Blog
Megérett a gyári akku a cserére. Tibcsi166 cartárs pár hónapot használt EXIDE 74Ah 680A-es ex akkuja került bele ( Ő vett egy nagyobbat a 2.4-be). Már a múlt telet is nehezen viselte, idén nyáron 2 hét állás után alig akarta életre kelteni a vasat.




Porlasztócsúcsok cserélve Bosch 0125-ösre, új rézgyűrűkkel, kiváló Superdiesel csúcsok végre dobozban rohadnak :-)
Nagy kínlódások árán hátsó futómű szilenteket sikerült jó áron beszerezni, váltórudazat burkológumit (AKA cowling), plusz felújított hátsó féknyergeket - amik alapos tisztítás után kaptak egy RO55, majd hőálló ezüst kezelést. Végre van normális légszűrőház alsó rész, meg Ufi szűrő, gyári váltógomb és gumiütközők a motorháztető, csomagtérajtó alá.
Vadonatúj Sachs kuplungszerkezet megérkezett - 25E, és 185/65R14-es gumik is, teljesen időszerű a csere, unom a traktorméretű (eggyel nagyobb) ősgumikat, amik fent vannak.
Denso izzítógyertyák 1007 Ft/db
A kuplungtárcsa már korábban megvolt.


Garanciális javításban korrigálták az elsőre nem annyira sikerült futóműállítást.
Ma a 156 is megkapja a Dinitrol alváz és üregvédelmet. A 145 2éve kapta és nagyon bevált.
Eléggé nehéz kísérletnek tűnt, de pikk-pakk meglett a gyári hátsószárny, Trencsik-Tata, ezzel a lendülettel gyorsan le is fújattam majd kb 2órás művelet volt a felszerelés...A HEKO légterelők meg 1.5 cm levágása után be is kerültek a helyükre, ennyit a méretpontosságról a 21.-ik században...:-)




Tegnap leszereltem az EGR szelepet. Volt benne koksz rendesen. Miután nincs kedvem fél évente tisztogatni, arra az elhatározásra jutottam, hogy ledugózom. Vágtam ki hozzá anyagot. Az EGR szelepet azért megpucoltam, hogy ne koszosan rakjam vissza a helyére.


Hosszú kutakodás után tudtam szerezni GTA felniket, amit ma sikeresen fel is raktunk. Csak egy a baj vége a nyárnak és mehet vissza a 16-os a téli gumikkal.

Mivel az ajtókeretek elég mattak voltak vásárláskor is többször is fekete dekor fóliát ragasztottam rájuk. Ez a fekete fólia kb fél év alatt felhólyagosodott és csúnya lett. Most erőt vettem magamon és lemostam a ragasztómaradványokat felpolíroztam a felületeket és kapott pár réteg matt fekete borítást a gép. Nem is tudom miért nem így kezdtem anno.

