Blog
Ma megejtettem a szervó és a váltóolaj cserét. Mióta nálam van az autó nem volt kicserélve, és nem is tudom hogy volt e már valaha, mivel erről nem kaptam szervíz számlát, így gondoltam ártani nem árt. A váltóba könnyebb mint gondoltam HA van hozzá megfelelő imbuszkulcs, ugyanis a sima imbusz nem fér el a lengőkartól. NOS akkor:
- vegyél egy sima 12-es imbuszkulcsot
- vasfűrésszel, vagy amivel akarod vágjál le belőle annyit hogy odaférjen a lengőkartól
- csavar kienged
- olaj leereszt
- feltöltő csavar kienged ( jól hozzáférhető )
- Friss olaj betöltése egy szilikon csövön keresztül felülről .
- csavar vissza és kész !
Na a szervó olaj már nem ilyen egyszerű mivel alig lehet hozzáférni a kormányműhöz. Nagy nehezen sikerült , de két ember kellett hozzá egy fent egy lent :) nagy nehezen leeresztettem az olajat ( elég dzsuvás volt már). visszatekertük a csavart mert hogy ehhez is két ember kell, és beletöltöttük a friss Tutela olajat. A kormányt ide ide mozgatva kinyomja a maradék levegőt is . Hát mit mondjak... nagyon durván érződik hogy friss bennük az olaj a szervó annyira könnyű lett mint ha nem is állna a kocsi teljesen a földön... a váltó meg olyan könnyedén siklik a helyére mint egy új autónál. :) Nagyon jó lett. Öröm és Boldogság :)
Ismét köszi a segítségért Dzsozy !!
Váltó olaj : Tutela W90M-DA 2L ---188 800km - nél kell
Szervó olaj : Tutela GI/A 1 L --- 168 800km - nél kell
Km : 128 800.






45K Wald-Michelbach, lakóhelyem belterületén, egyedül, mint mindig. Létezik egyszemélyes Alfa Romeo? Az nekem lenne kitalálva...
- Hengerfej tömítés csere
- Hengerfej síkolás, nyomáspróba
- Vezérlés csere, komplett
- Olaj + szűrő
- Hűtőközeg csere
- Váltó olaj + pár tömítés
- Balszerencsémre kuplung hidraulika cső
243088 Km




Ma reggel megkapta a TS-re vásárolt 16-os téli felniket a gép... Nem mondom, hogy a tojástartó felni csúnya, de valahogy nem az én világom. Előző tulaj eleg fura méretekkel használta az az autót, pl a téli gumi 205/60 R15. Mivel a fékektől nem fér el a 15-ös felni, elöl felraktam ideiglenesen a kocsival vásárolt 17"-os TI felniket...



Mivel bal oldalra nem sikerült gyári fényszórót találnom, ezért elhatároztam, hogy rendbeteszem a bent lévőt. De eléggé porladt már az üvege és az állítócsavar végén lévő műanyag kúpkerék is elforgott, ezért vettem egy ugyanolyan lötyögő foncsorú, viszont szebb búrájú Hellát a tatai bontóban. Pár percig melegítettem az üveget hőlégfúvóval, majd szépen le is jött a búra. Kiszedtem az elporladt távtartókat, majd az egyiknek összeragasztottam a darabjait, hogy le lehessen venni róla a méretet. Ez alapján el is készült a két távtartó fémből, amiket be is építettem. Eléggé koszos volt a vetítőlencse is, ezért azt is kiszedtem és alkohollal letisztítottam. Csak annyi költségembe került ez a mutatvány, amit a bontóba fizettem.
Most, hogy már mindkét fényszóró jó, lehet látni rendesen sötétben is.

Mindkét fényszóróban el voltak törve a műanyag távtartók, ezért másikat kellett vennem. Bontóban sem volt jó állapotú, ezért ebay-en kezdtem el keresgélni. 60 euró volt postával együtt a gyári új Hella jobb oldali fényszóró, ami tökéletesnek bizonyult. Bal oldalit is rendeltem, csak az már sajnos nem volt az eladónak, azért csak egyet küldött.


