Blog
Felrakattam a nyári gumikat és a bal első keréknél észre vettem hogy a féltengely gumiharang el van szakadva.Másnap rendeltem hozzá egyet és ki is lett cserélve mielőtt nagyobb probléma keletkezik!
A hétvégén végre fekerül a lökhárítóra az új matrica rendszám, mivel a régi kicsit megrongálódott, így állítólag nem ment volna át a műszakin. Remélem sikerül normálisan felrakni. :)
A régivel több alkalommal is sikerrel vettük a vizsgát, nyilván azóta szigorodtak a szabályok. Talán jobb is így, mert esztétikailag nem volt épp a legelőnyösebb.
A hétvége elég zűrösre sikerült, ezért még várat magára a művelet.
Faterral felpattintottuk, nem lett tökéletes, de így is nagyon baba, műszakin sem volt vele gond. :)
Tegnap megrendeltem az új akksit, egy Exide Premium EA640 64Ah-t, mivel a régi (Banner Power Bull, amit még 2010-ben vettem, lassan megadja magát). Láttam itt az oldalon, hogy nem lehetnek rosszak ezek az akkumulátorok, valamint amit anno lecseréltem a kocsiban, az is Exide márkájú volt.
2014.04.07. : Megjött az akksi, kipróbáltam, sirály! :)
2014. szeptember:
Vezérműszíj, görgők, vízpumpa stb. cseréje következik, csak még nem tudom melyik szettet vegyem meg, az SKF-et, Contitech-et, vagy esetleg Gates-et, ami egy 10-essel több, de lehet, hogy megérné.
2014. szeptember 12.
Megjött a Contitech vezérlésszett, vízpumpa, ablaktörlő lapátok. Így ránézésre jónak tűnnek, de majd meglátjuk.
2014. október 2.
Végre itthon a "Car"! Vezérléscsere: pipa, műszaki: pipa! :D Állítólag az előző szíjnak semmi baja nem volt így 100k km megtétele után, de na. :)
Megtörtént a motor bontása, de elakadtam a lendkerék csavarokkal :S
A legtöbb csavar sajnos 10 év után eloxidálódott a menetekkel együtt. Az egyik karburátortalpat úgy kellett lefeszegetni. Még lesz vele munka bőven





2012.11.04. A szezon vége
2012.09.01. I. helyezés a második kategóriában
2012.08.12. Nyugat Villámtali
2012.08.04. Mediterrán Party
2012.07.28-29. Balaton túra IV.
Nagy Túra 2012
2012.07.20. Megjöttünk a Nagy Túra II-ről
2012.07.19. – 11. nap: Hazafelé
2012.07.18. – 10. nap: Lido di Jesolo
2012.07.17. – 9. nap: Irány a tenger!
2012.07.16. – 8. nap: Hágó körút
2012.07.15. – 7. nap: Lago Maggiore
2012.07.14. – 6. nap: Svájcba menet
2012.07.13. – 5. nap: Kastélyok
2012.07.12. - 4. nap: Füssen és Forggensee
2012.07.11. - 3. nap: Út Ausztrián és Németországon keresztül
2012.07.10. - 2 nap: Berchtesgaden és környéke
2012.07.09. – Nagy Túra II. - 1. nap: Út Ausztrián keresztül
2012.07.05-08. Felkészülés a Nagy Túra II-re
2012.06.17. Keszthely és Tapolca
2012.06.16. Forchtenstein vára
2012.06.02. AlfaCity
2012.05.28. Kirándulás a hegyekbe: Schöckl
2012.05.06. Tihany Panoráma Étterem Part III.
2012.03.16. 150.000 km
Végre, végre!
Délben hívott a gumis, hogy megérkeztek a 2 hete megrendelt új nyári gumik, amik a félresikerült PZN-ek utódai.
Most BRIDGESTONE POTENZA ER050A került kiválasztásra.
2 db DOT 5112 és 2 db DOT 0313.
Az akció + 104 000-be került.
Sajnos fotókat csak otthon tudtam készíteni a gumikról - immár a kocsi alatt - amihez viszont meg kellett mosni 1 gumit is, legalább is ahol a fotón látszik, mert már poros lett a hazaúton.
A felniket is megmostam, mert utálom mikor a gumiszerelés után tiszta takony körbe a felni széle.
A kerekek felszerelése után, délután 4-kor volt időpontom futóműállításra.
A 2 évvel ezelőttihez képest csak a jobb hátsó mászott el egy kicsit.
Mivel nálam voltak a kerékcsere után a télikerekek a csomagtartóban (amiket persze a futóműbeállíáts idejére ki kellett pakolni a csomagtartóból) meg tudtuk nézni hogy koptak.
A hátsók egy hangyányit jobban koptak belül. De csak annyira hangyányit, hogy nagyon meg kell nézni ahhoz, hogy észre vegye az ember.
Éppen ezért egy picit módosított a 2 évvel ezelőtti beállításokon. Sajna itthon nincs szkennerem, úgyhogy csak holnap fogom tudni belinkelni a pontos beállításokat).
Költségek
Pirelli PZeroNero visszakapott vételára: -160 000,- Ft
Bridgestone Potenza ER050A vételára: 264 000,- Ft
Fizetendő 104 000,- Ft
Futóműállítás: 5 000,- Ft








