Blog

>> Tuning és extraZoli89 // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2014-05-08

Tegnap sikerült szert tennem egy szett 16"-os Speedline szettre. Bitang jól néz ki vele a kicsi kocsi :)
A felnikért és a jó társaságban töltött szerelésért köszönettel tartozom Süni cartársnak.

>> Tuning és extraelisafreaky // Alfa 156 1.9 JTD // 2014-05-08

Felniről már beszéltem, hogy más színű lesz, gewindék is bent vannak, és végre rájöttünk, hogyan lehet leültetni és az első kerekek terpesztését megszüntetni (mert "olyan nincs, hogy ezen a szar alfán ne lehessen kerékdőlést állítani"....), remélem hamarosan megvalósul. Boszlopot újra fóliáztuk, elöl az ablakmosónál a műanyagot lefújtuk matfeketével, bár tervben van egy új, mert a sok pont közül már csak két helyen kapcsolódik az autómhoz :D
És így kb ennyi. Annyi mindent csinálnék rajta ha pénzfám lenne, hogy azt el sem hiszitek. Dehát Lóma sem egy nap alatt épült. Tülelmesen válok :DDD

 
>> EseményAron // Alfa 33 1,5 QV // 2014-05-01

Majdnem minden előjel nélkül ért az élmény, amely - vezető oldalon ülve és tapasztalva - először defektnek álcázta magát, azonban pillanatok alatt "eldurvult" a helyzet, amikor is súroló, karcoló hangok kíséretében egy egész fordulatnyi ellenkormányzással lehetett csak egyenes irányban tartani Piroskámat.
Városban emelkedőn felfelé intenzív kigyorsítás után, kanyar előtt erősen ráfékeztem, minek következtében a kerékagy és a gólyaláb szakítottak egymással és a rögzítő 4db csavarból 3 kapitulált 1 pedig hősiesen magát áldozta érettünk és meghajlott a teher alatt, de kitartott a végsőkig!
Nagyon jó, hogy kipróbálom a határokat, és nem pl. autópályán 130-ról intenzíven fékezve jött elő ez a dolog, vagy főúton 90-nél kanyarban, mert akkor nem úszom meg ennyivel.

Az alufelnin belülről teleszkóp által végzett esztergálás megkezdésen kívül semmi egyéb futómű vagy karosszéria alkatrész nem sérült, még a fékcső és gumi is ép maradt!

Érdekesség: az eset folyamán egy kerékcsavar szublimált (hírét, hamvát nem találtam a tett helyszínén sehol), de helyére kerékőr került, a kerék nem várt esemény folyamán bekövetkezhető elillanása megelőzése végett! =D

2014.05.07.:
Tréler 8000,-
Javítás 12000,-
Kerékőr szett 6000,-

2014.05.08.:
Futómű állítás, centrírozás, gumiszerelés 11000,-

 
>> SzervizBal0229 // Alfa 166 2.0 TS // 2014-05-07

Első olajcsere még BeczA barátomnál 279,000 km nél megtörtént., utána szaladt nem egész 1000 km-t, és újra olaj csere. Fő az óvatosság. Most jött el a 3. olajcsere ideje a motor csere után 5,000 km-el. Olaj ugyanaz, Total x. Bevalljuk őszintén megevett pár decit a 4,000 km alatt, de ez ilyenkor normálisnak mondható.

Pár hetes (beriasztózott) garázsban állás után nem indult a gép akkor azt hittem csak lemerült az akksi (9,5 V! maradt benne)....egy alapos töltés után minden jónak tűnt de azért elkezdtem nézegetni az akksiárakat!
Az elkövetkező napokban pár multiméteres mérés (ami kizárta a kúszóáramot) és egy speciális, akkuteszteres diagnosztika igazolta, hogy kukás lesz a gyári 3 és fél éves Exide! Nem tekert intenzíven az önindító a Start&stop nem funkcionált és produkált pár furcsaságot pl. légzsákhiba indítózáskor (az alacsony akkufesz miatt)!
Első körben maradni akartam az Exide-nál de közben képbe került a Varta is amihez végül is nagyon jó áron jutottam hozzá! A témához tartozik, hogy a Start&stoppal szerelt autókhoz spec akksi kell így nem sok választási lehetőség maradt remélem ez is bír annyit mint a gyári.....

