Blog
Pár napig furcsa hangja volt a motornak, s azt vettem észre, hogy füstöt látok gyorsításkor.
Be is igazolódott a gyanúm, kihasadt a levegőcső.
Első reakció a szelelés megszüntetése, melyet az új cső megrendelése követett.
Tegnap előtt megérkezett a kuplungpedál gumival együtt, s ma kihasználva a kellemes időt a cseréket megejtettem.





Miután megérkezett a cucc, ma nekiálltam, hogy beszereljem. A menete nagyon egyszerű:
1. A rajta lévő vezeték túl hosszú, lerövidítettem.
2. Kerestem a polcon két csatlakozót, ami passzol a gyári belépőfény csatlakozójába.
3. Ráforrasztottam a vezetékre. Maga a vezeték nagyon vékony, így a csatlakozó eredeti szorítós megoldása szóba se jöhetett. Zsugorcső szigetel.
4. Elég az ajtózsebet leszedni, két csavar tartja.
5. Az ajtón lévő lyuk bőven elég a szereléshez. (Eredetileg az ablaküveget lehet itt állítani.)
6. A projektorhoz adott fúróval pikk-pakk ki lehet fúrni a helyét. Mivel az anyag elég vastag és a menet a projektoron nem ér át, ezért magával az anyában lévő csavarral rögzítettem a cuccot. Csatlakozót összedug, leszigetel.
7. A csatlakozó - leszigetelve és egy kis szivacsba csomagolva - prímán elfér a visszapattintott eredeti lámpa külső oldalán.
8. Az eredmény.
Maga a projektor is érdekes:
9. Három darabból áll, szétcsavarozható.
10. Maga a projektortest, a rögzítő csavarral.
11. A LED
12. A projektortestben lévő tulajdonképpeni projektor. Két lencse a két végén és ebben van a logo is. Ha az ember fordítva teszi vissza a tükörképet vetíti.
Fókusztáv állítására lehetőséget nem találtam.
Végezetül a légszűrőt is kicseréltem, természetesen gyári ment bele.












Sajnos muszáj volt lecserélni a váltóm, mivel már nem vette a rükvercet, és a hármast is csak nagy duzzogva!!
Addig húztam ameddig csak lehetett,de sajna már a kuplungot is megette.
Így hát a komplett kuplung is ki lett cserélve.
A futómű felújítás is esedékes volt már. Alsó felső lengő stb...
De újra élvezet vezetni, nem kopog, nem kerreg. Imádom :DD
A teleszkópok cseréjét ünnepélyesen elhalasztottam , picit billeg de ezzel együtt tudok még éni :D
Váltó 70e
Kuplung szett 34e (Hatalmas kedvezménnyel :D 77e -ről) valeo
Váltó olaj 4e castrol
lengőkarok stb.. 65e
+egyéb apróságok 8e
munkadíj 30e
------------------------------
211.000ft
Ma sor került a légszűrő, gázolajszűrő, és a pollenszűrő cseréjére, és még belefért egy klíma fertőtlenítés, és felkerültek a nyári gurulók is...




A nyári kerekek felrakását egybe kötöttem a fékfolyadék cseréjével. Nem tudom volt-e már cserélve az autó 10 éve alatt, valamint nyáron a szerpentinen furán viselkedett a fék (talán fölforrt a fékolaj?), továbbá 3. éve van nálam és ez az ajánlott csereperiódus. Szóval jól összejöttek az okok, hajrá.
Csere menete hagyományos kétszemélyes pedálpumpálós módszerrel történt, ATE dot4 fékolajat kapott a rendszer. (a dobozára azt írták évente cserélni, ez komoly??)
A fék jó maradt, nyaraláskor kiderül, hogy bírja a strapát :)
Végre bejött a jó idő, felraktam a nyári gumikat.
A téli gumijaim elöl nagyon kopottak voltak, futómű beállítás kell majd, nem akarom, hogy a szinte új nyáriak kukába menjenek a nyár végére.
Elvittem a szervizbe átnézték, jobb és bal alsó lengőkart cseréltetnem kell, egy axiállal együtt, illetve kilyukadt a jobb első gumiharangom az is cserés lesz.
Jövő hétre megjönnek az alkatrészek, belerakják és meglesz a futóműállítás is.

Elkopott a bőr a váltógombon, bár olyan hévvel estem neki, hogy nem fotóztam le csak miután levakartam a régi bőrt, egész jól sikerült a csere. Kb 30 perc, egy darab bőr és türelem, de megérte.




