Blog

>> AutóápolásHaddel // Alfa 159 sw // 2014-04-26

Neki álltam ma a bőrök ápolásának .Vettem a vikinges gyártó bőr ápoló kendőjét ,de nem bizonyult túl jónak ,aztán eszembe jutott ,hogy édesanyámtól kaptam még annó valani csodaszert ,bőr kanapéhoz. Ezzel már szép lett a bőr ,puhult is ,tök jó a tapintása.

>> Szervizboli111 // Alfa 156 2,0TS Distinctive // 2014-04-26

Egy hettel ezelött egyszercsak megallt az auto. Par perc mulva ujraindult. Ettöl függetlenül varatlanul ert es nagyon kellemetlen volt. Paran itt megnyugtattak, hogy ez gyakrabban fog elöfordulni, ha elkezdödik, de egy holtponti jelado cserejevel orvosolhato.
Ebay-en talaltam is eredeti Bosch-t.:
http://www.ebay.de/itm/360902759685?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649
Masnapra megerkezett. LE a kalappal elöttük!
Gondoltam jövö heten ki is fogom cserelni, de mivel tegnap 3-szor allt meg a nagyfiu, igy nem halaszthattam tovabb. Elmentem egy mühelybe es az itt olvasottak alapjan nekifogtam.
Par dolgot elfelejtettek cartarsaink leirni. :)
Nem 40-es torx kellett hozza nekem, hanem 30-as. Miutan az also burkolatot levettem, azt lattam, hogy nem latok semmit. Sem az alkatreszt, sem azt, hogy hol is kellene egyaltalan lenni illetve hogy hogy fogok hozzaferni. Elöször kicsereletem fent a motorterben a csatlakozonal, majd felülröl engedtem le. Ez segitett beazonositani hogy hol megy es hogy hol talalom a regit. Nagyon nehezen hozzaferheto helyen van. Kicsit vastagabb alkaru ember nem is tudja szerintem kicserelni. Szenvedesek aran. 30-as torx csavar ki, jelado mozgatva-feszegetve ki. Ujat be a helyere, csavart vissza. Ezutan a vezeteket csereltem ki, illetve a foglalatokbol kiszedtem a regit es beletettem az ujat. Összesen kb 1 orat vett igenybe.
Viszont, ha mar szervizben voltam a regota tervezett olajvaltason is atestem. 206.080 km volt most benne. Most fordult elö elöször, hogy nem Seleniat tettem bele, hanem a sokak altal javasolt Liqiu Moly-t. Abbol is a Top Tec 4100-ast. Ez egy 5W-40-es olaj. Itt Nemetorszagban majdnem fele a Selenianak.
Az elö utat nagyon jol teljesitette a fiu az uj jeladoval. Kicsit kivancsi vagyok, hogy ez volt-e tenyleg a kellemetlenseg okozoja.
Bosch Jelado 39 Euro
Liqui Moly Top Tec 4100 5 liter 28 Euro
Olajszürö 6 Euro
Mühely ktg 27 Euro
Összesen: 100 Euro

 
>> EgyébAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2014-04-25

Mivel az autót korábban - még Olaszban - megpróbálták feltörni és a hengerzár és a zár alatti takarólemez ki van törve, bontóból szereztek nekem egy komplett bal első ajtókilincset 15e Ft-ért, amiből a szükséges elemek majd beépítésre kerülnek. Addig egy helyi lakatosmester megoldja, hogy a meglevő tollkulcs legyen majd használható az új hengezárhoz is.

2014.05.08-án beszerelésre került! Munkadíj: 3e Ft

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2014-04-18

Ma sikerült a szervízben a kocsit felemelni és alaposan átnézetni.

Diagnózis:
- első futómű: axiálcsukló csereérett
- egyébként az autó egyben van, karambolmentes és jó állapotú

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2014-04-17

Az autó tegnap került honosításra, ma vittem szervízbe egy gyors hibakódkiolvasásra, mivel a motorellenőrző lámpa ég, felirat: "have engine checked".

Diagnózis:
- vezérműláncszett cserés

Addig kímélő üzemmód...

