Blog

>> EseményAkos_ // Alfa 156 JTS Selespeed // 2014-01-29

Ma fordult át a számláló.

 
>> Eseményego // Alfa Giulietta 1.4 T 120 // 2013-11-26

avagy az elkövető feltehetőleg észre se vette.... :-(

 
>> Eseményego // Alfa Giulietta 1.4 T 120 // 2013-10-25

felnik: MSW (OZ) M25 MTFP 7x16 ET40 = 428 eur, gumik: Michelin - Alpin A4 205/55 R16 91H = 408 eur, biztonsági csavarok = 17 eur, gumicsere = 22 eur, gumiszőnyeg = 49,60 eur

 
>> Egyébdpetrenyi // Alfa 166 3.0 V6 24V // 2014-01-29

Mivel nagyon szeretem a havazást, nagyon megörültem amikor reggel ilyen kép fogadott.
Nem bánnám ha még sok-sok hó esne.
Ennek örömére el is mentem gyorsan a Bestiával az új munkaszerződésemet megkötni, ami szerencsére nem az 5km-re lévő munkavégzés helyén volt, hanem Budapest másik felében a székhelyen (oda-vissza 60km).
Tudtam megint élvezni az autót és az általa nyújtott mosoly faktort :-)

 
>> Tuning és extraZsunior // Alfa Brera/Spider Brera Skywindow 2.4 JTD 200 LE // 2014-01-28

A mai napon Arno kolléga értő kezei alatt Loudlink applikálódott a Bélába :))
A kártyaolvasó a kesztyűtartóban kapott helyett, sikerült mindenfajta módosítás elvégzése nélkül, kifogástalanul kivezetni a középkonzolról. Kitűnően működik.
Köszönöm Arno! :)

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2014-01-28

Lassan közeleg a szerviz ideje, így megkezdtem a vásárolgatást és tegnap egy volt amorés kolléga jóvoltából nagyon kedvező áron sikerült hozzájutni, a gyári szűrőszetthez: olaj-, lég-, gázolaj-, egy aktívszenes pollenszűrő (5000Ft), és egy pár fúrt mart féktárcsához (16000Ft). Ehhez még betéteket is kell vennem...
Illetve kellett egy jobb szélső hátsó lámpa (2500Ft), az ünnepek alatt észrevettem, hogy beázik idő volt rá, így kiszedtem meg is lett a bűnös repedés a tetején, ezt megragasztottam majd gondoltam kiszárítom a sütőben, takarékon. Az első 10 perc kevésnek bizonyult, a második 10 perc is, aztán a következőnél meg megfeledkeztem róla, mire szembe jutott addigra egy kissé összement, még jó, hogy csak annyira, hogy még vissza lehetett szerelni, és már nem is ázott be, de egy kissé csúnyácskán nézett ki, ezt ma ki is cseréltem.

>> EgyébWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2014-01-28

Most hogy a jtd kuplungcsere miatt pihen, tényleg mindenhova a TD-vel megyek. Persze gyorsan bejöttek a mínuszok, leesett vagy 20 centi hó, hogy valami jó is legyen a dologban.
-7-ben kicsit teker mire beröffen, de hidegindító nélkül mit is várnék. Beindult még mindig, az akksi sem panaszkodott, egyelőre nem bántom.
Hóban viszont meglepett. A jtd se rossz, sőt...az is kiemelkedően jó csúszós úton, ez egy Alfánál elvárás... De ez a TD, egyszerűen flegma ahogy hóban a fordulókat veszi. Lehet hogy a 6 éves Conti gumik iskolázzák le az 1 szezonos Vredesteint? Benne lehet a kalapban. Plusz szerintem jobb a súlyeloszlása, könnyebb lehet a TD orra. Más a kormány szervó, a TD kisebb rásegítésű, ami hóban több útérzetet hagy. Alsó fordulatokon nincs mozdony nyomaték, csak pont annyi amivel még tapadnak a kerekek. Rövidebbek a váltófokozatok, mindíg van jó fokozat. A jtd-nél a 3-masnál nagy a "lyuk", sokat esik a fordulat. Ennél ez is pont jó.
Kifejezetten szűk kanyaroknál, kereszteződéseknél hihetetlen az érzet. Jó lendülettel ráközelítek a kanyarra, elkezdem kormányozni, ráhúzok kézifékkel, ellenkormány, majd negyed fordulat vissza. Ezt a mozdulatsort ha minden érzék és odafigyelés nélkül vakon megcsinálom, akkor is bekanyarodik, és egyenesbe áll. Direkt próbálgattam, csak az a lényeg, hogy higgadtan, egymás után meg legyen a négy mozdulat.
Jó kis gép, rendszeresen szolgál pozitív meglepetésekkel.

