Blog
Mivel januárban gyarapodott a család – jan. 22-én megszületett kislányom, Hanga Boglárka - SW ide vagy oda, a csomagtartó kicsivé vált – legalább is a babakocsis időszakra mindenképpen.
Mivel a 3 gyerek miatt sem vagyok hajlandó szeretett alfámat egy guruló dobozra cserélni, marad a tetőbox.
Sajnos tetőkorlát nincs az autón, utólagos felszerelése pedig egyrészt drága (120 000,- Ft oldalanként), másrészt macerás (tetőt átfúrni, tömíteni stb.), a THULE által kínált redszert választottam.
Újonnan az árak az alábbiak:
- talp (Nr. 750 vagy 754): 37 120,-
- rúd (ALU, szélzajmentes, 120 cm): 33 640,-
- KIT (Nr. 1419): 13 757,-
összesen: 84 517,-
Elkezdtem használtan is nézelődni, így hamarosan összeakadtunk Ricsi 147 CarTárs-sal, aki anno a 147-esét eleve THULE tetőcsomagtartóval vette, de egyből leszerelte, mert nem kellett neki. Hamar kiderült, hogy az ő 147-esén lévő rendszer valójában a 159-re való (750-es talp, 120 cm-es ALU rúd). Valójában a THULE oldalán 147-re való rendszer nincs is.
A Ricsi birtokában lévő talp típusának beazonosításában Pityukoma volt a segítségünkre, akinek ezúton is köszönöm a segítségét!
Az üzlet hamar megköttetett.
- talp és rúd: 15 000,-
- csomagküldés: 3 305,-
Annyi szépséghibája van, hogy a zárak eléggé be vannak állva. A hétvégén természetesen először VD40-el fogok próbálkozni, de végszükség esetén új zárszettet (T544) veszek, ami 6 335,- Ft.
A KIT-et természetesen mindenképp újonnan fogom megvenni.
Így a költségeim az alábbiak szerint alakulnak – legrosszabb esetben:
- talp (Nr. 750) + rúd (ALU, szélzajmentes, 120 cm): 15 000,-
- csomagküldés: 3 305,-
- KIT (Nr. 1419): 13 757,-
- zárszett (T544): 6 335,-
összesen: 38 397,-
Box tekintetében a Pacific 100-at választottam. A babakocsi mérete összecsukva 95x60x37 a Pacific 100 mérete pedig 139x90x39. Sajnos az összes többi box, aminek a magassága hasonló, mind jóval hosszabb – igaz keskenyebb is. Viszont árban 200 000 +!
A Pacific 100 ára egyébként a legkedvezőbb, 87 287,- Ft.
Használtan nemigen kapható, ha viszont mégis, csupán kb. 10 000,- Ft-tal olcsóbb, mint az új.
A szerelőm, aki mellesleg autóalkatrész kereskedésben dolgozik, utánanéz, hátha tud szerezni KIT-et, zárszettet és boxot még kedvezőbb áron.
Egyenlőre ennyi, de folyt.köv., mert a VTT-ig a projektet le kell zárni!









Készítettem egy karbantartási tervet (a 147-re is). A tervem, hogy a becsült futásteljesítményt időnként ellenőrzöm, és a tényleges alapján aktualizálom a tervet, amely alapján a szükséges karbantartások elvégzésre kerülnek.