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2014-04-23

Az autó szervízben történt első alapos átvizsgálásakor derült ki, hogy az első két futóműre ráfér egy kis karbantartás: két axiálcsuklót kellett cserélni.

Köszönet érte Balogh Péternek (Tre-Car, Eger).

Jöhet a futóműbeállítás.

>> SzervizR.Krisztián // Alfa 159 1.9 jtdm 8v // 2014-04-25

A kormányművem 2 hét alatt teljesen elvérzett... Az elején még csak pár csepp olaj, pár nappal később kisebb tavacska... szervoolaj tartállyal együtt, kormánymű csere.... drága hónap

 
>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2014-04-19

Megtörtént a vásárlás utáni első szervizelés saját kezűleg:
- motorolaj
- légszűrő
- olajszűrő
- aktívszenes pollenszűrő csere

A cuccokat az Unixban sikerült 40 % kedvezménnyel beszereznünk.

>> SzervizR.Krisztián // Alfa 159 1.9 jtdm 8v // 2014-04-10

Mivel a régi gumik már elég kopottak voltak, így kapott 4 új Vredestein-t, természetesen "Giugiaro design" :)
Ugyan itt 4 db használt 18-as nyári gumi eladó :D

 
>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2014-04-25

Azt vettem észre az autón, hogy egyre jobban elhagyta az erő. Szinte napról napra gyengült a teljesítménye, de városban ez annyira még nem is jött ki. Viszont múlt hét végén egy vidéki út során, ahol több nagy emelkedőt is le kellett küzdeni, feltűnt, hogy az autó erőlködik, nem akar felmenni, vissza kell váltogatni, holott ez korábban ezen a részen nem volt megszokott. A motor is magasabb fordulaton kezdett el húzni, ha azt a minimális erőt húzásnak lehetett nevezni. A kipufogón is egyre több füst távozott, valamint a fogyasztás is megnőtt. A turbóra kezdtem gyanakodni, de szerencsére itt a fórumban megnyugtattak, hogy ahhoz nagyon nagy bajnak kell lennie, sanszosabb, hogy valamelyik turbócső adta meg magát. Mivel a motortérbe betekintve nem láttam sehol szakadást, ellátogattam Zé. mesterhez, hogy derítse ki nekem a hiba forrását. Sikerült is megtalálni, hogy hol távoztak a lovak. Végül nem a turbócsövek voltak a hibásak, hanem egyszerre két vákuumcső is bűnös volt. Mindkettő az illesztésnél szétszakadt. Az egyikről raktam is fel képet. Ez villámgyorsan orvoslásra is került.
Még a télen elszakadt az ékszíjam, akkor egy közeli szervizben lett kicserélve, de azt nem tudták megmondani, hogy mi nyírta el az ékszíj szélét. Viszont néha érdekes hang hallatszott az autó elejéből, kicsit csattogós, fura zörej volt ez. Zé. el is kezdte keresni a hiba forrását, és gyorsan kiderült, hogy az ékszíj megint rosszalkodik. Kiderült, hogy a feszítő görgő el van görbülve. Hogy ezt a téli ékszíjszakadás szervizelésekor a javítást végző szerviz miért nem vette észre, az talány. És hogy mi lehet az elferdülés oka, az szintén kérdéses volt. Szétszedés után derült ki, hogy a generátor szabadonfutójáról hiányzik a porvédő gumi. Először az volt a tipp, hogy elhagytam, de aztán kiderült, hogy ezt bizony valaki kilyukasztotta, csak a gumi közepe hiányzott. Itt szépen telement a szabadonfutó kosszal, megakadt, és minden egyes autóleállításnál rántott egyet a görgőn, ami szépen lassan elferdült. Ezt a rántást éreztem is sokszor, de őszintén szólva a kettőstömegű lendkerékre gyanakodtam. De végre fény derült a titokra, egy feszítőgörgő, egy ékszíj és egy szabadonfutó cseréjével ismét tökéletes a rendszer. Az autóba visszatért az erő, a csattogás is megszűnt és a leállítás is zökkenőmentes. :-)