Blog
Eltelt egy újabb év, ez már a harmadik közös. 44000 kilométer van a hátunk mögött, ebben az évben elég kevés (11000 km) került bele, mert nyáron inkább két keréken közlekedtem. Az autó továbbra is tetszik, cserét elnapoltam, még marad nálam, nagyon hozzám nőtt.




Stabilizátor "pálca" J-B Első 3197Ft/2Db
Kormány összekötő J Külső 3086Ft (Ruville)
Kerékcsapágy J Hátsó 12000Ft
80w90-es váltóolaj 2L 3042Ft/2L
Hátsó teló J-B bontott 4000Ft/2Db
Ablaktörlő kormánykapcsoló 2000Ft
Összesen:27325Ft
Ami még hátravan: Első motortartó,első váltótartó,ABS problémák megszüntetése.Innen onnan olajszivárgások megszüntetése.A kilométer futás annyi amennyit egy TDi nem megy el motorgenerál nélkül:D a Képen látszik

Tulestünk egy olyajcserén. Liqui molly olajat tettem bele 10w60at és a 2.4 jtd olajszűrőjét.. gond nélkül felfér és mennyivel többet szűr a méretéből kiindulva. Műszaki okok miatt cseréltem egy kinyomo csapágyat - kuplungom jo még. Meg egy ac-t cseréltem teljesítmény ingadozás közbe. Készültek képek amikből megosztok most egyet kettőt.
Tiszta a motorom. minden 10e olajcserénél alapos motormosás - az olajhoz 7,5dl gázolajat öntök és hagyom 10 percet járatni. majd olaj le és patyolat a motor. kipufogó szelepek is szépek, a szivo oldalé is. kevés kartergáz van jelen így kevés a kosz a pillangószelepen is.. ezt is takarítom 10e-ként. csak 100-as benzinnel járok, platina gyertya oké, első indulás előtt 30mp melegítés.. Happy minden




Az első mosásnál szembesültem, hogy a 159 sw-t nagy autónak tekintik, így 10%-al többe kerül a mosás. :)
Sajnos a legrosszabbkor meg adta magát a fűtőmotorom égett szag meg füst ! :( Gyors utánjárás jó pár telefon nem lehet kapni bontottat úgy mond elég kelendő alkatrész a 166-osoknál de azért mindig van egy köszönet érte Mareknak aki még házhoz is szállíttatta a kialkudott összegért.Akkor most jön a fekete leves a cseréje nem egyszerű feladat de hála a szerelőmnek a kitartásért ki lehet cserélni úgy, hogy nem kell elengedni a klímagázt sem.Nagyon szűk a hely jó pár dolgot le kell bontani de azért meg lehet csinálni, csak a kezdet nehéz.A nagy ijedtségre kapott két új ablaktörlő lapátot.


