hibát, hogy az összes pénzem a kocsivásárlásra költöttem, így épp csak annyi pénzem maradt, hogy tankoljam. 500 kilométer után egyre nagyobb a szerelem és még mindig fedezek fel rajta apróságokat. Fogyasztást sajnos még nem tudtam számolni, de úgy tűnik nagyon gázfüggő. Szereti ha felpörgeted 6-7 ezerig, és akkor tényleg alfásan megy, de ha 3 körül úszol az árral, akkor szerintem elfogadható fogyasztást produkálhat.
Jelenleg hibátlan a futómű, az emblémák elöl és hátul lekopva, jobb hátsó belső világítás az ajtó felett néha nem reagál a nyomásra, a motor szépen jár. Néha mintha hallanám a topikokban is említett kerepelő hangot, ami a vezérlésmódosító lehet, de kisebb gázadás után elhalkul vagy megszűnik. A jövőben olajcserét tervezek, persze csakis Seléniát, ebben az autóban elvileg csupán ezt használtak eddig.
Remélem elégedettségem sokáig megmarad :) Még jelentkezem!

A gyári aksi megérett a cserére. 1 hét beriasztva állás után már nem indult a gép. Erhardtól szereztem be a cseredarabot. ZAP Silver 80AH - 700A. Méreteiben megegyezik a gyárival, ami egy Marelli 70AH - 450A-es.
Szerintem kissé alul van méretezve a gyári aksi.



Már rég nem írtam semmit a vasról , de hála istennek nem volt túl sok mindent írni . Megtörténtek a szokásos tisztogatások (EGR , turbó nyomás érzékelő , LMM stb...) Fék alkatrész cserék , műszaki meg egy kis festegetés , kozmetika (küszöbszpoiler) . Most azonban egy fél éve szívatott egy kicsit !
El kezdett füstölni !!!!! Nem kicsit , nagyon !
Kaptam okos és oktalan tanácsokat , melyeket próbáltam szortírozni . Mi az ami lehet , mi az ami nem !
Mivel a tisztítások már nem hoztak eredményt , ezért a porlasztók jöttek !
Egy jó szerelő barátom felküldte egy Budapesti specialistához (aki a magasnyomású rendszerekre szakosodott) aki ultrahangos tisztítással és némi beállítással elvégezte a munkát .
Visszarakva a gépbe , meglepő fordulat állt elő !
NEM FÜSTÖL ÉS GYÖNYÖRÜEN , CSENDESEN JÁR !
Az egész művelet 3 napot vett igénybe és 28 ezer forintomba került .
Szerintem jobban megérte mintha csereberéltem volna a különböző alkatrészeket .
Egy Fiat Bravo HGT boldog tulajdonosa voltam. Idén tavasszal egyszer hirdettem már az autót, egy hónap alatt egy érdeklődő volt, aki személyesen meg sem nézte. Gondoltam egyet és augusztus közepe felé feltettem, hiszen nem veszíthetek semmit. Innen gyorsultak fel az események.
2012.08.21.
Reggel csörög a telefon, egy srác hív, hogy érdekelné az autóm, amit hirdetek. Megbeszéltük, hogy délután hív, és egyeztetünk hol és mikor tudunk találkozni. Délután vártam a hívást, semmi. Esti összeröffenés haverokkal, csörög a telefon: egy újabb érdeklődő. Még nem adta el az autóját, de nagyon érdekli a kocsim. Mondtam neki, hogy adja el, és ha megvan a KP, akkor hívjon és megmondom, hogy meg van-e még az autó. 10 perccel később hívott a reggeli érdeklődő, hogy késő van-e ahhoz, hogy megnézze a kocsit. Mondtam hova jöjjön, nekem oké. Eljött, megnézte, megalkudtunk.
2012.08.22.
Szomorú búcsú szeretett kocsimtól.
Az utód keresése. Az elképzelés szinte fix volt (gondoltam én). Alfa 156 vagy 147, de mindenképp 1.9 JTD. Arra jutottam, hogy a 147-ből még nem elérhető számomra a dízel, így már biztos, hogy 156 lesz. Fa betétes verziók kizárva, kiráz tőlük a hideg. Naponta többszöri használtautó böngészés, találatok szűkítése. Sikerült is 4+1 autóra szűkíteni:
1. Békéscsaba (sötétkék AR 156 1.9 JTD 8V 116 Le)
2. Zalaegerszeg (ezüst AR 156 1.9 JTD 8V 116 Le)
3. Tatabánya (Amore-n is hirdetett sötétkék AR 156 1.9 JTD 8V 105 Le)
4. Pápa (sötétkék AR 156 1.9 JTD 8V 116 Le)
+1. Egyeztetett helyszín (Amore-n is hirdetett piros AR 156 SportWagon 1.9 JTD 8V 116 Le)
A békéscsabai autóról csak egy kép volt hahun, de valami oknál fogva az tetszett a legjobban. Este felé fel is hívtam a telefonszámot, egy fiatal srác a tulaj. Mindent elmondott amire kíváncsi voltam, elég meggyőző volt, de mivel az ország túl oldalán van, így feltettem a nagy kérdést: -Mennyire alku képes az ár?
