Blog

>> Eseményjuhaszgabor // Alfa Spider / GTV JTS Medio // 2014-01-22

Elhoztuk Székesfehérvárról az autót, regisztrálva lett Magyarországon. A hazaút egy élmény volt, eszméletlen hogy húzza ezt a nagy kasztnit ez a "kis" motor. Viszont nem melegedett 70 fok fölé a motor, ez termosztát hibára utal. Na de ezen kívül az első 100km zökkenőmentes volt, teljes a boldogság!

 
>> EseményKickass // Alfa 156 1.8TS // 2014-02-07

Ma érkezett egy jobb hátsó ajtó kéderekkel üveggel mindennel. Beszerelésre vár. A lenti képből kiderül miért volt rá szükség. A költség a futárt is tartalmazza (az azért elég jó nem? :D).

 
>> Szervizalfaszabi // Alfa 156 2.0TS SW // 2014-02-07

Csomi ajtó telo csere!

 
>> Szervizmreni // Alfa 166 2.4 20v jtd // 2014-02-06

Egyik nap a városi ügyintéző túra során észrevettem,hogy nehézkesen forgatta meg a motort az önindító indításnál... gyorsan rámértem multiméterrel,járó motorral alapjáraton 12,5v fordulaton 12,9.... szóval hamarosan aktuálissá válik egy fincsi generátor felújítás is,csak hogy ne legyen unalmas az élet... :D

 
>> Szervizmreni // Alfa 166 2.4 20v jtd // 2014-02-06

Az autó megvétele után nem sokkal vibrálni kezdett a jobb első xenon.
Gondoltam biztos izzó probléma lehet,rendeltem is gyorsan egy pár Osram-nak hirdetett d1s izzót.
Be is raktam őket jó is volt kb 10 napig... ekkor kialudt a bal oldali.
Kiderült,hogy a vezérlő hibásodott meg,gondoltam oké semmi gond nem mai darab,előfordul az ilyen.Ideiglenes megoldásként megcseréltem a két oldali vezérlőt.
Ez után jött a meglepi,amikor is elmentem dabasra a nyári gumikért és hazafelé feltűnt,hogy nem világít a tompított...egyik sem...
Kezdett sötétedni így ne volt más választás,mint helyzetjelző ködlámpa kombóval megtenni a maradék 90km-t sötétben,egy élmény volt...
Másnap elkeztem kutakodni,hogy hol mennyiért lehet új vezérlőt venni,elég horror árakkal dobálóztak,de találtam egy céget (dt-xenon.hu) akik foglalkoznak felújítással is.Már majdnem postára adtam a két vezérlőt,amikor egy ismerősöm egy debreceni úriemberre hívta fel a figyelmem.(ecudoctor.hu)
Telefonos egyeztetés után még aznap elvittem hozzá a két modult bevizsgálásra,másnapra meg is volt a diagnózis,mi szerint az utángyártott (osramnak hirdetett, valójában kínai) izzók okozták mindkét vezérlő vesztét.... ez egy kicsit meglepett.
Viszont a jó hír,hogy a dt-xenon 25ezer/db ért vállalta volna a felújítást a debreceni srác pedig 18ezer forintot mondott,de nem lett tökélestes így más megoldást kell találni.
Most rendeltem két (elméletileg eredeti) Osram xenarc silverstar D1S izzót....
nem olcsó... de ez egy ilyen "sport" :D

 
>> EgyébAetK // Alfa 156 1.9 JTD Mjet 16V // 2014-02-05

2013 novembereben eljott az ideje a 156-osnak, egy volt biztos, hogy az 1,9 jtd mjet motor legyen es lehetoleg egy kesei darab.

Csak az erdekelt, hogy rendben legyen muszakilag, nem szamitott, hogy milyen kivitel. Hozzateszem, full dilettans vagyok, igy hat mikor megtalaltuk, gyerunk szakemberhez. Tatabanyan a Rieglereknel atnezettem, hibakod zero, uzemanyag korrekcio kozel a tokeleteshez, minden mukodik. Bal elso futomuvel kell foglalkozni, fekbetetek es elso tarcsak csere, kezifek beragad idonkent es nehany szepeszeti dolog azert akad, de ezt leszamitva rendben van a kislany. Ora szerint 144,900 km, kb. igy is nez ki, de ez ugysem mervado. Abszolut vallalhato, igy hat megegyeztunk es elhoztam.