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2014-01-28

Az autó szétszedve pihen, én értetlenül nézek ki a fejemből és várom, hogy mi lesz ennek a kuplung ügynek a vége. Ugyanis az az érdekes szituáció van, hogy a lendkerék amit Erhard anno küldött, nem a 105 lovasba, hanem a 150 lovasba való. Kuplunggal együtt. Tehát már eleve 100e km óta 235mm-es kuplungom van a gyári 215-ös helyett. Ez még akár pozitívum is lehetett volna, de...

Sanyi a szerelő is és én is azt vártuk, hogy belül szanaszét használt alkatrészek fogadnak minket. Az autó alapjáraton rázkódott, 2000-nél vibrált, morgott, a pedálon minden jelét lehetett érezni a kettőstömegű problémának. Plusz ugye nem vitte át a chippelve névleg 300Nm nyomatékot. Ami gyári 105 lovas lendkerék és kuplungnál még érthető is lenne. Nade így, akkor álljunk meg egy szóra...

Innentől a lelkiismeretem tiszta, a kuplung jól volt berakva. 235mm-es kuplung volt benne, ami pont 100e km-rel ezelőtt nekem mindenestől 200e Ft költséget jelentett. A lendkerék ami kijött, nem kottyan semerre, vagyis azt sem lehet mondani, hogy szétrúgtam a chippel (és ugye hogyan is, amikor gyárilag erősebb autó cucca), szemrevételezés és átmozgatás után egy 100%-os lendkeréknek tűnik.

Akkor kérdem én....miért van az, hogy az első pillanattól kezdve képtelen átvinni a nyomatékot? A 150 lovas lendkereke pont ez, ott hever egymás mellett a kettő. Minden szám megegyezik. A 150 lovas m-jet 2000-nél 320Nm-t ad le, de többeknek még ez egy chippet is elbír. Nekem a papíron 300Nm-től előadja a nagyhalált, remeg, küzd.

A válasz valószínűleg, hogy későn derült ki anno, hogy felújított lendkerék az a "gyári". És ugye akkor vissza kellett küldenem az egyébként még használható ténylegesen gyárit abban a reményben, hogy soha az életben nem kell többé levenni a váltót az autóról. Mibe is kerül egy lendkerék felújítás? Maximum 60e számlával. Akkor mire is fizettem 110-et? Tudom késő bánat, ezt benyaltam. Mivel már be volt építve, nem volt visszaút, az autó kellett, nem volt lehetőségem arra hogy szétszedjük, bevizsgáljuk, stb. MIndenesetre most részemről tiszta a dolog, nem volt szerelési hiba, sem a vezetési stílussal és a chippel sem volt baj.

Hogy a remegés megszűnik e az amúgy szemrevételezés alapján használtabb, de gyári lendkerékkel, azt nem tudom. De nagyon remélem, és azt is, hogy valahogy elbír a kis chippelt 8v nem túl ádáz nyomatékával.

>> EseményRicsi 147 // Alfa 159 2.4 Jtdm Distinctive // 2014-01-28

Tegnap hosszas keresgélés, mászkálás után végre sikerült találni egy talán normális állapotú 159-et. Dániából hozták be, vezetett szervizkönyv, rozsda sehol, megkaptam kinyomtatva a szerviz történetét, amiből kiderült, hogy mindig 15 ezrenként Selenia 5W-40 vagy 5w-30 as olajat kapott, tavaly cserélték a Xenon izzókat, valami volt az EGR-el más nagyobb gondja nem volt elvileg, remélem nem is lesz! Jövő héten vezérlés olaj csere stb. ami ilyenkor kell. 174 ezer km van az autóban, tehát nagyjából évi 30 000-et mentek a kocsival!

 
>> Tuning és extraG-Burt // Alfa 33 1.7 16V "ÖREGLÁNY" // 2014-01-18

Sikerült szerezni, kész a futómű :) A rúdért köszönet Zé.-nek