Blog

>> EseményDeezL // Alfa 155 2.0 T.S 16V // 2014-04-02

1000km-t mentem már vele, ez a motor sokkal erősebb, 5.ben alapról is sokkal jobban megindul, 220at mentem vele, a másik 200körül elfogyott nagy nehezen hosszú egyenesben elérte a 210et ... a motor 191ezer km-ig Seléniát kapott,ennek köszönhetően nagyon csendes ,nincs a vez.módnak semmilyen karranása,és diesel-féle hangok sem szűrődnek a motorból,így mondja bárki,hogy a Selénia csak hülyeség,olasz motorokhoz a legjobb választás!

egyébként ballansz rendben van,új vezérlés van fent ,ékszíj stb...

 

Ki kellene próbálni az új gumikat. Az idő jó, lehet nagy kört is tenni. Gyors tervezés a Celldömölk - Győr - Medve - Gabcikovo - Pozsony - Podersdorf am See - Celldömölk útvonalat dobta.
Összesen 307 km.
A guminyomást beállítottam elöl-hátul 2,4-re, ahogy a 156 könyve írja.
Az összbenyomás nagyon jó. Ami tetszik:
- teljesen hangtalanul gurul,
- tapadás jobb, mint a régi gumival,
- tökéletes a kiegyensúlyozás, nem üt, nem ráz,
- az utazás sokkal kényelmesebb lett, az apró úthibák nem ráznak,
- ez a kényelem nem ment a fékezés és a kanyarodás rovására.
Ami nem:
- kanyarban egy kicsit tolja az orrát, de szerintem az első gumikat 2,5-2,6-ra fújva ez megszűnik.
Szóval nem bántam meg, hogy a Nokian Line mellett döntöttem.

 
>> EseményGábor145JTD // Alfa 145 JTD // 2014-04-02

Friss műszakit kapott az autó!de sajnos építkezés és vállalkozás beindítása miatt meg kell tőle válnom :(
Élmény volt vele a 4 év...néha okozott bosszúságot de sose hagyott cserbe.Megfelelő karbantartással az ALFA ROMEO is megbízható...

 

Egy órája hívott a szerelő, hogy bent járt a városban, beugrott a villanyoshoz és beröffentették az autót! El sem merem hinni. Csak pár fordulatot járatták, mert még nincs benne a hűtővíz, de lényeg, hogy megy. Megjött angliából a 2 hónapja rendelt ajtóhatároló, a hétvégén még nekifutok egy rozsdátlanításnak és galvanizáltatsnak. A gyújtáskapcsoló úton van, azt még berakja a villanyász, jövő héten hazahozom.

>> Autóápolásmreni // Alfa 166 2.4 20v jtd // 2014-04-15

Verőfényes napsütésre ébredtünk tegnap reggel,így tehát nem volt más hátra mint lemosni,kitakarítani az autót. :)
Kapott egy alapos kézi mosást,majd egy kis kézi polír itt ott(karceltávolító pasztával) a végén pedig egy kemény wax réteget,gumiápolót,krómápolót.
Ezután egy alapos porszívózás,bőrápolás,műanyag ápolás következett,majd a jól megérdemelt ebéd.

Ezután egy laza kör a városban majd megpihenés a garázsban... :D

 
>> EgyébTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2014-04-02

Nem tetszik. Nem adja úgy ki, ahogy gondoltam. De majd egy mosás után megnézem. Meg jobb képek is kellenek...nyár után ez a felni megy a háztól, természetesen gyári fénnyel...

Bekerült az EGR kilépő oldalára egy szűkítő lemezke, 8mm átmérőjű áteresztő furattal. A lemezke 0,8mm vastag hőálló rozsdamentes anyagból készült.