Tegnap felkerültek a nyári kerekek. Téliek szépen eltakaritva.
Futómű szemrevételezve, semmi galádságot sem vettem észre, fékek is még jók bőven elől-hátul
Viszont ami ezután jött az nem volt vicces, a próbakörön.
Észrevettem hogy magasabb lett az alapjárat, betudtam annka hogy kevés az autóban a gázolaj bár nem tudom hogy jutottam ilyen összefüggésre.
Ekkor az alapjárat indítás után egy kicsit normális volt majd utána felment 1000-re és ott maradt.
Ezután teletankoltuk a kocsit de nem változott meg az alapjárata.
Fogyasztás 7,5 számolva, épp 900 km-nél tankoltunk.
Tehát az esti próbakörön kerékfujatás meg utánhúzás után 20 km után a kocsi elkezdett látványosan nem menni, persze hibajelet nem láttam mert a falazott EGR miatt perpill az konstans.
Aztán jött az ASR, VDC, Hillholder kiesés.
Ezután kikapcsolta a navit.
Na mondom innen jó lesz gyorsba hazafele irányulni csak 15km volt hátra.
Hát 2 percre rá lakott területről kiérve az autó kilőtte a tompítottat is, korom sötétben....
na mondom akkor most vészvillogó be és félreállunk hát nem jött össze, kilőtte a vészvillogót is, ekkor már 1500 volt az alapjárat.
Nagynehezen félreálltunk, sikerült úgy hogy meg se törjük a vaksötétben...
Leállítás kb 15. gombnyomásra sikerült, ezután persze a kulcsot sem akarta kiadni.
Mikor kiadta engedett ismét vészvillogózni
Ez a szisztéma elég ijesztő számomra....
Persze az alacsony akkufesz miatt a csomagtartó sem nyílt, hogy kivegyük a vonószemet....
ezután hívtuk az ADAC-ot, 1 órán belül kint volt a tréler, bebikázta a kamionról a szaki majd a 159 saját lábon állt fel a trélerre, a diagnózis egyértelmű volt, generátor elment vadászni....
Egyenesen elvittük az itteni szerelőnkhöz, akivel reggel találkoztam is hogy nem véletlenül termett nála az autó...vittem magammal Ruszi cartárstól vett generátort is amit előre megéreztem hogy kelleni fog...
persze ez sem klappolt mert be van állva.... nem értem.
Ezt a generátort egy kollégával elküldtem Magyarországra egy gyors hétvégi rendbehozatalra mivel a szerelő 570 euroért tudna hozni bele.... hát azt nem szeretném...
Szóval az autó egyenlőre várja az új áramtermelőjét....
Elgurultunk Csörihez pár dologért:
- új benzinszint mérő
- gyári szelepfedél tömítés (érdekes, hogy két cikkszámon ment a külső és a belső rész)
- szelepfedél csavar Csöri gyűjteményéből, mert csak 20 db-ot lehet rendelni belőle.
Hazaérve első dolgom a szintmérő beszerelése volt. Negyed óra az egész művelet. Furcsa, hogy rámérve 0-350 ohmot tudtam mérni a benne lévő 0-300 ohm-ja helyett. A belesütött embléma szerint ez is gyári. Lehet, hogy ennyit kopott, és emiatt hihetetlen a mutatott érték?
Most már hihető értéket mutat.
Második lépésként a szelepfedél csavarjait cseréltem, mert 3 helyen nem az eredeti volt benne. Az utolsó képen a középső az eredeti, a két szélső nem. A hosszú csavarból kettő is volt a 6 között.
A tömítés csere későbbre maradt.









Kicseréltem a légszűrőt,gyári lett belőle,mert valahogy a direktszűrő nem nyerte meg a tetszésemet.Megérkezett a szervószivattyú is,még csináltatni kell egy csövet hozzá,aztán beépítem végre.Kapott egy belső féltengelycsuklót,a régi már berázta az autót.
Az alkatrészekért köszi Marklar 155 -nek!
Többszöri mérés eredményeként,vegyes használatba kijött a fogyasztás 8.8l/100km
Elfogadható...
:-)