Blog
na lassan kész a vez.szíj csere.a többi hálisten a gondos előző tulajnak kész van.Felkerült a paragi típusdob a gyári helyére és 1 óra múlva már mehet is a chippes haverhoz ,h egy picit erősítsünk rajta az ésszerű határokon belül :P
- elemcsere történt a pótkulcsban ami nem müködött vételkor, szerencsére ezzel ez is megjavult, szerencsére gond nélkül beszerezhetö volt az elem 1 euro/2db äron, csere gyerekjäték
- tankoltunk egy telit, szämolva 7,42 L, hatótáv igy már a kivánt 900km fölött van, ez kb 80% elövärosi hasznälattal jött össze, közben kirändultunk is, 2 fövel orszäguton 110 fölé nemigen menve 5,6! Kint mär 9-10 fokok vannak ez nagyon meglätszik a fogyin.
Nagyätlag is elkezdett lefele menni, mär 7,8-ról 7,6ra lement.
- regeneräläsok ätlaga: 630 fok, 390km, ätlag idötartam 10perc
- bőrápolás és belső takarítás is megtörtént
Na kipróbáljuk mennyit bír a Febi stabilizátor pálca (első) mert az OCAP nagyon keveset. Jobboldalt TRW van már ez bírja egész jól , meglátjuk ez milyen lesz.
A csere után pedig levezetésképpen kicseréltem az előző tulajd által tönkretett kalaptartómat is. A belevágott hangszórókat kidobtam felesleges. (Hátsó ülés ki, kalaptartó ki, hangszórók kuka, majd vissza az új kalaptartó és az ülés)



Egy régebbi szereléskor sikeresen eltörtem a szivargyújtó kihatható konzolját. Most elszántam magam, hogy kiszerelem az egész középső boxot és megjavítom.
Mindkét fül letört, így egy fém lemezt szegecseltem oda és a bütyköket egy menetes szárral helyettesítettem, ez lett a tengely amin az egész elfordul.
Ha már szét volt kapva, a szivargyútó mellé mindkét oldalra beépítettem egy-egy 5V-os tápaljzatot. Nem szeretem a szivargyuszis csatlakozókat mert nagyok és soha nem érintkeznek rendesen. Egy sima autós töltőt szedtem szét és az "elektronikáját" építettem be, így az adja az 5V-ot. A kábelére pedig rászereltem a tápcsatlakozót. Így lett egy rendesn használható telefon töltőm, már rendeltem még egyet, ha megérkezett annak a kábelét is átalakítom...




Ma 1.699 napja élünk együtt a Pókkal...
A fene gondolná, mintha tegnap hoztam volna haza...
Ennyi ideig még egy Alfám se volt meg, de az is igaz, hogy egyikkel se mentem ilyen keveset...
2008.11.23-án utólagos xenont kapott a vas, ez tűnt a legjobb és olcsóbb megoldásnak, mivel este ezekkel a lárva szemekkel szinte semmit sem látni. Az egyik trafó bemondta az unalmast. A Vaterán lőttem egy készletet, így lett egy tartalék is. :)

Megjöttek a gummák! UNIROYAL RainSport 3.
Látható a ledobott pacsker, ami a hátsó tengelyen volt. Egy Olasz út így legyalulta, az amúgy is kukás gummát. Asszem ez hátsó komplett szilentezés lesz.
2013.03.03-án csak sietve átvettem a gummákat, 04-én azért már meg is néztem.
Néztem is nagyot, mert akárhogy is forgattam nem jött össze sehogy a minta. Egyik guriga kifelé dobja a vizet, másik meg a doblemez felé? Elkezdtem mókólni,keresni a forgás irány jelzést (rotation). Nincs!!! Ellenben van külső (outside) , belső (inside) megjelölése. Összeforgattam, hát egyik előre, másik hátra??????? Irány a google, még mielőtt fennhangon reklamálok a forgalmazónak. Az Uniroyal-Tires.com oldalán találtam meg a végső megoldást. Elmondásuk, leírásuk szerint egyedülálló,forradalmi, bla,bla-bla újítás az UniroyalRainsport 3, ASZIMETRIKUS GUMI.
kép: ezen belül - FITMENT ON THE CAR menü.
Itt látható, hogy a gumi aszimetrikus.
Meglő, mert nem erre számítottam, de a választást akkor sem bántam meg, mert igen jókat olvastam "róla", és a tesztek,paraméterek is kifogástalanok!











Már tavaly télen hallani lehetett, hidegen gyújtás után, hogy meg meg csúszik és sivalkodik, de amint az idő megjavult, ez a hang is eltűnt.
Idén télen ismét előjött, azzal a különbséggel, hogy indulás után, menet közben is halványan hallani lehetett a sivalkodást.
Első körben csak hosszbordást cseréltünk, vezető görgője még okés, spanoló tárcsájának a csapággya picit kotyogós, de első körben újranyomtuk zsírral és ment vissza.
Hihetetlen, de a számítógép által dobott szíj nem passzolt hozzá, végül a negyedik boltbarohanás után került a kezünkbe a megfelelő hosszúságú...alfa rejtély :)
Valamivel halkabb lett a motortér, meg mintha jobban harapna, bár ez szerintem csak illúzió :)
Fotók nem a legjobban sikerültek, de látszódik a lényeg...pár helyen keresztben már megvolt repedve, meg teljes hosszban finoman repedezettek voltak a bordák.
km állás: 125.210



Anno a felnik ET eltérését pogácsákkal állítottam helyre. Az első kerekeknél ez egy kicsit túl jól sikerült, mert elkezdte enni a gumi külső felét. Mielőtt meglesznek az új gumik ezt helyre kell hozni.
A 20 mm-es pogácsákból - hála a szerszámlakatos ismerősnek - ma 15 mm-esek lettek. A visszaszereléssel viszont meggyűlt a bajom, mert a hosszú kerékcsavarok így beleérnek hátul a kerékagyba. Holnap rövidíteni kell őket.
update 2014.03.04.:
65 mm lett a csavarok hossza, még így is kilóg hátul vagy fél centi.
Pogácsák visszakerültek, próbaüzem holnap Várpalotára menet.
Egy dolog viszont feltűnt. Alul eléggé olajos minden. Nem cseppen, de nem tetszik. Olajcserekor majd megvizsgáljuk, hogy mi az oka. Balansztengely és főtengely szimering elvileg nem lehet, mert az már cserélve lett.



Kis szenvedés után sikeresen kicseréltük a bal első lengőkart, illetve a 2 db első stabilizátor kart, de bal elől valami még mindig reccsen és bukkanókba nyekereg.