Blog
175200 km-nél megtortent a vezerles, szurok, viz pumpa, és az olaj csereje! Tavasszal fékbetet cseret kell megejteni, a lampa mosom neha mukodik neha nem, a szintezoje abszolut nem ad elet jelet ugyhogy ezeket megkell majd nezni szinten majd akkor mikor jobb ido lesz! na meg a chipeles nagyon kell az autonak szerintem! Arno cartars jovoltabol bekerult egy loudlink a kocsiba, ezuton is koszonom neki! Skyfol sotetites is elkeszult, a legsotetebb kerult fel, egyebkent sokkal sotetebb a skyfol folia mint az llumar fele folia!
Kuplung cserélve.
Lendkerék maradt, teljesen jó állapotban van, nem löttyen-lóg.
Váltóolaj pótolva ami kiment a kuplungozáskor.
Kicsit már fent fogott, én észre sem vettem mivel naponta használtam a kocsit igy a változás nem tünt fel, csak a menyasszonyom jegyezte meg miután hosszabb kihagyás után vezette a Bellát, aztán elkerült a kocsi fényezöhöz kis kozmetikära, aki örömködött hogy milyen jól megy...
Ezután már az elsö hosszabb úton éreztem hogy 5-6ban meg-megcsusszan a kuplung...
Szóval sikerült kivégezniük.
Igy nem maradhatott, igy a csere meg is történt.
Eddig ismert különbségek:
- a befecskendezés, ezáltal a hengerfej
- erősebb olajszivattyű
- más dugattyúk
- a második dugattyúgyűrű Napier-kiképzésű (thx to kizzo)
- a TS-ben időnként cserélni kell az olajfúvókákat (Ha eltömődnek, nagy baj van... - info by Ferke)
A Napier az a gyűrű formája, ami a keresztmetszetre értendő. Az alsó oldalán van egy olyan kiképzés, ami miatt ha olaj van az útjában (lefelé menet) úgymond kifelé törekszik, ezáltal hatékonyabb. Más szavakkal kevesebb "kifelé nyomó" erőnél is ugyanolyan hatékony. Alulról a harmadik ábra mutatja.
- az első lengéscsillapítók
A legutolsó szériás autóknak (sajnos) más volt a lengéscsillapítója. A stabpálcák itt már nem a lengőkarra, hanem a lcs-kra csatlakoznak. Ez eléggé leszűkíti a használható gátlók körét. Konkrétan csak a gyári a jó... Vagy talán áthegesztve a gyári rögzítési pontot egy "régi fajta" lcs-ra az is egy járható út.
- az első rugótányérok
Ez nem 100%, hogy így van, de van egy ilyen feltételezés (by Martika83).
(Utóbbi két pont nem biztos, hogy egy legutolsó szériás TS-nél nincs így. Mert a végén ugye három változatot árultak, a TS-t (alapmodell), a JTS-t (Medio, széria bőrrel) és a V6-ot.)
Ha valakinek van még egyéb tippje, ne kíméljen!
Beltér világítás:
- Elől: (1. kép)
FD50-12W T10 BA9S Festoon 1.5W 6000K 170lm 12-SMD 5050 LED White Car Reading Lamp (12V)
- Hátul: (2. kép)
BA9S 1.2W 70-Lumen 6500K 5-SMD LED Car White Light Bulbs (Pair/DC 12V)
- Ajtó nyitás, rendszámtábla világítás: (3. kép)
Lgfox T10-6SMD B Side View T10 0.6W 60lm 6-SMD 5050 LED White Car Steering Light (DC 12V)
- Lábtér világítás: (4. kép)
12V NEON White Light Strip
- Napellenző világítás (5. kép)
39mm 0.9W 42LM 6500K 3-SMD LED Dome White Light Bulb (DC 12V)
- Csomagtér világítás: (6. kép)
2 x 6 és 2 x 3 led csomagtér gülönböző pontjaira kivezetve.
36W 1200lm 3500K 300 x SMD 3528 LED Warm White Car Decoration Light Strip - (12V / 5m)
Minden 3. led után szabadon szabható.






Ma délelőtt ismét megtapasztaltam azt a kellemetlen érzést, milyen, mikor lemerül az akkumulátor. Mivel 1 hónapon belül már másodszor játszotta el, ráadásul második alkalommal még csak nem is volt olyan hideg az éjszaka, hogy betegyen neki, ezért Zsozsekkal célba vettük a tesco-t (ezúton is köszönöm neki, hogy beáldozta a szombat délelőttjét, hogy segítsen).
A választás egy Bosch S3 12V 70AH/640A -ra esett.