Ugyanezzel a lendulettel elvittem Geier Robiekhoz Zsambekra. Full vezerles csere, olaj- es szurok csereje (szigoruan Selenia WRD), a valto kicsit pontatlan volt es lotyogott is ezt rendberaktak es kapott friss valtoolajat (Tutela) - ezen mar nem mulik. Az osszes fektarcsa es fekbetet cserelve lett Brembo-ra, le lesz a gond egy idore errol is. A kezifeket is rendberaktak, illetve egy esti uton kiderult, hogy valakinek korabban nem sikerult egy bal elso fenyszoro izzocsere, ugyhogy azt is beallitottak. A futomuvet beken hagytuk egyenlore, mert tavasszal ugyis mennie kell vizsgazni es Robi szerint addig felesleges hozzanyulni - nekunk meg legalabb nem kell kenyeren es vizen elni egy darabig. Hja, aki majmot tart, legyen penze bananra..

Ezutan irany Agostyan, az olaszautobontos sracok, gondoltam, hogy telre veszek lemezfelniket. Mar bepakoltam oket a csomagtartoba, eppen fizetnek, amikor hoppa, egyszer csak elokerult egy szett 15 collos gyari alu, kicsi, occsoert.. nem tokeletes, de khmm.. disztarcsaval egyutt mar dragabb a vas, szoval lemez ki a csomagtartobol, alu be (illetve egy lemezfelnit azert beraktunk, egy emeloszettel egyetemben - viszlat defektjavito spray). Ezt a luxust! Egy szett 15' alu télre, egy szett 16' nyarra.. A felnik amikkel vettem kicsit megviseltek, de nekem ez az igazi classico Alfa felni, mas nem kell ugyhogy rendbetetetem oket, ahogy tudom, mar kaptam tippeket, hogy hova erdemes vinni.

Kimentunk Nagy Pista haveromhoz Bajra - kapott 80%-os Hankook Polar Bear-eket, DOT szam szerint 2011-es gyartmanyuak, a potkerek pedig megkapta az egyik addig fent levo nyarit (egy parat megtartottam, egy parat pedig, amikkel vettem pedig ugyis ki akartam vagni, azok helyett lesz masik). Pista ezuton is koszonom! :)

Mivel valami teszkos miniszonyeg volt benne es telre ugyis akartam gumit, Car Carpit 2000-ektol rendeltunk meretpontosat. Telre gumit, nyarra szovetet gumi taposoval. A gumi tokeletes (meg logo is van rajta), a szovetrol majd kiderul mit tud.

A telre valo felkeszules jegyeben kapott egy kis WD40-et a zsanerokra, illetve egy jeghidegben eltoltott ejszaka utan paromek udvaran sajnos kiderult, hogy az akksi az utolsokat rugja. Kapott egy 72 Ah-as Exide-ot a Lesti Akkutol.

Itt tartunk most - tavasszal azert lesz mit csinalni, de eddig kopp-kopp, semmi komoly, jelenleg 149,800 km-nel jarunk.

Erdekes, hogy a bal elso futomu nyiszogasa elcsendesedett. Lehet, hogy a hideg...? A tolatoradar jelenleg a pittyeges helyett egy cardiac arrest hangjat adja - nem mukodik es bosszant. Meg nem dontottem el, de lehet, hogy kivagom a francba az egeszet, a hatso lokharitot valamikor ugyis fenyezni vagy cserelni kell es amugy sem tetszik a 4 fekete szenzor azon a gyonyoru hatson. Illetve jelentkezett egy alig eszreveheto, enyhe remeges a kuplungot 1-esben lassan felengedve. Csak remelni tudom, hogy erzekcsalodas es nem a kettostomegu. Ugyis kiderul hamarosan.