Mivel gondolkoztam egy utódon (de le is mondtam róla) így nézegettem a 159-eseket. Csak is benzines és V6-os jöhet szóba, mert keveset használom (évi 10e km) és Budapesten 90%-ban. Nem szeretnék le mondani a V6 nyújtotta élményről. Nem ismertem a 159-ben a 3,2 V6 motort, gondoltam olyan mint a 166-ban. Sajnos nem.
Volt szerencsém a mai napon kipróbálni egy Alfa Romeo 159 3.2 V6 JTS Q4 -et. Hát vegyesek az érzelmek. a Q4-hajtásból semmit nem éreztem (száraz aszfalt Budapesten)
Lehet esőben,hóban megmutatja magát a Q4 előnye, így viszont nem tudok róla érdemben nyilatkozni. Viszont a futómű az út hibát sokkal jobban elnyeli mint a 166 de mégis sokkal feszesebb a futóműve, ez nagyon tetszett. Külsőre nagyon tetszik a forma, szerintem az egyik leggyönyörűbb alkotás, viszont a beltér nagy meglepetésemre kicsi. A hátsó sorban a megfelelő üléspozíció beállítása után kisebb a hely mint a 146-ban. Ezen nagyon meglepődtem. Első sorban pont passzentos de a válunk már összeért az anyós ülésen utazóval (tulaj). Tény, hogy sokkal modernebb belül mint a 166, tetszett amit láttam. Itt is kell megemlítenem, hogy a külső tényleg nagyon szép és nyál csorgató. Jöjjön a "fekete leves": Nem dobtam magam hagyat a 3.2 V6-tól. A hangja meg sem közelíti a 166-ét, nem beszélve a menetteljesítményeiről, pedig egy élvezetes maunál váltós volt. Nem azt mondom hogy rosszul ment meg csúnya a hangja, de valahogy többet vártam tőle. Gondoltam na majd a pályán kárpótol, de nem jött meg az a huuu de hátbabasz érzés 100-200 ig, mint ami elvárható lenne. 0-100 nem is próbálgattam. Az enyémből ki indulva ezek a motorok 100km/h fölött érzik jól magukat. Nem tudom hova tenni ezt a motort. Az meg hogy a forgalmit nézve kicsit több mint 1700kg a kocsi szintén nagyon meglepet.
Azt mondtam már, hogy nagyon szép a kocsi kívülről?
Dizelt nem szeretnék, de 159V6-om sem lesz, pedig nagyon tetszik a forma (ha nem mondtam volna még)
Természetesen ez csak az Én véleményem :-)
Képek készültek, később (ha megkaptam) teszem is fel.
Sikerült vennem, 17-es gyári TI felniket, nyári gumi garnitúrával.
A gumik mérete 215/40, profilmélység 8mm.
Bejön a tartósan jobb idő és felrakom a kocsira, biztos sokat fog dobni rajta :D.

Messung bei...
Testbeginn
Testende
Beschleunigung 0-100 km/h
8,9 s
8,8 s
0-130 km/h
14,6 s
14,4 s
0-160 km/h
22,9 s
21,9 s
Elastizität 60-100 km/h
6,5 s (4. Gang)
6,4 s (4. Gang)
80-120 km/h
13,9 s (6. Gang)
13,2 s (6. Gang)
Bremsweg aus 100 km/h kalt/warm
37,6/37,6 m
36,5/38,0 m
Testverbrauch/100 km (Teststrecke)
6,9 l
7,2 l
Innengeräusch bei 50/100/130 km/h
60/68/71 db (A)
59/66/71 db (A)
Ma olajcserére megyünk Csörihez, úgyhogy kicsomagoltam a Pókot.
Kapott egy külső mosást a tél pora ellen. A kerekeket felpumpáltam, a gumis szerint is lassan csere érettek. Átnéztem a motorteret, folyadékokat, majd teletankoltunk.
Belső tisztítás majd a hét végén.
110 km kocsikázás után megérkeztünk Várpalotára, ahol a szokott színvonalon megtörtént az olajcsere. (Selenia Racing 10W60 + gyári szűrő) Egyedül Pista nem volt barátkozó kedvében, de a végén kiderült, hogy csak azért, mert a kajáját várta. Evés után helyreállt a barátkozó kedve.
A csere közben átvizsgálásra került a Pók alja, csak a kézifék kötél volt kiugorva a tartóból. Visszakerült. Az első futómű is átesett egy rángató pados vizsgálaton. Minden rendben.
Az olajszivárgás olyan minimális, hogy nem érdemes vele foglalkozni. A váltó illesztésénél látszik, hogy izzad, de ennyiért nem érdemes szétszedni.
A levegőszűrőt elhoztam, majd itthon teszem be, mert a környezetével terveim vannak.
Km óra állás: 166.153
Odafelé pár percre kisütött a nap. Gyorsan megálltam tetőt nyitni, így kb. 5 km-t sikerült is megtennem.







