Blog

>> EseményRoll1983 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8v // 2014-02-01

Eltelt egy újabb év, ez már a harmadik közös. 44000 kilométer van a hátunk mögött, ebben az évben elég kevés (11000 km) került bele, mert nyáron inkább két keréken közlekedtem. Az autó továbbra is tetszik, cserét elnapoltam, még marad nálam, nagyon hozzám nőtt.

>> SzervizDieselManiaco(NagyVad) // Alfa 145 1.9 TD // 2014-02-01

Stabilizátor "pálca" J-B Első 3197Ft/2Db
Kormány összekötő J Külső 3086Ft (Ruville)
Kerékcsapágy J Hátsó 12000Ft
80w90-es váltóolaj 2L 3042Ft/2L
Hátsó teló J-B bontott 4000Ft/2Db
Ablaktörlő kormánykapcsoló 2000Ft
Összesen:27325Ft
Ami még hátravan: Első motortartó,első váltótartó,ABS problémák megszüntetése.Innen onnan olajszivárgások megszüntetése.A kilométer futás annyi amennyit egy TDi nem megy el motorgenerál nélkül:D a Képen látszik

>> Eseménykiko // Alfa 156 2.0 JTS sport pack // 2014-02-01

Tulestünk egy olyajcserén. Liqui molly olajat tettem bele 10w60at és a 2.4 jtd olajszűrőjét.. gond nélkül felfér és mennyivel többet szűr a méretéből kiindulva. Műszaki okok miatt cseréltem egy kinyomo csapágyat - kuplungom jo még. Meg egy ac-t cseréltem teljesítmény ingadozás közbe. Készültek képek amikből megosztok most egyet kettőt.

Tiszta a motorom. minden 10e olajcserénél alapos motormosás - az olajhoz 7,5dl gázolajat öntök és hagyom 10 percet járatni. majd olaj le és patyolat a motor. kipufogó szelepek is szépek, a szivo oldalé is. kevés kartergáz van jelen így kevés a kosz a pillangószelepen is.. ezt is takarítom 10e-ként. csak 100-as benzinnel járok, platina gyertya oké, első indulás előtt 30mp melegítés.. Happy minden

 
>> AutóápolásZsifi sw // Alfa 159 sw 2.0 Jtdm // 2014-01-25

Az első mosásnál szembesültem, hogy a 159 sw-t nagy autónak tekintik, így 10%-al többe kerül a mosás. :)

>> SzervizPeta74 // Alfa 166 2.5 v6 // 2014-02-01

Sajnos a legrosszabbkor meg adta magát a fűtőmotorom égett szag meg füst ! :( Gyors utánjárás jó pár telefon nem lehet kapni bontottat úgy mond elég kelendő alkatrész a 166-osoknál de azért mindig van egy köszönet érte Mareknak aki még házhoz is szállíttatta a kialkudott összegért.Akkor most jön a fekete leves a cseréje nem egyszerű feladat de hála a szerelőmnek a kitartásért ki lehet cserélni úgy, hogy nem kell elengedni a klímagázt sem.Nagyon szűk a hely jó pár dolgot le kell bontani de azért meg lehet csinálni, csak a kezdet nehéz.A nagy ijedtségre kapott két új ablaktörlő lapátot.

 
>> SzervizZsifi sw // Alfa 159 sw 2.0 Jtdm // 2014-01-31

Tegnap megtörtént az első szerviz revízió. Az autó szervizkönyvében a 140 ezres szerviz elvégezve, de a tapasztalat szerint max egy új szíjat és friss olajat kapott. Mivel lábon jött Magyarországra, így nem kockáztatok, fizetés után megyünk Z mesterhez.
Jelenleg a computer szerint (is :) ) 148 ezer van benne, úgymond tiszta lapokkal szeretném indítani a 150 ezredik kilométert, így túlesünk pár folyadék cserén is...
Két hátsó stabpálcából a baloldali már kopog, ezért cserélve lesznek.
Várható költség: remélem 100.000 alatt megáll... :)

121.000 Forint lett a vége, cserélve lett:
- 1 db stabpálca
- komplett vezérlés
- váltóolaj
- motorolaj
- sok sok szűrő :)

Ma este megvolt az időszkos kisszervíz, most értem haza.