A szűkítés oka, hogy a tavaszi első meleg napok hatására elkezdődött a rángatás.
Kb 5-600 km-ig nem is volt semmi gond, a rángatásnak nyoma sem volt, és a motorlámpa sem jött elő.
Azonban az egyik reggel munkába menet regenerálásba kezdett az autó, ami normál körülmények között végbe is ment, ám hazafelé indulván azonban indítás után (külső levegő hőm.: ~20°C) felgyulladt a motorlámpa, illetve a "Have engine checked" figyelmeztető üzenet.

Pár napos tesztüzem következik. Amennyiben a motorlámpa kintmarad, úgy az áteresztő furatot 9mm-re növelem és újabb próba következik.

2 nap után magától eltűnt a motorlámpa, majd újabb 2 nap után vissza is jött.
9-es lemezke gyártás alatt...
Ezidő alatt azt vettem észre, hogy gázadásra lassan reagál, gondolkodik pár pillanatig mielőtt megindul.

9-es lemezke kész, azonban még nem került beszerelésre, mert lassan 2 hete nincs újabb motorlámpa, igaz a napi csúcshőmérséklet sem nagyon éri el a 15°C-t. Úgy vagyok vele, hogy amíg tartósan vissza nem jön a hibalámpa, addig nem piszkálom.

Egy újabb regen után újra kijött a motorlámpa, és egy teljes héten át kint is maradt, ezért kiszedtem a szűkítést. A gázadásra történő lassú reagálás eltűnt, ellenben a rángatózási hajlam visszajött.
Kiszereléskor sajnos az EGR tömítő réz lemezkéje beesett a motortérbe, alul ezúttal nem esett ki. Új tömítőlemezke beszerzése folyamatban, gyári megrendelve az Unixtól.

Gyári 3 lyúkú szűkítő tömítés megérkezett (2. képen), beszerelve.
Rángatás és motorlámpa nincs, viszon még mindig van némi kis gondolkozás az autó részéről egy-egy gázadásnál. Mivel ez annyira nem vész probléma, ezért nem tökölök vele tovább.

Végül egy tízesért ultrahangos fürdővel kitakaríttattam az EGR-t egy szervizben, azóta az új 3 lyukú szűkítővel sincs semmi baj. Az autó több mint fél éve tünetmentes, azóta az EGR szelepet nem is láttam... :)

 
>> SzervizMarky Mark // Alfa 146 2.0 ti // 2014-04-02

Elindult a felújítás második köre. Ma a vezető ülés lett rendbe téve. A programba hiba csúszott, mert szétszakadt a háttámla kárpitja. Annyi baj legyen. Javítani fogjuk.
A kipufogó is meg lett hegesztve. Pár hete új légmennyiségmérőt is kapott.
Jövő héten pedig megy elektromos javításra.
Onnan már csak futómű marad.

 
>> EgyébJosephAlfaman90 // Alfa 33 1,5 // 2014-04-02

Ma el kell kezdenem sajnos a cseremotor építését, mert a mi benne van elkezdte enni az olajat, néha nem megy az összes henger :(
De mivel napi használatban van nincs idő kivenni átnézni, hanem a kivétel után azonnal teszem is be a cseremocit. Ma megyek is hazahozom a simmering ill. tömítésgarnitúrákat. A motor amit építek 10 évet állt, de előtte generál óta nem került bele sok km.

 
>> EgyébTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2014-04-02

...na végre. Ideje volt megérkeznie a gumiknak. Hihetetlen kamuzós gumisok vannak a világon. Ez volt a 4. megrendelés, ami meg is érkezik. Még jó, hogy egyik sem előre utalásos volt. Fhaszom. Volt már 20 fok is, amikor fingattam a téli gumiknak. Tuti slick lett...(féket le kell cserélni, mert ez halál) Bridgestone Turanza (215/45R17) (a méret jövőre változni fog) lett a választott márka. Ilyenem még nem volt. Kíváncsi vagyok mit fog alakítani. Gumis felpattintja délutánra a felnire a gummákat én meg utána a kocsira a felnit...ha már van krokodil emelő és nyomaték kulcs a garázsban. :-)
A költség két milliárd!