Tegnap megtörtént az első szerviz revízió. Az autó szervizkönyvében a 140 ezres szerviz elvégezve, de a tapasztalat szerint max egy új szíjat és friss olajat kapott. Mivel lábon jött Magyarországra, így nem kockáztatok, fizetés után megyünk Z mesterhez.
Jelenleg a computer szerint (is :) ) 148 ezer van benne, úgymond tiszta lapokkal szeretném indítani a 150 ezredik kilométert, így túlesünk pár folyadék cserén is...
Két hátsó stabpálcából a baloldali már kopog, ezért cserélve lesznek.
Várható költség: remélem 100.000 alatt megáll... :)
121.000 Forint lett a vége, cserélve lett:
- 1 db stabpálca
- komplett vezérlés
- váltóolaj
- motorolaj
- sok sok szűrő :)
Ma este megvolt az időszkos kisszervíz, most értem haza.
1) olajcsere
olaj: SELENIA SAE WR PE (Pure Energy) 5W-30 ACEA C2 FIAT 9.55535-S1 - 1. fotó
olajszűrő: HENGST E46H D126 - 2. és 3. fotó, régi olajszűrű - 4. fotó
feltöltési mennyiség: 4,6 Liter
előző olajcsere: 2013.01.25.
akkori óraállás: 135 706 km
jelenlegi óraállás: 149 534 km
futott km: 13 828 km
eltelt idő: 370 nap
2) váltóolajcsere
szükséges olaj: TUTELA CAR MATRYX SAE 75W-85 API GL-4, ALLISON C4, ZF E-ML 06 FIAT 9.55550 - 5. fotó
feltöltési mennyiség: 2,3 Liter
előző olajcsere: még nem volt, csak utántöltés
3) levegőszűrő
FIL HPU 4431 - 6. és 7 fotó, régi szűrő - 8. 9. 10. fotó
cserélve volt 2012.01.28-án
akkori óraállás: 122 323 km
csereintervallum: 40 000 km
jelenlegi óraállás: 149 534 km
futott km: 27 211 km
eltelt idő: 733 nap
A nyáron pótoltam a hiányzó kavicsfóliákat. Sajnos elöl átragasztottam vele két elemet (hosszabb volt a fólia, mint a gyári méretű), ezért az elemek illesztésénél ott megszorult a kosz. Ez abból a szempontból is problémás, hogy így ott a nedves sár, hólé, nem igazán szárad ki, mosáskor nem jön ki - 11. fotó.
Ez idővel kikezdi a lemezt, úgyhogy most egy schnitzer-rel orvosoltam a korábbi hibámat - azaz elvágtam a fóliát az elemek végeinél, ahol még ragadt, valamint kiszedtem a koszt.
Természetesen mind a szervízintervallum, mind az olajcsere periódus nullázva lett - 12. fotó.
A végén még ránéztünk két dologra.
Fagyálló bemérés: - 17 fokig jó. Nem a legjobb, de majd be lesz állítva (Csabinak éppen nem volt a műhelyben megfelelő fagyállója)
Generátor töltés: 13,9-ig ment fel felkapcsolt fényszórókkal.
A piszkos anyagiak:
olaj:14 590 Ft / 5 liter
olajszűrő: 2 425 Ft
levegő szűrő: 4 490 Ft
váltóolaj: 6 450 Ft / 2 liter
OSRAM Night Braker Plus tompított izzó: 4 850 Ft
Munkadíj: 4 000 Ft












Azt vettem észre a mostani napi első indításnál h furcsa zaj (búgás) jön a motortérből 2-3 mp-ig és ez 2-3 alkalommal megismétlődött minden indításnál egyre erősebben és egyre hangosabban. Aztán ma mikor mentem az autóhoz kisseb folt volt a jobb eleje alatt, kiderült h egy bilincs fellazult és engedett a szervó folyadék. Gyorsan vettem belevalót és megszűnt minden zaj, egészséges lett az autó :) Pedig vmeik nap megnéztem és akkor még a minimumon volt a nívó most meg már el sem érte az olaj, de már akkor is volt hangja. (tanulság: legyen ez a szint is mindig maximumon.)
Egy évet bírt a SWF ablaktörlő így ismét váltottam most Champion Easyvision került fel a Giu-ra és a Pandára is kíváncsi vagyok ez meddig bírja....
Még a tél elején feltűnt egy apró koppanás jobb elölről meg is lett a bűnös az alsó gömbtámasz személyében így az is cserélve lett Sidem márkájúra (by Unix)! Most került fel a palettájukra szerencsére így nem kellett komplett lengőkart vennem...




Gyönyörű GT-nk elég sokáig állt a korábbiakban elvégzett szépészeti beavatkozások miatt. Még nyáron, a lerakása előtti utolsó nagyobb úton megszólalt halkan a jobb hátsó kerékagycsapágy, mely az elmúlt egy hónap alatt ( mióta újra használjuk ) karakteres morgássá alakult. A "szokásos", felső lengőkar szilent-sound is hallhatóvá vált az utóbbi napok kemény mínuszaiban. EDDIG. SKF csapágy került a régi helyére, a lengőkarok pedig át lettek szilentezve. Mindez Zé. mester műhelyében került ( szokásos módon ) kivitelezésre.
Le fogom írni, nem szerénykedem: érzetre tényleg olyan, mintha újszerű lenne az autó. A legjobb állapotúak között van hazánkban - HIBÁTLAN és GYÖNYÖRŰ.
Ide kell írnom Zé. szavait: ha GT-t keresne magának, gondolkodás nélkül az enyémet venné meg. Ennél jobb vélemény szerintem nincs. UFF.
ELADÓ.