A kocsi megvétele előtti átnézés során felfigyeltem rá, hogy eléggé kormol már alapjáraton is. Mivel nem a gyári chip volt benne és nem kék volt a füst, hanem fekete, én arra gyanakodtam, hogy túl sok benzint kap a chip miatt és azért kormol. Aztán a vásárlás utáni hazaúton felvillant a check engine lámpa, valamint 13 literre jött ki a fogyasztása. Ha megállás után újból elindultam, akkor kialudt, és csak országúti tempónál kezdett el világítani a hibajelző. (Az előző tulaj állítása szerint 8,5-öt evett városban, amit mindenáron el akart velem hitetni, de mindenhol azt olvastam, hogy városban nagyon sokat esznek ezek a motorok, és ezzel a tudattal mentem kocsit venni.)
A motorvezérlőben lévő "tuning" chip miatt nem lehetett kiolvasni, hogy miért világít a hibajelző, ezért visszaraktam bele a gyárit, mert szerencsére az is járt a kocsihoz. Majd kiderült, hogy a lambdaszonda volt a hiba okozója, került is bele gyári, ami megoldotta a kormolási és a fogyasztási gondokat is.
Azóta vegyes, városi és országúti használat során 8-8,3 liter között fogyaszt a gyári chippel, a másikat nem raktam bele vissza.
Elkezdett kopogni a futomüvem.Már idegesitett és elmentem meg nézetni hogy mi kopog.Aszittem hogy a kutyacsont log de sajna nem.Kiderült hogy eltört a rugóm hátul.
Szuperek ezek az utak.!!Pedig csak aszfalos úton járok.Egyik barátomtol kaptam rugot és gátlot és ki cseréltem.Terészetesen nem volt olyan szin jelölésü rudó.Igy mind a két oldalt cseréletm.Hát nem olyan egyszerü de készlett.:)
Már régebben gondolkoztam, hogy a TS-t lecserélném egy JTD Alfára, de sosem volt lehetőségem erre. Januárban keresgettem a neten (céltalanul), majd az szemem elé került a hirdetés, amiben ezt a szépséget kínálják számomra reális áron. Felhívtam a tulajt, hogy mégis milyen állapotban van, van-e rá érdeklődő és a szokásos ilyenkor feltett kérdések. Telefonban elég megbízhatónak tűnt a tulaj (bár nem tudom mennyire lehet megbízni egy autót eladó személyben), így úgy döntöttem érdemes utazni több, mint 500 km-t, hogy személyesen is megnézhessem, kipróbálhassam a dolgokat. 2014. 02. 05-én mentünk is. fél napnyi buszozás és vonatozás után elértünk Galántára, ahol megnéztem az autót. A tulaj mondta is a hibáit, és azért én is hozzátettem ezt-azt. Őszintének kell lennem, az autó nem hibátlan. Van rajta pótolnivaló és javítanivaló, viszont őszinte. Nem rejtegeti a hibáit. A leglényegesebb számomra a motor, váltó, kuplung állapota volt. Miután mentem vele egy próbakört, számomra egyre pontosabban körvonalazódott, hogy nekem kell ez az autó. Sikerült megegyezni a tulajjal, elhozni és remélhetőleg hosszú ideig élvezni :)
Tennivalók:
Jobb oldali küszöbspoilert leszakadt, meg kell csinálni
Hátsó lökhárítóban van egy lyuk, behegesztem, majd fényezés
Jobb oldali féltengelycsuklót ki kell cserélni
Futóművet lassan fel kell újítani (még csak kezd kopogni, ezt már tapasztalt füllel hallom)
Hátsó ablaktörlőlapátot vennem kell rá, mert letörték az előző tulaj jóakarói
Meg van kicsit húzva a jobb hátsó sarka
Fel kell polírozni a lámpákat
Valamilyen lemezt meg kell néznem, mert mintha egy csavar meg lenne lazulva és valami rezonál, remélem apróság.
kb. ennyi a kezdeti beruházások listája.
A hazaút rendben ment, Galántáról Komáromba utaztunk, ott tankoltam 21 liternyi gázolajat (életemben először saját magamnak), bevásároltunk, megmutattam a Vasmacska panziót a kocsinak, majd benzinkúton autópálya-matricát vettem, és Budapest előttig nem is volt semmi probléma. 10 km-rel BP előtt elkezdett rázni az egész autó, nem tudtam mi lehet, így lelassítottam, átdöcögtem pesten, és az M3 első pihenőjén megálltam megnézni mitől is lehet. Semmi furcsát nem találtam. Az előző tulaj szerelője mondta, hogy a féltengely-csukló porfogója el van repedve, így arra gondoltam, hogy kavics vagy valamilyen kosz bekerült a csuklóhoz és az darálhatott. Ez lesz az első szervizelés, amit el fogok intézni. úgy 10 km-re BP után megunta a rázást és a maradék kb. 300 km-t gond nélkül jöttünk végig.
Km állás: 207 500
és mióta nálam van 208 ezer felett