Kiszerelni már nem volt ilyen egyszerű. Még a rengeteg kölcsönkért szerszám között sem akadt olyan, amivel meg tudtuk volna oldani, így sajnos asszisztenciát kellett hozzá hívni.
Az akkumulátor 22990 Ft,
a megfelelő szerszám fél órán belüli megjelenése 4000 Ft volt.
Viszont most vidáman indul :)
A tavalyi év nyugalma után, idén végre megoldódott a váltó gondja. Végül az eredeti ötsebességes lett felújítva és az került vissza a helyére. De nem az eredeti állapotában, hanem Fairlane-nek köszönhetően az 5. sebességfokozat ki lett cserélve egy dízelére. Így ezzel az áttétellel most kb.~1000f/p-cel kevesebbet forog a motor egy gyári V6-hoz képest. Ez végsebességben és fogyasztásban is kedvezően hatott az autóra. Köszönöm neki az alkatrészt.
A hatsebességes beépítésétől minden Alfával foglalkozó szerelő óvott, annak gyengébb kivitele miatt.


Ma meglátogattam a Pókot a téli szállásán.
Alánézve megelégedéssel állapítottam meg, hogy semmi sem csöppent belőle. Türelmesen várja a tavaszt.
Még egy hónap, és újra gurulunk!
Ősszel, rossz úton elkezdett nyekeregni valami mögöttem. Anno hamar kiderítettem, hogy a hátsó ajtó borítása adja a hangokat.
Ma szétkaptam, és megállapítottam, hogy Giovanni egy kárpit patentet nem tett a helyére. Mivel az évek során elferdült, ezért melengetve visszagörbítettem, és felcseréltem egy másikkal. Harmadikra sikerült is visszaraknom rendesen a kárpitot
A nyekergés elmúlt.
Sony MEX-BT2700 fejegység
Pioneer TS-A131Ci első hangszórók
Alpine SPG-17C2 hátsó hangszórók
Pioneer TS-WX110A mélynyomó




Október hónapban is történt pár apróság. Pl. megérkezett (1004) a vaterán vásárolt keréktartó állvány, amit másnap össze is szereltem. Rég óta szerettem volna ilyet, de eddig nem tudtam volna hová tenni. Mivel a nyári gumikat múlt hónapban eladtam, így egyelőre csak a 17” alufelnik kerültek rá.
Kuplung csere óta úgy vettem észre valami folyik a motortérből, azaz csak cseppen a kartervédő lemezről, de egy kisebb folt már összegyűlt az autó alatt. Én olajra gyanakodtam.. (de később kiderült, hogy ”csak” hűtővíz volt..)
Elérkezettnek láttam az időt, hogy a fent lévő ablaktörlő lapátokat lecseréljem (1006). Télire nem vásároltam meg a legdrágábbat, úgyis odafagy meg a jég megeszi a gumit. A Metroban találtam pár száz forintért univerzálisat, azok kerültek fel. Km óra állás: 196.855. Egyúttal ellenőriztem -a tél beállta előtt- a folyadékszinteket is, a hűtővízre rá kellett töltenem egy minimálisat a csöpögés miatt. A közeledő műszaki vizsga miatt a hátsó in.pro lámpasort visszacseréltem ideiglenesen a gyárira. Múlt alkalommal is nagyon -közelről- körbefotózták – gondolom a benne lévő E jelzés miatt, hogy bevédjék a seggüket egy ellenőrzés alkalmával, mert ők sem gondolták volna, hogy E-s. :) Ezúttal a jobb féklámpa izzó szívatott meg, lámpacsere előtt jó volt, az új búra felhelyezése után nem ég.. vissza leszed, izzó ki, mindkét szál tökéletes, próba, semmi.. még jó, hogy volt egy tartalék ebből a típusból, csere, próba, ok, búra vissza, ok.. Hihetetlen..
