Blog

>> AutóápolásWilliam // Alfa 145 1.6 T.S. Special Edition // 2014-07-08

Már régóta gondolkoztam a gyöngyház fehér színen, de valahogy sosem vettem rá magam, hogy neki kezdjek. Egy nap Zsé barátom fehérre körbe fóliáztatta a 145-ös boxerét, és akkor rájöttem, hogy nekem is meg kell csinálnom, mert egyszerűen nagyon jól áll az autónak!
Hosszas tervezgetés és előkészület után 2014.május 11.-én nekilátunk a nagy feladatnak, amikor Zsével elkezdtük szétszedni az autót. Itt szeretném megköszönni neki a rengeteg segítséget, azt a sok időt, és energiát, amit rám áldozott.
Magát a fényezést Ócsán csináltuk, amely folyamat kicsit összetettebb, mint ahogy az emberek általánosságban gondolják: nem csak csiszolás, festés és már kész is. :)
Mivel alapvetően sötét színről váltottam fehérre, nem volt olyan egyszerű a megvalósítás. Először fehér színű füller-rel fújtam telibe az autót, ezzel biztosítottam az alapot, amiből ki lehetett indulni.
Sokat töprengtem azon, hogyan lehetne a fehéret feldobni egy másik színnel. Első lépésként a tetőre egy brillant bordót választottam, a festék vásárlásakor viszont elfelejtették közölni, hogy ez a típusú festék egyáltalán nem alkalmas nagy felületekre. Sajnos a „saját bőrömön”, akarom mondani az Alfámon megtapasztaltam a foltosodás jelenségét, mivel a bordó tinta teljesen foltossá vált. Bár kissé elkeseredtem, de kitartóan folytattuk a munkát a kaszni festésével. Ehhez a Standox Perlmutt-mischlack white mix 801, illetve Standox 2K-HS-klarlack-ra esett a választás. Szerencsére a gyöngyház fehér nem fogott ki rajtunk, olyan lett a színe, melyet elképzeltem.
A festésre fordított idő hosszabbra sikeredett a tervezettnél és az utazgatás is rengeteg kiesést okozott, így a tetőt már Zé-nél sikerült újra festenem, akinek szintén köszönöm a lehetőséget.
A jelenlegi bordó színt többen ajánlották, főleg a feleségem próbált meggyőzni arról, hogy ez lesz a megfelelő, mert jól passzol a kocsi beljesében található bőr üléshez és a korábban lefestett műanyagokhoz. Hozzáteszem, hogy az ő állandó bíztatása és türelme adott erőt a folytatáshoz, aki egy vasárnap lelkesen még csiszolni is beállt (nagyon ügyes volt).
A tető színét igyekeztem feldobni, és az interneten rábukkantam egy cégre, akik Amerikából hoznak be csillámport, amely a lakkba keverve még különlegesebbé varázsolta a kis kedvencemet. Ezáltal a tető is megkapta azt a színt, amire vágytam, de hogy teljes legyen a harmónia, a felniket sem hagytam ki.
Bár az autó szépítése sok-sok időt, kitartást igényelt, azért büszkén elmondhatom, hogy megcsináltuk. És még egyszer köszönöm azok segítségét, aki mellettem voltak a „projektben”!

Képek hamarosan…

 
>> EseményHaddel // Alfa 159 sw // 2014-07-08

Még június 14-én történt, hogy a szomszédom neki tolatott a terepjárójával a kocsimnak .
A vonóhorogja kilyukasztotta a hátsó lökhárítómat.Sajnálkozott , magyarázkodott ,hogy alacsony az autóm ,nem látta mikor hátranézett. Megadta a biztosítója elérhetőségeit,hogy hívjam fel őket. De két nap múlva jelentkezett a biztosító ,mondták vihetem az autót műhelybe.Én nem nagyon értem akkor rá ,ezért csak rá jó pár nappal jutottam szerviz közelébe.A kollégáim a helyi Vw szalont ajánlották ,ott van karosszériás műhely is.Telefonon azért előbb beszéltem a műhelyvezetővel ,egyáltalán vállalják-e.Mondta persze, vigyem ,intéznek mindent. Igy is volt , ők kihívták a kárfelmérőt ,és még aznap meg is rendelték az új lökhárítót. 4 nap múlva pénteken (július 4-én ) el is tudtam hozni az autót. Szép munkát végeztek ,az illesztések tökéletesek .A színben látok eltérést ,nagyobbak a metál szemcsék az új elemen ,mint a régi fényezésben .Azt el is felejtettem megkérdezni ,hogy ezt ilyen színben rendelték ,vagy ők fényezték. De összességében meg vagyok elégedve.Gyorsak voltak ,nem volt semmi balhé ,avultatás meg ilyesmi. Ja és újult is az autó :)

>> Egyébdpetrenyi // Alfa 166 3.0 V6 24V // 2014-07-08

Végre hűvös van újra a Bestiában.
Jöhet a nyaralás...!

Még majd egy teljes külső belső takarítás is vár, de az már csak inkább élvezet mint "munka / macera"!