>> Eseményimi156 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2014-05-07

Kihasználva a május 1.-i hosszú hétvégét,szerveztünk egy kis kirándulást Olaszországba.Régóta szerettem volna elzarándokolni Maranello-ba,így a fő úti cél ez lett.Amellett mindenképp szerettük volna megnézni San Marino-t is,mivel húsz éve jártam ott legutóbb.Persze ha már ott voltunk,nem maradhatott ki egy kis tengerparti lazítás sem,így a szállásunkat egy Porto Garibaldi nevű kis halászfalu melletti nagyon barátságos és jól felszerelt kempingben foglaltuk.Sajnos az időjárás kissé szeszélyes volt,de összességében nagyon jól sikerült a kiruccanás.
Már a Ferrari múzeumban látott gépcsodák miatt is megérte ennyit autózni (1800 km),a többi meg már csak a hab volt a tortán:-))!

 
>> Tuning és extraArslan // Alfa 156 1.8 Twin Spark // 2014-05-07

A hétvégén megszületett kislányomat valahogy jelezni kell a mögöttem jövő cartársaknak (a többiek nem hiszem, hogy értik, ha csak nem olaszok :D ), plusz kicsinosítottam a felnikupakokat is. Gt megint szép munkát végzett :)

 
>> Szervizjankofilth // Alfa 156 2.0 16V TS // 2014-05-06

Futómű ellenőrzésen voltunk. Első fékbetétek és tárcsák már csak métereket bírnak. A hátsó tárcsák és betétek is lassan cserések lesznek, de még bírják. A hátuljából ömlik a zsír. Kormányműben az axiál csukló is cserés.

 
>> SzervizLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2014-05-06

Sikerült végre felújítani a kopott váltógombot. Alulról egy kis csavarhúzóval perem alá nyúltam, kifele kipattintottam a helyéről. (1-3kép) Először lefóliáztam , de nem tettszett mert egybefolyt az összkép. Fogásra se tetszett. (lehet az olcsó fólia miatt) (3-4.kép). Végül airbrush festés mellett döntöttem. Belül gyári ezüst színű ,kívül sötét perem.
Itt csináltattam
Előtte/utána 5-6.kép. Az árral nem voltak szívbajosak. Meg lehetett volna olcsóbban is csinálni, de igényesre akartam.

 
>> Tuning és extraSpet05 // Alfa 156 BLACK WIDOW 1.9JTD SW // 2015-03-31

Végre minden összeállt , a postás befutott az utolsó kiegészítővel is.
Egy éve van nálam az autó így megleptem magunkat új felnivel, gumival és futóművel.

A felniket a wheelbasealloys.com -tól rendeltem Angliából . Hosszas keresgetés és photoshop után a 3sdm 0,01 re esett a választásom R18 / 8,5J méretben et35. Mindenkinek ajánlom őket, nagyon gyorsak, 4 nap és itt is voltak a felnik.

Gumikat ide haza vásároltam 215/35 r18 Falken FK 452 márkájút .

Vmaxx futóművet ebayen vettem németből jött. Eredetileg D2 racing-et szerettem volna de két hónapot kell rá várni... a felnik meg már megjöttek így lemondtam róluk : /

A végeredmény kárpótol a sok várakozásért.
Bár egy mosást megérdemelne, a nagy pihenés után :S
-----------------------------------

Felni : 230e
Gumi :145e
Futómű :140e
Új toronycsapágyak 20e (első, hátsó)
Szervizdíj 20e
-------------------
555e