Blog
A futómű szervíz után maradt még koppannivaló. Alapvetően a futóműre koncentráltam, de többszöri, menetközbeni megfigyelés után egyre gyanúsabb volt, hogy nem feltétlenül a futómű az, mert nem akkor koppan, amikor "kellene" :)
Így aknára álltam és alámentem, hogy megmozgassak mindent, ami szóba jöhet, meg azt is, ami nem.. :)
A vizsgálódás eredménye:
Bal oldal, váltótartó bak: a háromból egy csavar (a hátsó), ami egyben egy lemez konzolt is tart, amin van valamilyen érzékelő (de lehet, h a klímának vmi nyomáskapcsolója) nincsen teljesen meghúzva. Alulról "emelve" a bakot, még látszik is, ahogy a bak "füle" elmozdul felfele, a csavar viszont nem..
Jobb oldal, motortartó bak: itt nem véltem laza rögzítő csavart felfedezni, viszont ezt a bakot "emelgetve" irdatlan, fémes kattanás hallatszik.. nem tudom hogy néz ki belülről a bak, de gondolom a gumiágy kikopott és vhogy fém a fémmel érintkezik..
493km, 56,64liter, vagyis 11,5l/100km..
Ez teljesen vegyes volt (város, országút, normális- és "nem normális" autópályahasználat :) )...
Szerencsétlen autó kezdett somogybabodi bennszülöttnek kinézni. Kapott egy fullos takarítást.
Ezeket is érdemes néha megnézni és kitakarítani én ma meg is tettem. Végül is nem kerül semmibe, csak a pár óra munkába és még jót is tesz az autónak.
A horvátországi kirándulás után elérkezett az olajcsere ideje és meg is történt. Olaj és minden egyéb szűrő cseréjével együtt, amit ilyenkor cserélni kell. Egy éjszaka ácsorgás a műhelyben, hogy a régi olaj mind eltávozzon és utána jöhet a finom friss olaj és a szűrők.
A féléves pihenőnek éppen, hogy vége és újra álldogálás következik a kinyomócsapágy hibájából, de szerencsére a szerelőm vállalta a sürgősségi javítást és így el tudtam indulni Horvátországba. Egy laza 3000km-re tettem próbára az új kuplung szerkezetet és működik. :)
Gyönyörű szombati napra ébredtünk. Ezennel készen lett Alfuszra a ZENDER kit teljesen most már felnik is megvannak :)

Volt egy kis időm, kedvem volt valamit barkácsolni. Gondoltam ejtsünk meg egy EGR karbantartást. Gondoltam sosem volt még tisztítva, biztos kormos, bár problémát eddig nem tapasztaltam. Húzott is a kocsi, nem torpant, de mégis menjünk elébe a későbbi problémáknak.
A tanulság: Kevés szerszámmal ne állj neki ilyeneknek.
A művelethez kell 8-as, 10-es és 13-as kulcs. Na nekem van sokféle szerszámom, de villáskulcsból ilyen méret nincs, csak ez az univerzális, állítható, ami sok mindenre jó, de erre pont nem. Csillagkulcsból sincs ilyen méretű. Úgyhogy már a motortakaró levételével is megszenvedtem, le sem írom, hogy hogyan. :S
Ezután jött a 8-as kulcs hiánya. Öcsém mondta, hogy ahol a motorjait tartja, van dugókulcs készlet. Nosza átgurultam oda, s pikk-pakk lekerült az EGR szelep. Annyira nem volt kormos, de azért volt mit tisztítani rajta. Megtettem, visszaraktam, minden ok.
1 nagy tanulság azért van: be kell szereznem egy ilyet: http://bit.ly/Qw46xI
Már folyamatban van :)
Képek nem készültek, de a leszerelést ezen videó tanulmányozása után csináltam: http://www.youtube.com/watch?v=1go_PUmx0WE
Remegett a jobbos külső tükör. Többeknek volt már hasonló problémája. A tükörlap sarkát benyomva a másik oladalon alá lehet nyúlni és ki lehet pattintani. A műanyag konzolra rá van ragasztva a tükörlap. A fele elvált, ezért remegett. Leszedtem a maradékot, és adtam neki új ragasztót. Most sem tökéletes (egy kicsit most is remeg) de bőven a vállalható határon belülre került.
Sikeresen átléptük a 200.000-et és ennek örömére mindjárt meg is ejtettem egy nagyobb szervizt. Komplett vezérlés, ilyen-olyan görgők és ehhez kapcsolódó apróságok, tömítések, vízpumpa, ez-az... ripsz-ropsz meg is volt a 200 000 forintban is :) Lényeg, hogy minden klappol. Már csak egy gyertyaszettel kellene megajándékozni a kicsikét... elég jól bírják a 100e km-re garantált NGK-k, de nem akarom ezt sem húzni a végtelenségig :)
Szóval ez a következő program.