1) olajcsere
olaj: SELENIA SAE WR PE (Pure Energy) 5W-30 ACEA C2 FIAT 9.55535-S1 - 1. fotó
olajszűrő: HENGST E46H D126 - 2. és 3. fotó, régi olajszűrű - 4. fotó
feltöltési mennyiség: 4,6 Liter
előző olajcsere: 2013.01.25.
akkori óraállás: 135 706 km
jelenlegi óraállás: 149 534 km
futott km: 13 828 km
eltelt idő: 370 nap

2) váltóolajcsere
szükséges olaj: TUTELA CAR MATRYX SAE 75W-85 API GL-4, ALLISON C4, ZF E-ML 06 FIAT 9.55550 - 5. fotó
feltöltési mennyiség: 2,3 Liter
előző olajcsere: még nem volt, csak utántöltés

3) levegőszűrő
FIL HPU 4431 - 6. és 7 fotó, régi szűrő - 8. 9. 10. fotó
cserélve volt 2012.01.28-án
akkori óraállás: 122 323 km
csereintervallum: 40 000 km
jelenlegi óraállás: 149 534 km
futott km: 27 211 km
eltelt idő: 733 nap

A nyáron pótoltam a hiányzó kavicsfóliákat. Sajnos elöl átragasztottam vele két elemet (hosszabb volt a fólia, mint a gyári méretű), ezért az elemek illesztésénél ott megszorult a kosz. Ez abból a szempontból is problémás, hogy így ott a nedves sár, hólé, nem igazán szárad ki, mosáskor nem jön ki - 11. fotó.
Ez idővel kikezdi a lemezt, úgyhogy most egy schnitzer-rel orvosoltam a korábbi hibámat - azaz elvágtam a fóliát az elemek végeinél, ahol még ragadt, valamint kiszedtem a koszt.

Természetesen mind a szervízintervallum, mind az olajcsere periódus nullázva lett - 12. fotó.

A végén még ránéztünk két dologra.
Fagyálló bemérés: - 17 fokig jó. Nem a legjobb, de majd be lesz állítva (Csabinak éppen nem volt a műhelyben megfelelő fagyállója)
Generátor töltés: 13,9-ig ment fel felkapcsolt fényszórókkal.

A piszkos anyagiak:
olaj:14 590 Ft / 5 liter
olajszűrő: 2 425 Ft
levegő szűrő: 4 490 Ft
váltóolaj: 6 450 Ft / 2 liter
OSRAM Night Braker Plus tompított izzó: 4 850 Ft
Munkadíj: 4 000 Ft

 
>> Szerviz6UR20 // Alfa 156 1.6 T.S // 2014-01-30

Azt vettem észre a mostani napi első indításnál h furcsa zaj (búgás) jön a motortérből 2-3 mp-ig és ez 2-3 alkalommal megismétlődött minden indításnál egyre erősebben és egyre hangosabban. Aztán ma mikor mentem az autóhoz kisseb folt volt a jobb eleje alatt, kiderült h egy bilincs fellazult és engedett a szervó folyadék. Gyorsan vettem belevalót és megszűnt minden zaj, egészséges lett az autó :) Pedig vmeik nap megnéztem és akkor még a minimumon volt a nívó most meg már el sem érte az olaj, de már akkor is volt hangja. (tanulság: legyen ez a szint is mindig maximumon.)

 

Egy évet bírt a SWF ablaktörlő így ismét váltottam most Champion Easyvision került fel a Giu-ra és a Pandára is kíváncsi vagyok ez meddig bírja....
Még a tél elején feltűnt egy apró koppanás jobb elölről meg is lett a bűnös az alsó gömbtámasz személyében így az is cserélve lett Sidem márkájúra (by Unix)! Most került fel a palettájukra szerencsére így nem kellett komplett lengőkart vennem...

>> Szerviztipoatti // Alfa GT 1,9 Mjet 16V Distinctive // 2014-01-30

Gyönyörű GT-nk elég sokáig állt a korábbiakban elvégzett szépészeti beavatkozások miatt. Még nyáron, a lerakása előtti utolsó nagyobb úton megszólalt halkan a jobb hátsó kerékagycsapágy, mely az elmúlt egy hónap alatt ( mióta újra használjuk ) karakteres morgássá alakult. A "szokásos", felső lengőkar szilent-sound is hallhatóvá vált az utóbbi napok kemény mínuszaiban. EDDIG. SKF csapágy került a régi helyére, a lengőkarok pedig át lettek szilentezve. Mindez Zé. mester műhelyében került ( szokásos módon ) kivitelezésre.

Le fogom írni, nem szerénykedem: érzetre tényleg olyan, mintha újszerű lenne az autó. A legjobb állapotúak között van hazánkban - HIBÁTLAN és GYÖNYÖRŰ.

Ide kell írnom Zé. szavait: ha GT-t keresne magának, gondolkodás nélkül az enyémet venné meg. Ennél jobb vélemény szerintem nincs. UFF.

ELADÓ.