 
>> Eseményjancsi // Alfa 146 1.4 TS // 2014-07-08

Lejtőn mentem egy körforgalom felé, amikor észrevettem, hogy folyik a víz keresztül az úton már késő volt. ABS a legkisebb fékpedál érintésre is visszadurrogott, gyakorlatilag a fékezés előtti pillanatban már 0 volt a tapadás. Mondom akkor beveszem így 50-el a körforgót, hát kormányozhattam, a kocsi csak ment előre... neki a szalagkorlátnak. Jobbeleje, eleje kuka, lengőkar kettétört, kormányösszekötő kiszakadt, felni is kapott. Telt pár órába mire a segítségemre siető szerelők járóképessé tették, most a szervizben várja hogy a futóművét rendberakják, aztán jöhet a többi...
Tudtam mi hiányzik az életemből :(

>> Eseménymesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2014-07-05

Idén is tentacle cartársammal és családjával indultunk Alfacitybe. Már hagyományosnak tekinthető, hogy induláskor elkezd esni az eső :) Alfacityben nem működött a vonalkód olvasó és apró fejetlenség fogadott, hogy az Aquapark vendégeit is be kellett léptetni ugyanazon az Alfaamore-s kapun, ahol minket. Utána már a parkolóban sem volt hely, csak hátul a porban a vasút mellett a Spar (vagy mi) felett. Igazából ennyi negatívum volt csupán, jó lett volna típus szerinti parkolóba kerülni, de nem jött össze. Mindegy, eddig sem ott parkoltunk, mert a sors úgy hozta, hogy sosem voltunk egyféle típussal ugyanazon az Alfacityn - ha jól emlékszem :D
A Suncity az eddigi helyszínhez (erőd) képest sokkal tagoltabb, szinte labirintus-szerű járataiban jól lehet bolyongani. Az idő is megfelelő volt - pont ami nélkülözhetetlen egy jó alfás bulihoz! Programként a gyerekekkel megtekintettük az Eötvös cirkusz előadását. Jó volt, amire számítottam is! Utána megebédeltünk a helyi tescoban majd lesétáltunk a kikötőhöz, fagyiztunk.

 
>> SzervizPeta74 // Alfa 166 2.5 v6 // 2014-07-08

Motor hűtőradiátor ventilátor 1-es sebességfokozat relé valószínű kezdett nem jól működni mert van mikor önálló életre kelt.Ezért csere lett a vége.

 
>> SzervizLexy és Laci // Alfa 146 2.0 TD // 2014-07-05

Bal első kerékcsapágy csere és új fék előre(tárcsa+betét), amit még be kell koptatni.

 
>> EseményBéci Ɨ|ѯ // Alfa 145 1.6 Boxer Kis Sárkány // 2014-07-08

Mindenek előtt köszönet a szervezőknek. Bár voltak még kisebb hibák, de a helyszin számomra kárpótolt mindenért.
Nagyon kellemes napot töltöttünk el ismét Alfacity-ben, az idő is remek volt szerencsére. Jó társaság, gyönyörű autók, mi kell még? :-)

 
>> SzervizChrisVaughn // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2014-07-08

Már csak langyos levegőt fújt a klíma és ez fekete autónál, bőr ülésekkel, felér egy kínzással. Kezdetnek kicseréltem a pollenszűrőt, februárban volt utoljára, de azóta már beletettem több mint 7e km-t, és ha már rendbe rakom a klímát, nem spóroljuk le. Meglepően tiszta volt, gondolom ez betudható annak, hogy idén szinte nem is használtam. Ezután jött a töltés és tisztítás. 30gr volt a rendszerben, 500 helyett, csoda hogy nem hűtött...
Ózonos tisztítást kértem, az a tuti, de előtte befújták sprayvel is, úgyhogy alaposan ki lett fertőtlenítve.

Költségek:

Alco pollenszűrő: 2200.-
Klímatöltés: 8500.-
Ózonos tisztítás: 4500.-

Össz.: 15200.-

A munkát Sajószentpéteren csinálták.

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2014-07-07

A 159 manuális első üléseit 2 karral lehet állítani, a hátsóval emelni, az elsővel billenteni. Az első nem mindegyik ülésben van beépítve, ezeknél más a burkolat, nincs meg a helye. Na most az enyémnél a hely megvan de egy kör alakú fekete matrica fedte. a VTT-n Shadin-nal megszakértettük és rájöttünk hogy megvan benne a mechanika, valószínűleg csak a karok hiányoznak. Később leszereltem a burkolatot, amihez T50 (torx) is kell. Ez utóbbi a biztonsági öv rögzítő csavarjához kell és nem nagyon van a sima készletekben, bitben egyáltalán nincs, így vettem egy crova-fejet. A burkolat alatt valóban megvan a mechanika, a hátsó kart rászerelve szépen működik is. Megrendeltem Csöri-nél a két kart gyári újban, mert ugye bontottban ilyet nemigazán lehet kapni, szerencse kell hozzá, meg két tönkrement ülés. A hozzá való két csavart és két kupakot, csak 20 db-os csomagban lehet kapni, szerencsére Shadinnak volt, mivel 2 ülésből csinált egyet magának és nincs különbség az első és hátsó karokhoz való csavarok illetve kupakok között. Most jutottam oda hogy felszereljem. A kör alakú takaró érdekes volt, mert úgy nézett ki hogy csak körben volt ragasztós, az alapvetően a textil szigetelőszalagra hasonló anyag, tehát tényleg úgy nézett ki mintha oda való lenne. Hogy miért kerül rá gyárilag, és miért van benne kétkaros mechanika, vagy miért szerelte le valaki később azt nem tudom. Mindegy, most visszanyerte eredeti formáját.