Blog
Már említettem a 156 topicban is, hogy érdekes hangot hallani hátulról / jobb oldalról.
Akkor jelentkezik, mikor pl. egy nagyon enyhén mélyebben fekvő csatornafedélen áthajtok.
Olyan hang, mintha teljes tenyérrel ráütnék egy kartondobozra. (Ezt a hangot német fórumokon is többen így fogalmazták meg.)
Úgy tűnik igazából nem is "belehajtáskor", hanem éppen a csatornafedél elhagyásakor jön a puffanás. A lengéscsillapító a legvalószínűtlenebb, ezeket bemérettem, illetve cseréjük másnál sem hozott javulást.
Sokan emlegetik (szokás szerint német fórumokon) a kerékagy tartójába préselt szilentet. Szóba került még a toronycsapágy, de ez nem olyan valószínű.
Ha esetleg valakinek volt már ilyen problémája és tudja a megoldást, szóljon!
Hosszlengőkarokat és ezeket a szilenteket mindenképpen akarok cseréltetni. Azon viszont gondolkodom, hogy egyből keresztlengőkarokat is vegyek-e. (Illetve stabrudat is... Ez esetben komplett lenne a felújítás.)
A hátsó rugók cseréjén is gondolkozom. Van egy olyan érzésem, hogy minimálisan jobban ül az autó hátulja, mint kéne. (Ez további 15-20eFt-ot jelentene.)
Minden észrevételt és javaslatot szívesen fogadok!
Update: Megrendeltem hátulra a lengőkarokat és a szilenteket. Ennyit igazán megérdemel az autó 200K-nál.




Selenia 20K Alfa Romeo 2 liter utántöltögetni. Eddig az olajcsere óta, 2 litert evett meg.
Megdöglött, cellazárlat cca július 20-án, persze viharban, persze nem a garázsban, hanem pár kerülettel odébb fizetős parkolóhelyen. Lett bele úja hiperVarta.
2012. 08. 29 - én jöttem haza a vassal Belgiumból. Ugyanis a két hónappal ezelőtti átvételnél nem nagyon volt időm, különösebben semmire, menni kellett. Az eladót azért megeskettem, hogy ugye nem fog cserben hagyni? :) Kifelé menet vettem észre, hogy a vízhőfok nem nagyon akar feljebb menni 70-75 foknál. Ok. Fasza. Még egy meglepetés.....Németország közepén elfogyott a bal első fékpofáról a ferodol. Hurrá! Odaértem Belgiumba, ott felrakattam új első betéteket (140€).
A lényeg, h most van egy kis időnk "egymásra". Megejtettem a nagyszervízt is, amit két hónappal ezelőtt kellett volna, csak hát akkor nem volt rá idő. Km: 161200
Lista:
2db első féktárcsa (Jurid, 284mm)
2db hátsó féktárcsa (Jurid)
első-hátsó fékbetétek
termosztát (EPS)
összes szűrő (csak MANN filter)
vezérlés (feszítők, görgők, szíj, vízpumpa -- Gates, Ruiville)
hosszbordás szett (feszitő, görgő, szíj -- Ruiville)
motortartó bak (felső kutyacsont, hátsó-alsó)
olaj (Selenia Wrd 5-40)
És a piszkos anyagiak.... anyagköltség: 164000 Ft + szerelés 25000 Ft = 189000 Ft
Így most teljesen rendben van az autó, így már tudok benne bízni! Az autó beállt fóliázásra is (Rs-shark hővédős), így már a nap sem melegít üvegen át + elegáns fekete ablakai vannak!!! Természetesen műbizonylattal! Egy itteni írás alapján pedig kicseréltem a nem világító műszerfalizzókat.
Továbbá kapott még két darab használt gumit hátra, csak két hónapra kell, utána mennek fel a téliek.
2db használt Michelin: 8000 Ft volt szereléssel (szerintem ajándék)
Beújítottam továbbá 4db 205/55 16" Kumho téligumit is (80000 Ft)
Végszónak h mennyit is költöttem az autóra (meg később én is vissza tudom nézni:)
Nagyszervíz szereléssel együtt: 189000,-
Két darab használt abroncs: 8000,-
4 db Kumho téli: 80000,-
Fóliázás: 45000,-
322000,- a vége :)
Hamarosan jönnek a fotók is!
Kezdjük az elején..... 2012. 07. 06- án vettem át az autót, 155400 km-rel óra szerint. Rétegvastagság mérés szerint az autón teljesen gyári fényezés van mindenhol, itt-ott látszik egy két kisebb kavicsfelverődés. Két első gumi rendben van/volt, a hátsók cserések. Amit észrevettem az az, hogy a középkonzol óráinál mintha nem világítana, egy -két izzó. Sebaj!
Az akkumulátor megadta magát, már furcsa volt, hogy itthon nehezebben indult a megszokottnál, a közeli városba bementem, ott kb 3X megálltam, de mire negyedjére indulni akartam haza, már nem indult be. Nem akartam nagyobb bajt csinálni, így inkább hazahuzattam magam, feltöltöttem az akksit, de 2 indítás után ismét nem indult be- ez már csere lesz. Épp akciós volt a 45ah-s BOSCH akkumulátor, így azt vettem bele 19500Ftért. Azóta tökéletesen indul. (zárójelben megjegyezném, hogy az előző tulaj csak 45ah tett bele, ami 2006 évjáratú volt, tehát egész sokáig bírta az is)
Ezzel egyidőben a jobb első tompított világításom is kialudt, hiába cseréltem fel a baloldalival, az az égő bal oldalt világított, jobb oldalt nem, gondoltam, hogy nagyobb a baj egy izzócserénél. Elmentem az autóvillamossági szerelőhöz, kimérte, és azt mondta, hogy át kell nézni az egész vezetékelést, mert valószínű, hogy szálszakadt (ez 5-6 órás munka lenne). Mikor meglátta, h milyen égő van benne, azt javasolta, hogy nézzük meg egy "normális" égővel is. Láss csodát, a Bosch égővel világított, és a csatlakozóba is lett áram (pár perccel azelőtt nem volt) Tehát megúsztam egy égőcserével. 3000 Ft 2db Bosch izzó+ munkadíj.
Ha már itt vagyok, gondoltam nézzünk rá a légzsák visszajelzőre is, hogy miért világít már egy ideje. (sajnos az én kkl kábelem nem fér hozzá, csak a motor elektronikához).
3 hibakódot hozott ki: jobb oldali oldallégzsák szakadt csatlakozás, jobb oldali függönylégzsák túl magas feszültség és bal oldali függönylégzsák túl magas feszültség. Hibatörlés után csak egy maradt fent, a bal oldali függönylégzsák hibája. A szerelő azt mondta, hogy kb 2 órás munka lenne széptkapni a kárpitokat, és megkeresni a csatlakozót. Ebbe nem mentem bele, mert időm sem volt rá, és gondoltam először itt utánakérdezek a dolognak, és szerencsére aranytl cartárs blogjában megtaláltam az elméleti megoldást a problémámra, amint lesz időm, megkeresem azokat a csatlakozókat. Még jó hogy nem álltunk neki az utastérben keresni, mert kiderült, hogy a csomagtartó jobb oldalán van mind 2 oldali függönylégzsák csatlakozója.
A kiolvasás 3500Ftba került
Ahogy időm engedte lassan elkészültem a garázs belsejével is, szép alfa piros színt kapott, majd szeretnék rá egy nagy Alfa jelet, és egy Alfa Romeo feliratot is.