Egy nap gondolkodási időt kért.
2012.08.23.
Úgy döntött, hogy a kialkudott ár neki megfelelő, de sajnos nem lehet elhozni rögtön az autót. Ez szomorú hír, így a hétvégére tervezett út és autóvásárlás egyenlőre meghiúsult.
Az első számú autó egyenlőre talonban van, akkor nézzük meg hétvégén a zalaegerszegit. Felhívtam a számot, szombaton megyünk megnézni.
2012.08.25.
Tudni kell az egerszegi autótól, hogy a kereskedést vezető úr használja. Mikor beszéltünk az autóról, akkor elmondta, hogy mit kell róla tudni, illetve, hogy semmiképp sem fog engedni az árból (pedig még nem is kérdeztem), mert olyan jó állapotú a gépsárkány. Ezek alapján egy null kilométeres, szalonállapotú autót várhattunk. Ami viszont fogadott, az maga volt a döbbenet. A hibátlannak kikiáltott autón nem volt egy karcmentes elem. (Tudom, hogy egy 11 éves autótól ne várjam el, hogy karcmentes). Ezen az ezüst 156-oson fél centi mély karcok, lepattant fényezés, küszöbből kifolyó rozsdalé volt, a légzsák visszajelző világított. Az első perc után tudtam, hogy ez itt marad. Kissé csalódott voltam, hiszen nem erre számítottam,mert a motorja szépen járt, belseje szép volt.
Délután hívott egy Alfás ismerősöm, hogy van itt 15 km-re egy sötétzöld AF 156 bézs bőrrel, új műszerfalas, 16V-s 140 Le-s, viszont SportWagon.
2012.08.27.
Megérett bennem a gondolat, felhívtam a zöld SportWagon hirdetésében szereplő számot. Mindent megtudtam, ami szükséges volt ahhoz, hogy lebeszéljem a délutáni személyes találkozót. Munka után összeültünk 4en, hogy mély vizsgálat alá vehessük a következő kiszemelt célpontot. A kereskedéshez érve már biztató volt, hogy az első sorban állt. Rögtön tudták mit jöttünk megnézni. Az első reakció az volt, hogy ez jó állapotnak örvend. Mikor alaposan megnéztük, néhány hibát találtunk, de még így is jó vételnek tűnt. A hibák: bal küszöb meg van nyomva, bal első sárvédőn alul felületi rozsda (tudtommal típus betegség), bal hátsó ajtón felül pici helyen lepattant a fényezés, jobb küszöbön alul van egy pici rozsda. Belseje szép állapotban, nos akkor indítsuk be. Motorja hideg, nem füstölt, szépen jár. Fedélzeti computer kijelzője nem működik. Az eladó szerint két nappal ezelőtt, mikor próbaúton voltak egy érdeklődővel, akkor még jó volt. Mindegy, van bontós ismerős, majd karácsonyi ajándékként meglepem magam. Mehetünk is próba körre. "P"-s rendszám felpattint, kis könyv megír, eladó áradozik róla. Helycsere. Elindulunk, gyorsítok. Vagyis gyorsítanék, mert inkább csak vánszorog. Szóvá is teszem az eladónak, hogy a gyári 305 Nm-től többet vártam. Egyenlőre ez egy haldokló szívó Honda eszméletlen gyorsulásával ér fel. Hát ezt ő nem hiszi el. Visszaadom a volánt, valóban nem úgy megy, ahogyan kéne. Motor egyenletesen, szépen jár, kocsi nem füstöl menet közben sem. Valószínűleg légtömegmérő (ha jól tudom ez is típus betegség). Visszaérve a telephelyre közölte a szomorú valóságot az eladó: ha kell a kocsi, akkor 2 hét. Az autó tetszik, nincs rossz kondícióban, menjünk az irodába egy kis papírmunkára. Előkerült az olasz adás-vételi. Egy '48-as születésű olasz úr volt az előző tulaj. Parádés, akkor talán nincs széthajtva a motor. A foglaló kifizetése előtt rögzítettük papíron, hogy a légtömegmérő problémát az átadásig orvosolja. Várható átadás 2012.09.07. Fülig érő mosollyal jöttem haza, 40%-ban már Alfa tulajdonos vagyok.
2012.08.29.
Lassan telnek az órák és a napok. Mivel még mindig sokat kell várnom arra, hogy beleülhessek leendő kocsimba, így megírom hogyan is jutottam el az elképzelésemtől, ami egy AR 156 1.9 JTD 8V 116 Le volt, a végeredményig, ami egy AR 156 SportWagon 1.9 JTD 16V 140 Le.
2012.09.03. Műszaki vizsga, vám.
2012.09.04. Megvan a rendszám, délután mehetek az autóért. Érkezésünkkor az autó nem a kereskedésben volt, hanem a szomszédos szerelőnél. Meg is érdeklődtem mi volt a baja a motornak, miért nem ment. Egy vákuum cső volt a ludas, álom szépen megy. Végre meg van az Alfám!!