Mindent szamitasba veve igy 5000 km utan csak annyit tudok mondani, hogy nincs olyan alkalom, amikor ne varnam, hogy beleuljek, imadok ranezni, imadom hasznalni. Ha eppen nincs oka annak, hogy autoznom kell, hat kitalalok valamit. Kenytelen vagyok ilyenkor menni, mert ugye az uzemi homersekletet el kell erni.. :) Nem vagyok egy sportolo, de ettol fuggetlenul a turbot is mindig visszahutom, ha kell. Kriszta is imadja, sot most mar ott tart, hogy tartsuk ugy rendben, hogy ne kelljen soha megvalnunk tole. :)

 
>> Szervizpettinke // Alfa 166 2.0 V6 TB Super // 2014-02-05

közvetlenül a váltócsere után kezdett el rángatni az autó. először csak intenzív kigyorsítás közben volt egy-egy torpanás, aztán végül olyan fokig fajult a dolog, hogy majdnem vezethetetlen lett.

alapos bevizsgálás után kiderült, hogy a) a gyertyahézagok a gyári 7-ről 9 mm-re nőttek (ki tudja, mikor is volt csere, az elmúlt 15e km-ben biztos nem), b) a hátsó hengersornál a szelepdekni-tömítés finoman eresztett a gyertyák felé, így azok olajban fürödtek.

gyertyacsere, deknitömítés, és hajrá München, üzleti út. úgy kb. az első 20 km után kezdett el ismét rángatni az autó, de most csak enyhébben, a kigyorsításkor... mire az 1400 km-ből visszaértem, a rángatás egyfajta állandóan jelenlévő darálássá fajult, a kocsi húzott ugyan, de nem volt az igazi.

tegnapelőtt kiszereltem a gyújtótrafó-tömböt: 3 tekercs van benne, amiből egynek (3-4 hengerek) jelentősen alacsonyabb ellenállása (12,7 kOhm) volt mint a másik kettőnek (14 kOhm). töprengés, honnan szerezzünk másik trafót próbából.
tegnap végül berendeltünk egy új, utángyártottat, és ma reggel ki is cseréltem - van eredmény, az autó visszatalált korábbi önmagához :-)

 
>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2014-02-05

A fordulatszám mérőnél elszállt az alsó izzó, így vettem 10db rizsszem izzót 1.2W. (745Ft)ki kellett cserélnem a felső izzót is mert ahogy kivettem már úgy nézett ki mintha abban is elszakadt volna a szál, csak nem tudom, hogyan tudott világítani még...
így kivettem a Km órát is ott is cseréltem két izzót mert már nagyon el voltak feketedve...

Közben vettem egy flakon STP motor öblítőt (2000Ft), az olajcseréhez készülődve...

>> EgyébAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2014-02-05

Botrány, mennyibe kerül egy olasz autó fenntartása. Vettem két ablaktörlőlapátot meg két H7 izzót (egyelőre tartaléknak, mert még nem égett ki egyik sem), és vagy 3500 forintot otthagytam a boltban. Botrány!

Az is botrány, hogy mennyire megbízhatatlanok az Alfák. H7-et vettem, erre egy helyzetjelző égett ki. (Ebből is van még egy pár a kesztyűtartóban.) Botrány!

>> Tuning és extraKriszo // Alfa 166 2.4 JTD // 2014-02-04

A héten lenéztem a bontóba, akartam már egy vezetőoldali klédert venni, mert egy ponton meg volt szakadva és nagyon idegesítő volt, valamint egy jobb első ködlámpát, mert a hátsó burkolata egy helyen meg van repedve.Nézelődtem és megláttam egy vulkánfekete anyahajóban egy momo bézs bőrt, elektromos memóriás kivitelben.Kis gondolkodás, valamint alkudozás után úgy döntöttem, hogy lecsapok rá, úgyis nagyon rég óta szerettem volna bőrt a vasba.Hazahozatal után rögtön neki is álltam letakarítani leápolni a bőrt.

Nagyon örülök szerintem nagyon jó lett, a kléder is ki lett cserélve ködöst viszont nem volt, lehet újat veszek majd.

Következő a kormány és váltógomb újrabőrözés lesz, bár még filózok a fabetétes kialakításon:)