Ismét ellátogattunk Kiskunlacházára a gyorsulási versennyel összekötött klubbos találkozóra.
Már az odaút is izgalmasan telt, mert a Dunán komppal keltünk át. Fehérvártól rettenetes utakon mentünk. A 62-es még a balkáni jelzőt sem érdemli meg. Mély nyomvályú, felpúposodott út, kontár javítások, letört szél. A 80-as tempó már életveszélyes. A Spiderrel gyakorlatilag csak úgy lehetett haladni, hogy a bal kerék a szaggatotton, a jobb pedig a sáv közepén lévő púpon volt, különben folyamatosan leért volna az alja. Szerencsére nem volt nagy forgalom. Háromszor így is leért.
A Dunán átkelve csak rosszabb lett a helyzet. Ennyire töredezett aszfaltot még nem láttam.
A találkozón meglepően sokan voltak. Ahogy tavaly, az idén is mentem egy kört az Alfás fél órában. Sok őrült autóst és autót lehetett látni a gyorsulók közt. A legjobban a szárazjéggel hűtött cooleres valami tetszett. A hangzavar és a koromfelhő óriási. Az égett gumi illatát még másnap is éreztem.
Mivel tavaly korábban hazamentem és nem volt esélyem se a kupára, ezért most tovább maradtunk. Aztán szólítottak a döntőre, ahol az első előfutamot megnyertem vmaast 164-e ellenében. Nagyon egyformán ment a két vas, mindkettő 2.0TS motoros. Nekem a rajtolás sikerült jobban, az döntött. A végső ellenfél egy gázolajos Mito volt, bentről simább győzelemnek tűnt, mint a 164.
Szóval elsők lettük a kategóriánkban.
Hazafelé az M8 hídját érintettük, így egy darabon emberhez méltó utakon is mehettünk. A 62-es örökre bevésődött, soha nem megyek arra.
Csak itthon vettük észre, hogy a trófeán tavalyi dátum van.








Alkatrészek esztergáltatása, de még nincs mind kész. A motor pedig úgy nem fér el ahogy elsőnek terveztem, szóval fordítás. :)




Meguntam, hogy kopog és nyüszög az első futómű így megcsináltattam, minden ki lett elől cserélve.
A legtöbb alkatrész FASTORIGINAL márkájú, ez alól csak a stabkarok és stabrúd képeznek kivételt azok RUVILLE márkájúak. A FASTORIGINAL egy új olasz márka, tehát én vagyok a kísérleti nyúl, ha beválik arról is tudni fogtok illetve az ellenkezőjéről is. Annyira új, hogy interneten hiába kerestem vele kapcsolatos tapasztalatokat. Az anyagköltség 80 ezer Ft alatt állt meg kicsivel.
Jövő héten még be kell állíttatnom a futóművet aztán remélhetőleg élvezem a kopogás és nyüszögésmentes suhanást.