Blog
Sikerült egyik ismerősöm által szerezni 4 db nagyon jó állapotú gyári 15" alufelnit szinte tökéletes állapotban.
Ma vegre visszakaptam a fekete szepseget egy kisebb mutet utan ujra tokeletesen, Sajnos nekem is szembesulnom kellett a 159-esek egyik tipushibajaval, a kormanymu problemaval. Mivel felujitani nem erte volna meg, ezert cserelve lett. Mint tudjatok egy uj kormanymu igen csak huzos dolog, de nagy szerencsemre megtalaltam Alexeket az Alfariumnal, es Ok talaltak nekem egy tokeletes bontottat toredek aron. Azota ujra tokeletes a jargany futasa, es ezekutan mar nem is viszem mashova az automat csak hozzajuk!
Azert persze, ha mar naluk volt a gep, egyuttal megtortent az olajcsere, egy kis turbo mosas, es a szokasos komputeres vizsgalat. Most talan tavaszig mar nem lesz semmi, mikor is majd kap egy kis kulso gondoskodast (karcok javitasa, uj emblemak, polir, stb.) Termeszetesen ezt is Alexek fogjak csinalni, masra nem is biznam!
precízebb lett az új váltó (ami egy 3.0 V6-é volt, az 1-es egy hangyányit hosszabb benne, de egyébként minden ugyanaz).
megy az autó, ezerrel. így összehasonlítva, a régi difiben volt egy löttyenés is, ami most eltűnt.
a szívósor feletti vákumcsövek közül az utolsó, még nem cserélt darab is elrepedt, este gyorsan szabtunk másikat a helyére - visszatért az egyenletes alapjárat.
volt futőműállítás is, a váltócseréhez meg kellett bontani mindent, meg amúgyis kellett volna, a félrenyalt nyári gumikból ítélve.
A tegnapi napon került hozzám az "új" vas. Egy gondos tulajtól vásároltam . (DonPimpa)
Most kezdődik az ismerkedés és az alakítgatás.


Ma felkerültek az új téli gumik is.
Vredestein Wintrac Xtreme S
Egyelőre a gyári alufelnire mentek fel 205/55R16-os méretben.
A fékbetétek, féktárcsák rendben vannak.
Azt tervezem, hogy nyáriból is kap majd újakat, csak meg nem döntöttem el, hogy 16 vagy 17 colosat.
A nyáriakat itt árulom.







Véééégre! Teljesült egyik álmom, sikerült vennem 4 db 17"os TI felnit (köszönöm ezúton is Seriff cartársnak az üzletet!).
Tavaly eladtam a 16"-os Rial felniket, így a költséget azalapján írtam be, hogy mennyit kellett erre ráfizetnem.


Volt egy kis időm,így átnéztem a gépet,összeállítottam egy újabb "hibalistát" amit mihamarabb pótolni szeretnék.
-meghalt mindkét oldali xenon vezérlő
-lökhárító rács krómcsíkkal
-első stab szilentek
-jobb első kerékcsapágy
-hátsó G szemek
-jobb hátsó kézifékkötél
-2db fényszórómosó

Elég régen volt már helyzet jelentés a kicsike állapotáról, de hát az ünnepek, evés-ivás-buli-miegymás azért kell néha. Viszont az elmúlt hét eredményes volt minden szempontból. Sikerült végre lefóliáznom ( carbon fólia ) a C oszlopok kivételével minden oszlopot, és még egy két apróságot. Ezekkel és sok mással együtt így aztán összeállt a beltér a középkonzol kivételével mert ott még vannak feladatok de az már semmiség. Hétfő óta szinte a garázsban lakok a szerelőmmel együtt, ( ezt ne tessék félreérteni ez kizárólag munkakapcsolat :D ) úgyhogy jelenthetem a teljes futómű átalakítás/felújítás elkészült. Gyári sportcsomagos lengéscsillapítók bent, tárcsák felszabályozva, munkahengerek felújítva, összes fékcső kicserélve+vadi új fékbetétek beszerelve. Ezen kívül szükséges szilen blokkok, gumiharangok és rögzítő bilincsek társaságában kicserélve. Egy darab tőcsavart még kell esztergáltatnom, és a féket is le kell még légteleníteni, viszont ezeket leszámítva minden kész.
Akkor röviden összefoglalva: kasztnizás, alvázvédelem, motortér korrózióvédelem+festés, motor upgrade, hiányzó alkatrészek beszerzése, teljes beltér felújítás, futóműcsere kipipálva
Ami még hátra van: csomagtérben elmarat rohadás kilakatolása+korrózió védelem, lökösök felszerelése, kipuffogó csere egészen a középdobtól, lambda szonda csere, és egyéb kis esztétikai apróságok illetve a legfontosabb egy műszaki vizsga, ami 2013 január óta nincs a kis autón :D és hogy ki ne hagyjam természetesen egy telibefényezés de ez szigorúan műszaki után mert nem lesz olcsó mulatság.
Egy valamit hagytam a végére és az nem más mint 4 darab alufelni. Ezeket le akarom még műszaki előtt cserélni. Jelenleg 18" lakkfekete Binno felnik vannak alatta 225/45 ös gumikkal de menniük kell, 17eseket szeretnék. Tudom ez egy blog és nem hirdetés, de ezért is hagytam ezt a végére. Ha bárki vállakozó szellemű önként jelentkezne, hogy szeretne velem felnit cserélni, vagy megvenné az enyémeket akkor az megkönnyítené a helyzetemet ( ami nem fényes mivel már egy éve nem vezettem a kicsikét csak off-os autókat ) :D Na tehát viccet félretéve alakul a masina már nincs sok hátra. Természetesen képek is lesznek, amint tudom pótolom az elmaradást.
Ma elmentem a nyári gumikért,480km-t autóztunk,de megérte.90%-os 2012-es (szögtűrő) Continental Sport Contact 3 235/40 '18 méretben.
Hamarosan a felnik is elkészülnek.
Mivel téli álmon a legenda úgy döntöttem, hogy kipróbálom a VTN fóliát a motortérben.
Pécsre postáztam 06-án, tegnap meg visszajött a cucc készen.
Karcmentesen, lakkozva ahogy hirdeti a cég.
Nagyon korrekt a mester, ajánlom mindenkinek!
( VTN Pécs autó-motor design )
Délelőtt óvatosan visszaszereltem mindent a helyére, pár csavart kicseréltem újra, meg takarítottam 1 kicsit apró helyeket, aztán pöcc-röff és szólt is a muzsika:-)
Talán megkockáztathatom azt a kijelentést, hogy ez a motortér nem sűrűn fordul elő...:-)







