Blog
Már csak langyos levegőt fújt a klíma és ez fekete autónál, bőr ülésekkel, felér egy kínzással. Kezdetnek kicseréltem a pollenszűrőt, februárban volt utoljára, de azóta már beletettem több mint 7e km-t, és ha már rendbe rakom a klímát, nem spóroljuk le. Meglepően tiszta volt, gondolom ez betudható annak, hogy idén szinte nem is használtam. Ezután jött a töltés és tisztítás. 30gr volt a rendszerben, 500 helyett, csoda hogy nem hűtött...
Ózonos tisztítást kértem, az a tuti, de előtte befújták sprayvel is, úgyhogy alaposan ki lett fertőtlenítve.
Költségek:
Alco pollenszűrő: 2200.-
Klímatöltés: 8500.-
Ózonos tisztítás: 4500.-
Össz.: 15200.-
A munkát Sajószentpéteren csinálták.

A 159 manuális első üléseit 2 karral lehet állítani, a hátsóval emelni, az elsővel billenteni. Az első nem mindegyik ülésben van beépítve, ezeknél más a burkolat, nincs meg a helye. Na most az enyémnél a hely megvan de egy kör alakú fekete matrica fedte. a VTT-n Shadin-nal megszakértettük és rájöttünk hogy megvan benne a mechanika, valószínűleg csak a karok hiányoznak. Később leszereltem a burkolatot, amihez T50 (torx) is kell. Ez utóbbi a biztonsági öv rögzítő csavarjához kell és nem nagyon van a sima készletekben, bitben egyáltalán nincs, így vettem egy crova-fejet. A burkolat alatt valóban megvan a mechanika, a hátsó kart rászerelve szépen működik is. Megrendeltem Csöri-nél a két kart gyári újban, mert ugye bontottban ilyet nemigazán lehet kapni, szerencse kell hozzá, meg két tönkrement ülés. A hozzá való két csavart és két kupakot, csak 20 db-os csomagban lehet kapni, szerencsére Shadinnak volt, mivel 2 ülésből csinált egyet magának és nincs különbség az első és hátsó karokhoz való csavarok illetve kupakok között. Most jutottam oda hogy felszereljem. A kör alakú takaró érdekes volt, mert úgy nézett ki hogy csak körben volt ragasztós, az alapvetően a textil szigetelőszalagra hasonló anyag, tehát tényleg úgy nézett ki mintha oda való lenne. Hogy miért kerül rá gyárilag, és miért van benne kétkaros mechanika, vagy miért szerelte le valaki később azt nem tudom. Mindegy, most visszanyerte eredeti formáját.





GT-től megrendeltem, megegyeztünk, megtaláltam, kifizettem, felragasztottam, örülök. Ilyen egyszerűen még talán nem ment vásárlás. Nagyon kopott volt a gyári. Ahhoz, hogy a felnikkel harmonizáljon arany-bronz színekben kértem. Innen is köszönöm!


Mint oly sok Alfán,az enyémen is kifakultak az emblémák elől-hátul.Már rég óta terveztem,hogy orvosolom a problémát-bár a gyári jelek borsos árai kicsit elbizonytalanítottak:-/.Mígnem a fórumon olvastam,hogy van "költséghatékonyabb" megoldás is.Az ebay-en találtam egy olasz céget,akik árulnak csak emblémát (a krómozott részek nélkül,amik amúgy is hibátlanok)13 eurós darabonkénti áron,ingyen postával.Gyorsan rendeltem is kettőt.A régi emblémákat óvatosan el lehet távolítani egy csavarhúzó segítségével.A ragasztómaradványok letisztítása után már lehet is felragasztani az új,kétoldalas ragasztóval ellátott jelet.A végeredmény tökéletes lett:-))!





A küszöb javításból teljes küszöb lakatolás lett,annyira szét volt rohadva a gyári.Hosszas utánajárás után találtam zsír újat aminek darabja,igen darabja 103 ezer forint lett volna.Ezt azonnal el is vetettük a kasznissal és ő maga készített újat mindkét oldalra,a képen még csak alapozva és a kritikus jobb oldali látható.
Mivel motorikusan minden rendben,a futómű is 1 hónapja lett felújítva,ezért a padlólemezt is cseréli telibe,na ezen az autón keressen valaki alfa betegséget :-)
További képek ha nálam lesz a járgány

Cuccok megjöttek, gondoltam nekiállok magam. Hát nem jött össze, főtengely szíjtárcsa csavarjaival nem bírtam, de legalább tudom, hogy a hosszbordás szíj által hajtott egységek tengelyei nem lógnak, nem szorulnak. Szíjat visszaimádkoztam, aztán a szervizre bíztam.
Cserélve lettek:
- Gates vezérműszíj
- Ruville feszítő és vezetőgörgő
- Starline vízpumpa
- Ricambi Originali (Made in Italy) vezérlésmódosító (bocs, de olyan jó volt kiírni ilyen hosszan :D )
- 8 db Champion gyertya
Remélem többé nincs dízelhang. És most nyugi van egy ideig. De hogy ne ússzam meg ennyiből, tegnap előtt sikerült néhány úton hagyott fadarab miatt a fél kipufogó rendszert leszakítanom, a katalizátor utáni dob még megúszta, onnantól kezdve nincs fönt semmi :D Holnap megyek az új, gyárival egyező (katalizátor utáni) rendszerért. Ezt amúgy se szerettem mióta megvan a kocsi, mert a "sport" dob miatt picit hangos a fejemnek tartós 4000 feletti fordulat. Erre egy off autóban jöttem rá, hogy mennyivel jobb, amikor a halk zene is hangos, mert nem üvölt a kocsi.
Tavaly februárban cseréltettem kuplung munkahengert, mert a pedál nem jött fel teljesen. Később kiderült, hogy nem a munkahenger volt a rossz, hanem a rugó volt törött. Aztán később a pedál ugyanúgy nem jött fel, mint előtte, új rugóval, új munkahengerrel.
Tegnap lecsekkoltam egy másik 156-ost, összehasonlítva az abban lévő rugó elhelyezkedését. Teljesen máshol, teljesen máshogy. Aztán kipattintva látszott a valódi helye. Befeszegettem a helyére, így most teljesen feltolja a pedált. Elég idióta egy megoldás ez.
Mikor megvettük a kocsit, gxanús volt, hogy nem hűt le olyan gyorsan, de pár perc és lehetett érezni a hideget.
Tavaly a baba miatt nem s lett bekapcsolva, na ez meg is tette a hatását, szép lassan köddé vált a gáz :)
Hópehely villog-GÁZT GÁZT GÁZT
Hát mentünk töltetni, csont üres :) Gondoltam.
Akkor már ha ot vagyunk, fertőtlenítsük is ki.
Akciós volt. így nem fájt sokba.
HI-HI-HIDEG van Rossiban :D