Blog
olajteknő,turbó csere + 1 hét alatt 3 olajcsere szűrővel együtt....
Ma végre sikerült elhozni a masinát!
Kapott új első kerékagycsapágyakat, vezérlést, és kicsit lett pofozgatva a futóművén, pont annyira, hogy már egészen kellemes vezetni.
Viszont van új hibalista is:
Egy két szilent, ablaktörlő, duda, jobb első féltengely, csak hogy fogyjon a pénz is rendesen, és a karburátor bajról még nem is beszéltem.
Folyt köv.
Jah és hogy ne lehessen a közelemben, kiderült hogy nincs kulcs sem hozzá amivel lehetne zárni:(
Megadta magát, csere iziben, gyorsan ment, hidraulika csavarok szerencsére nem voltak belegyógyulva, kijött standard villáskulccsal, nem kellett fékcsőkulcs után rohangálni.
Biohazard felnik ET száma kisebb 10mm-rel. Kapott 15mm-es Novitec nyomtávszélesítőt új csavarokkal, TÜV engedéllyel. + futóműállítás.
Km állás 119825
Újra a viszgabiztos elé járultunk.
A felajánlott fékfolyadék cserét elfogadtam. Ferrodo került bele. Óraállás: 103500 km
Én nem néztem még végig szervízben fékfolyadékcserét, de az a kis folyadék leszívó eszköz marha jó! :) Ha esetleg tud valaki jutányos áron, lehet, hogy érdekelne. :)
A gumik amikkel vettem az autót eléggé oda voltak, főleg a hátsók, amik persze, lehet, hogy elöl voltak valamikor. A JH ráadásul szálszakadtnak is tűnt, szóval nem volt mese, le kellett őket cserélni, mert így nem is mertem használni az autót, az meg nem jó.. :)
Az opcionális gyári méretű gumik voltak rajta 215/45R17 méretben. Megmondom őszintén nekem túl kevésnek tűnt az oldalfal magasság, így elkezdtem nézelődni valami alternatív méretet. Mivel a felniket nem akartam cserélni, ezért adott volt, hogy 17"os gumi kell 8"-os felni szélességhez.
Először 215/50R17-ben gondolkodtam, de azt tapasztaltam, hogy nem egy elterjedt méret, nincs kínálat belőle, ráadásul az ára is elég borsos (ez gondolom az előbbivel van összefüggésben).
Így aztán, 225/45R17-et kezdtem el keresni, igaz, szélesebb, de ez sokkal népszerűbb méret, így van kínálat is belőle valamint magasabb az oldalfala is.
Nézegettem árakat, olvasgattam teszteket és csak a Fulda-nál kötöttem ki megint. A 155-ön is használtam és nagyon bevált, persze kisebb méretben.
Így aztán a Fulda SportControl mellett döntöttem. Meg is rendeltem 4db-ot, szerencsémre az AutoMax-nak van egy szervízpartnere itt a munkahelynél (www.gumi.hu), ezért kézenfekvő volt, hogy ide kérem. Rendeltem a gumikhoz egy kerékőr szettet is.
Gumi leszedés után kiderült, hogy két felnit görgőzni is kellene. Ha már le vannak szedve a gumik, hülyeség lett volna nem megcsináltatni a görgőzést, így meg lett az is csinálva.
Ezek után ajánlottak még egy ingyenes autó átnézést, azt is elfogadtam. Nem kell komoly dologra gondolni (folyadékok ellenőrzése, futómű, világítások stb). A futóműben nem volt semmi, ami nem is meglepő, mivel most lett a fél futómű kicserélve. :) Viszont a fékfolyadék már nagyon rossz minőségű volt a mérőműszer szerint. Szerencsémre azt is elvállalták.
Az első képen, jobb oldalon láthatók a régi gumik, bal oldalon az újak.
Az utolsó képen már ültetés nélkül látható.. hát igen.. pofásabb volt ültetéssel, de nekem többet ér a tudat, hogy biztonságban van az alja, mint, hogy sportos-ültetősen nézzen ki. :)
A szervízben egyébként nagyon kedvesek voltak, miközben dolgoztak a gépen, én folyamatosan az alját vizslattam, hogy találok-e valamit, mikor fel volt emelve. Még ők kérdezték, mikor végeztek, hogy felemeljék-e még az autót, akarok-e még valamit árnézni rajta. :)



Megkapták ma az első ajtó üvegei is ugyanazt az Llumar fóliát mint ami hátul volt, így már szebb az összkép.