Vasárnap délután/este fele történt.
Szokásos programunk volt ilyenkor még februárban, hogy kocsiba pattantunk és mentünk vissza a srácokkal a kollégiumba. Úgy fél úton járhattunk, amikor hatalmas villanás a műszerfal alól, majd az összes órám és visszajelzőm szépen üzemen kívül helyezte magát. A csodás az volt az egészben, hogy legalább háttérvilágítás maradt, ám nincs mit tenni folytattuk az utat...
Beérkezve gyorsan kicuccoltam, majd rohantam hátra két haverommal kinyomozni, hogy mi is történhetett. A gyanúm beigazolódott, az egyik biztosíték volt a ludas, szépen megadta magát. Gondoltam semmi gond sincs, a benzinkút közel van veszek egy csomag biztosítékot és el van intézve.
Ha a dolog ilyen egyszerű lett volna, akkor az én mesém el sem kezdődött volna.
Kicseréltük a hibáért felelős tönkrement biztosítékot. Először egyből levágta. Ellenőriztük, nem mi csesztük el. Másodjára már kezdtem kicsit örülni, a kocsi beindítása után is működött minden, azután betettem sebességbe...egyből leszáradt az arcomról a mosoly, aztán nagy duzzogva beálltam a parkolóba vele és elmentem a dolgomra.
Egy hét bizonytalanság után végre úton voltam haza, hogy mennyivel jöttem és mennyi benzinem volt, azt ugyan nem tudtam, de hazaértem.
Egy nagyon segítőkész szakember Erzsébeten még aznap pénteken fogadott is a problémámmal. Az autót ott kellett hagynom, így kétségessé vált a vasárnapi luxusutazás. Nem agódtam, inkább reméltem, hogy hamar kész lesz....
Így is történt. Vasárnapra kész volt a kocsi, a hiba pedig nem az ABS-nél, nem a műszerfalnál, nem is a biztosíték táblán volt, hanem a tolatógomba vezetéke okozott egyfolytában zárlatot. Mellesleg a hiba beállta után az ablakmosó spriccnim is meghalt és az összefüggést nem nagyon értettem. :D
A lényeg hogy rövid időn belül és olcsón megjavították (kellemsen csalódtam a szerelőben) a kis méregzsákot és azóta zokszó nélkül szaggatja az aszfaltot...és legalább én is látom mi merre hány méter. :)
Reggel 10 órakor csörög a mobilom. Természetesen haverom az... Gondoltam elküldöm a búsba, hogy ugyan hagyjon már aludni, hogy ha már egyszer ráérek, de ekkor a következő felkérést kaptam: "Van egy 156-os itt miklóson eljönnél velem megnézni?" -persze egyből izgatottan rávágtam, hogy igen és már keltem is ki az ágyból. Milyen ember utasítana el egy ilyen ajánlatot?
Már alig vártam, hogy lecsekkoljuk a verdát és ha úgy van haza is hozzuk...
Megérkeztem a kis boxeremmel, Ádám már ott volt.
Kisvártatva megjött az emberünk is (egy parkolóba beszélték meg a találkát).
Az autó pöpec volt, kis ráncfelvarrást elbír, de egyébként semmi kivetnivalót nem hagyott maga után. A motortérben 1.6 T.S. dorombolt serényen a maga 120 lóerejével, éreztem hogy elfogjuk vinni a kocsit.
A próbakör és udvarias alkudozás után meg is állapodott haver az eladóval.
Az öröm önfeledt volt, a család bővült, mindenki boldog. :)
Úgy néz ki jó üzletet köttetett!



Pár napja már hallani, hogy a kipufogócső a dob előtt kifúj.
Elég csúnya hangja van (V6-V8). Ma hazafelé egy kisebb csattanást követően felfejlődött V12-re. A cső kicsúszott a bilincsből, és eléggé rozsdás is, holnap megnézetem. Cserés lesz.
Kész lett.


208880Km
Olajcsere és a többiek csak gyári cuccokkal:
Selenia 20k + olajszűrő,levegőszűrő,pollenszűrő