Épp ráfért már az autóra egy alaposabb takarítás is (1008), elvittem egy kézi mosóba, majd fújtam a gumikba is, mert csak 1,8 bar-on voltak. 2,0-ra emeltem a nyomást a téli gumikban, viszont ezután elkezdett pattogni az autó, műszaki előtt meg nem túl jó, pl. lengéscsillapító mérésnél valószínűleg rosszabb értéket mutatna, így másnap (1009) kipakoltam a csomagtartóból a ládát, visszamentem a kútra és leeresztettem kicsit a nyomásból, majd a pótkereket is kiszereltem és felfújtam. Még úgyse volt sosem, mióta nálam van az autó. Meglepően jó állapotban találtam, azaz nem volt megrepedezve a gumi és még szőrös. De ne legyen rá sohasem szükségem :) Amin mégjobban meglepődtem, hogy az volt ráírva, hogy: 4,2 bar.. Ezután (reggel 7:20-kor) az autót leadtam Német Misinek műszaki vizsga előtti átvizsgálásra egy listával, hogy miket nézzenek meg még rajta. 12:45-kor már hívott is, hogy mehetek a gépért, készen áll a holnapi megmérettetésre. Szerinte rendben lesz minden. Bár egy orvosolatlan hibája azért maradt; nem vittem el a kipufogóshoz, hogy a leszakadt kipufogócső rögzítést visszahegessze.. ami végülis nem tragédia, de így a rezonátor cső több terhelést kap, ami hosszútávon nem tesz jót neki. Azt mondta, hogy még a fóliával lehet gond, ami az első szélvédőn van telibe’, hiába van róla műbizonylat.. :/ Rámért a fagyálló szintre, -22 fokot jelzett a műszer, ez talán elég lesz idén télre, ha nem kell sokat rátöltenem a csöpögés miatt. Ellenőrizte a kézzel meghúzott kerékcsavarokat, próbálta ő is kiszedni a búrába beesett helyzetjelző izzót.. :) sikertelenül. (Az izzók nem a barátaim..) A fékre azt mondta azért ad olyan hangot mintha vason’ lenne már, mert Meyle.. pedig még alig kopott és a betétek is jók még bőven.. az ’olaj’folyás okát ő sem találta, viszont inkább a hűtővízre gyanakodott, mert rozsdás a vízhűtő sarka. (Később kiderült valóban az volt az, tettem alá egy fehér kartont és látszott a színén.) A hátsó ablakemelőkre azt mondta csere – azt gondolom azért, mert az egyszerűbb művelet, mint megnézni mi baja lehet.. A csomagtér telónál meg kiderült, azért nem tudja megtartani és csapódik le (a szárny miatt), mert a 370N-os van bent, nem a 460-as. Elképzelhető. Utánakérdez az árnak. Az autót ezek ellenére nagyon dícsérte, állítása szerint nem sok ilyen állapotú 156-ossal találkozott. Tetszett neki a Cadamuro szárny is. :) Még egyszer elhangzott, hogy sima ügy lesz a műszaki és elkért az átnézésért egy rezsióradíjat. A dicséret mellett megjegyezte, hogy itt-ott bizony ráférne egy alvázvédelem is lassan.. Sajnos erről én is tudtam.
Másnap (1010) reggel 7:30, az autó átadva műszaki viszgáztatásra Német Misinek, elvileg 13h körül készen lesz. Km óra állás: 196.932. Pesten a Reitter Ferenc utcában vizsgázott, 2 óra felé hívott, hogy elkészült, de nem voltam a közelben, így csak késő du. tudtam értemenni. A vizsgáztató szerint is kiváló állapotban van az autó, nem találtak rajta semmi kifogásolni valót (ez azért túlzás, mert én azért fel tudnék sorolni egy párat..: olajcsere, gyertyacsere, alvázvédelem, fényezés itt-ott, kipufogócső tartó, stb.) Kerek 30ezer forintomba’ fájt, hogy nem én intéztem idén.
A műszaki vizsga alkalmával kiderült, hogy a valósághoz képest rosszabb környezetvédelmi osztályba van sorolva az autó, mint amibe kellene, ami valahol jó hír, de megint egy újabb ügyintézés, ami nem miattam történt így, mégis én szívok vele.. Foglaltam időpontot a Dunakeszi Okmányirodába (1024), reggel 8:40-re kaptam is, kiderült, hogy nem csak nekem, hanem jópár autós társamnak elírták, amikor bevezették az új környezetvédelmi osztályokat. A műszakin nem kaptam meg a matricát, csak egy adatlapot, hogy sikeresen részt vettünk. Így egy leszerelt hátsó rendszámmal kellett megjelennem az Okmányirodában. Kemény 585Ft-ért meg is kaptam rá az ügyintézés után a matricát és az új forgalmit, már csak vissza kellett pattintanom a keretbe a rendszámot és kész. A szépséghibája a dolognak összesen annyi, hogy ennek a díja a műszaki vizsga árában elvileg benne van, mégis kifizettetik mindenkivel.. Még jó, hogy nem több ezer Ft-ról volt szó.
A hó végére (1031) egy egész szép mennyiségű (kb. tenyérnyi) hűtővíz folt gyűlt össze a garázs padlón, hétvégén muszáj lesz beszereznem megint egy hűtő tömítő folyadékot, ami két éve bevált, remélem idén is be fog. Se kedv, se idő nincs most egy vízhűtő cserére..
[Költségeim: keréktartó állvány, postával 2500+1000, műszaki előtti átvizsgálás 7000, műszaki vizsgáztatás 30000, műszaki matrica 585]



