Blog
191.000 km környékén már nagyon tönkrementek a riasztótávirányítók nyomógombjai. Caesar CT-211U riasztóm van, és kicsit kutakodva a neten, találtam egy helyet, ahol forgalmazzák és foglalkoznak is a Caesar riasztók problémáival. (http://www.caesaralarm.hu/) Elmentem ide, és a két régi, rossz távirányítómban kicserélték a nyomógombokat, valamint vettem két új távirányítót is, darabját 3600 Ft-ért. Így most már van 4 működőképes távirányítóm, remélem a következő 5-10 évben nem lesz ezekkel gondom.
191.000 környékén egy már nagyon régi problémát szüntettem meg: Magyarországon ültetett autót vezetni mazoizmus. Nagyon jól néz ki, ha egy autó ültetve van, de minden egyes fekvőrendőrön fennakadni vele idegtépő. Ráadásul a fennakadások (sok sajnos totál elkerülhetetlen) roncsolják is az alsó alkatrészeket, és rengeteg gondot okoznak. Éppen ezért beszereztem az UNIXból 55.000 Ft-ért eredeti méretűnek titulált spirálrugókat, és kicseréltettem 6.000 Ft-ért az ültetőrugókat ezekre. Hát ég és föld. A kisebb úthibákat meg se lehet érezni (VÉÉÉGRE!), és sokkal nyugodtabb vagyok a fekvőrendőrök miatt.
Na akkor itt gyűjtöm az eddig elvégzett feladatokat:
1. vásárlás után nem sokkal:olaj- és szűrő csere; vezérlésnél szíjak és görgők cseréje
(nem volt velük gond, de biztos, ami biztos alapon a gondos gazdi lecserélte őket)
2. hűtővíz termosztát (vagy valami ilyesmi) cseréje: folyton ingadozott a szint, azóta semmi probléma
3. kézifék-bowden cseréje (mert fogott, ha kellett, ha nem)
4. folyamatos izzó kiégések (a helyzetjelzővel most sincs valami rendben)
2014.07.23.
Egy újabb izzócsere...
2014.10.10.
Megint ezek az izzók...
Most éppen a bal hátsók. Hol égnek-hol nem...
2014. 12.06.
Olaj-, és szűrőcsere. 150.000 km óraállásnál
2014. 12. hátsó ablaktörlő motor cseréje
Sálálá, nincs kedvem leírni mit miért, mert csak, és kész :D
Lefényeztem a gépet pirosra, nem gyári piros, szép, sőt gyönyörű élénk színe van.
A japan racing-ek feketék lettek, majd lesz még 1-2 matrica aztán kész!
Kib@szottszép!






A 2K14-es AlfaCity a festői Balatonfüreden került megrendezésre.
Ennek örültünk, szeretjük Füredet, közel is van, a "görög falu" írtó hangulatos hely, sokszor járunk oda.
Nekem tetszett az egész, jobb, mint Komáromba ropogósra sülni, nyilván vannak pro és kontra dolgok, én ebbe nem is mennék bele, tetszett és kész.
Köszönjük a szervezők munkáját!
Ákos156 remek konvojt kovácsolt össze, 35 autóval gurultunk be Füredre!
Pár Bella Macchina matricát kaptam én is, (4et), igaz a tavaly Komáromban 14-et ,de hát nem ez itt a lényeg :)
Reméljük jövőre ugyanitt :)







Motorháztető, jobb sárvédő és ajtó beállítása.
Jobb ablak beállítása.
http://www.alfaworkshop.co.uk/gtv_window.shtml
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-gtv-and-916-spider/372786-bloody-wind-noise.html
102000 km
Új, gyári első embléma és karbon emblémamatrica hátra
102000 km
Jobb fényszóró belő tisztítása, állítómechanika javítása, üveg/ház újratömítése
101700 km
Ablakemelő tartók, térképzsebek, könyöklő, kapcsolótartók karbon mintával történő fóliázása
101500 km
Eljött a hétvége és a gép általános szervize.
Jobb féltengely külső csukló és porvédő csere 25.000-
Vezérműszíj szett Dayco ment fel. 25.000-
Ruville vízpumpa , ez felkészületlenül érintett cserekor , hogy nem fér ki a vezérműkerék miatt, mert sablon nélkül dobtam szét, így kiemeltem a veztengelyt mert nem bírtam a kereket lelazítani. 11.000-, megszopatott egy kicsit.
Hosszbordás szíj Gates 8.300-
Hosszbordás görgöi szintén Dayco 12.000- és 7.000-
Levegőszűrő marelli 4.500-, ami benne volt az egy madárfészekhez hasonlított.
Szelepfedéltömítés 3.800-
Denso izzítógyertya csere , itt ért egy újabb pofon (méteres csőkulcs hiánya), irány Puma tools izzítógyertya kiszedőért , később is hasznos lesz , bár a lapátkezemet nem kicsinyítette ez sem. A gyertyákért 23.000- , a szerszámért 12.000- fizettem.
Üzemanyagszűrő Mann filter 4.200-
Olajcsere Castrol 5-w40 Diesel 4+1L (4.2 ment bele) +szűrő+ új csavar 16.500-
Végül ha még nem állt volna be rendesen a derekam , nem melegedett a víz a kocsiban termosztát csere vernet 14.000- ért és sikerült életem első egyetlen új termosztátját megvennem ami nem nyitott ki, majdnem megfőztem miatta a motort ! Visszavittem ! Aztán már csak az Unix maradt , hát az elég érdekes volt , adtak volna Facet márkájút , mondom az embernek ebbe belefújok nyitva van, erre az egész műszaki gárda elmagyarázta hogy ez így jó. Mondom ti gyökerek , ha 20 celsius fokon nyitva van akkor azonnal bedől a víz a hűtőbe , nem ők okosok ez így jó ezt ők jobban tudják. Mondtam nem kell, rendeljünk be egy Berh-t és kíváncsiságból még 6db Facet szart.
Az összes Facet áteresztett tehát selejt , a Behr nem az zárva volt, válasz: hát az olcsóbb.
Én meg mondtam ne forgalmazzátok a selejteket parasztok!
Beraktam a Behr-t és láss csodát 88 foknál nyit , a mutató bele van betonozva a 88-92 fok közé. Az ára 22.000-,+fagyálló kétszer 6.000-
Szép otthoni mutatvány volt, az asszony nyomta belém a sanaxokat , hogy ne vágjam pofán valamelyik Unixos parasztot .
A végére úgy elfáradtam, ha ö nincs akkor leöntöm a motort egy kis gázolajjal , ráfújok egy flaska féktisztítót és messziről bedobok egy égő zippo gyújtót a garázsba.