Blog
Nyaralásunk utolsó előtti állomása Siófok! És ez volt az első Alfás tali is amin részt vettünk :) Tombolán Mi voltunk az utolsók akik nyertek és a nyereményünk egy mcralen mercedeses sapka volt :D kicsit fura egy Alfa talin de a párom örült neki :) láttunk ssok szíííp Vasat :)












Szíjjak cserélve generátor felujítva
A gyári 16-os felni helyett sikerült beszerezni ehhez az autóhoz szerintem legjobban illő felnit a Zender Siena-t. Amit még megfigyeltem, hogy inkább 18-as méretben elterjedt, az enyém viszont 17-es. Nagyon szép állapotban voltak a felnik, kettőt kellett görgőzni ugyan de felszerelve nagyon szépen futnak. Alig használt Nankang UltraSport NS-2 gumikat tudtam hozzá jó áron szerezni, állítólag esőben gyenge gumi csak, de ugye ilyen időjárási körülmények között nem tervezem használni a kocsit. :)

Na szóval amióta nálam van az autó elég sokmindent kicseréltem javítottam rajta de nem volt időm ezeket mindig leírni úgyhogy ezeket most pótolom.
Kapott az autó:
-alúfelniket
-nyári gumikat
-oldalsó indexeket
-chiptuningot (rigotech)
-fóliázást (ezt a feleségemtől:))
-termosztátot
-paraflu fagyállót
-rocket akksit
-ledes beltér világítást
-új riasztó távírányítot
-hertz hangszórókat első ajtó szígeteléssel
-ablakemelő modult
-szatunát
-brembo fékbetéteket
-Bosch ablaktörlő lapátokat
-ablakmosó fúvókákat
- jobb hátsó dobbetétet
-klíma tisztítást,töltést
Meleg volt, de a sok üdítőnek és fagyinak hála, túléltük. Az autó szépségversenyen nem indítottam a kocsit, mert szegénykém most picit le van pukkanva, majd ezt-azt meg kell csinálni a külsején, hogy ismét teljes fényében pompázzon...
Hanna lányunk még nincs 1 hónapos, de első hosszabb útja egyből egy Alfa Romeo találkozóra vezetett. A nővérét ezzel jócskán túlszárnyalta, Fanni 7 hónapos volt, mikor először járt találkozón. :-)



Nagyon megtetszett a 2014-es faceliftes Giu scudettoja abból is a QV-é amin a vízszintes bordák sötét színűek és a pajzs felső éle "eltűnt". Régóta akartam már karbonfóliát venni és próbálkozni egy kicsit így adott volt, hogy a pajzs legyen a "tesztalany". Szerintem nagyon jó lett és ezen felbuzdulva máshová is került az autón ill. a Ducati is kapott pár új elemet! Beszereztem még pár új kiegészítőt ezeket is felraktam a küszöbök fölé!




Első fékbetétek cseréje is esedékessé vált. Erőteljesebb fékezésnél a bal eleje felől enyhe karistolás hallatszott, nyilván való volt, hogy a betétek csereérettek, bár visszajelző nem világított. Középkategóriás ETF fékbetétet választottam, többfelé olvastam hogy ez például nem csikorog. Igaz hogy ez egy puhább fajta, ezáltal gyorsabban fogy, de ez nem mérvadó nálam. Szétszedés után kiderült hogy a betétkopás-visszajelző vezetéke le volt szakadva a fékbetétről, mégsem jelzett, ezt azóta sem tudtam megfejleni hogy miért. Az új betétek beépítését egy alapos féknyereg tisztítás előzte meg, majd bekerültek az új betétek. A tárcsáknak nincs kifejezett válla, az egyikben láttam korábbi túlkopott fékbetét nyomát, de nem vészes, viszont a következő betétcserénél a tárcsák is mennek.
Eljött az ideje, hogy újra kitakarítsam a gáz pillangó-szelepét, beindításkor néha már gázfröccs kellett, néha ingadozott, kissé kormos is volt. A km 111 492.
Hamarosan hosszabb útra kell vinnem az autót és előtte átnézettem.
A lista:
- jobb + bal alsó lengőkar, a jobbost máris azonnal cseréltük (TRW került bele), a balos még hátravan
- első hajlékony fékcsövek (cserélve)
- 2 hátsó stabilizátorrúd (még hátravan)
+ kapott egy olajcserét Mahle szűrővel és a pollenszűrőt, a levegőszűrőt majd később cserélem, az kicsit mindig tolódik az olajcseréhez képest mivel miután hozzám került egy majdnem új volt benne amit nem volt szívem kidobni belőle.
Sajnos rossz híreket is kaptam, habár a szerelőm nem karosszériás szerinte a kasztni menthetetlen, nem csak a küszöbök rohadnak hanem szinte minden, pl a bölcső körül főbb tartóelemek is. Nem szokott hülyeséget beszélni az öreg, ezért a nyaralás után elviszem a karosszériáshoz aki az előző autómat is rendbe rakta, ő mondja ki a végső verdiktet. De nincs kizárva, hogy el kell bontani.
Költségek a munkadíjat (5k), a jobb alsó lengőkart (30k), az olajat (9k), az olaj és pollenszűrőt illet a két fékcsövet tartalmazzák.
Futóművet még be kell állíttatnom indulás előtt.
Folyamatosan P1238 hibakódot dobott és az utóbbi pár hétben egyre inkább 2es tdituninggóf szerű füstfelhőt eregetett. Azt tudtam,hogy az alsó turbócső már nem nagyon van a helyzet magaslatán, így nem húztam tovább a dolgot megvettem kicseréltem. Munkám végeztével valami miatt eszembe jutott átnézni a vákumcsőveket. Jól tettem, a nyomásszelep mindhárom csöve itt-ott ki volt repedve. Gyorsan méretre vágtam szilikoncsöveket, és beraktam. Hiba törlés és teszt. Azt hittem először valamit elrontottam, a kocsi alsó tartományban kb 2x úgy ment mint eddig, hibakód nem jött vissza szóval elvileg a probléma megoldva. A füstölés sokat csökkent,de padlón azért tolja. Az öcsémnek ugyanilyen 1.9 JTD 16V-je van Kollár chippel, és ő mondta,hogy szerinte ez nem gyári mert kb úgy megy mint az övé chippel. Szóval egyre gyanúsabb a dolog, hiszen az EGR-is le volt/van dugózva.. Lehet elviszem egy mérésre, ott kiderül minden.


